Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Sinds een maand is het niet meer mogelijk om mijn Sonos Era 300 waar ik er 2 van heb in stereo te zetten.Op een geven moment speelde nog maar op 1 Era 300 geluid af. Na alles volledige te resetten (stekker er een tijd uit en dan erin doen met bluetooth knop ingedrukt) blijft er een probleem voordoen waarbij de app een foutmelding geeft wanneer je ze wilt koppelen.Van alles geprobeerd zoals in dezelfde ruimte zetten in de app, in verschillende, op een ander Wifi netwerk. Zorgen dat alles in de connectie exact op dezelfde Wifi systemen zit maar er blijft zich een fout voortdoen. We hebben de laatste versie van de mobiele iOS app (15.8.1).Zie bijgevoegd filmpje:https://veed.io/view/5bd77cc5-5226-44ff-81df-0bc6508a3aa1
Hallo allemaal,ik heb het volgende probleem en er verder niet veel verstand van. :) Ik heb 1 playbar, deze is bekabeld aangesloten op mijn asus router. Alles zou dan toch via sonosnet moeten gaan?verder heb ik 2 x play 3 en 1 x sub. Nu valt de sub regelmatig uit. Verder valt mij op dat bij de netwerk matrix altijd 1 of meerdere vakjes rood of geel zijn. De sub staat een halve meter van de playbar af de 2 play 3 gebruik is als surround speaker. Hoe krijg ik de netwerkmatrix allemaal op groen en zorg ik ervoor dat mijn sub niet uitvalt.
Om gek van te worden:Ik heb vanwege de vele stenen muren in mijn huis meerdere hard wired access points (APs) geïnstalleerd. Mijn ARC en Symfonisk zijn via wifi geïnstalleerd op het enige SSID netwerk dat er is. Als mijn telefoon zich verbindt met een ander AP dan via welke beide apparaten zijn geïnstalleerd, dan kan het Sonos systeem niet gevonden worden (account/systeem/services opties zijn 'grijs’ ipv 'zwart’). Echter, wanneer ik mij verplaats in huis en mijn telefoon het andere AP pakt, wordt Sonos actief en werkt alles. Terwijl het SSID hetzelfde is. Ik heb de APs ook eens op mesh-enabled gezet, dan werkt het prima. Maar helaas heeft dat dermate negatief impact op de wifi snelheid dat het huis te klein wordt met drie pubers die de boel op stelten zetten……Wat gaat hier mis?
Hallo, Ik heb 10 speakers in 2 groepen zitten, sinds kort is de groep steeds weg de dag erna.Alles al opnieuw opgestart, de router ook.Wat te doen, ik heb S1Groet Oscar
Wie kan mij een advies geven, het is moeilijk om te kiezen.Het gaat om een Sonos SYMFONISK boekenplankspeaker(Ikea) of Sonos one.Ik wil 2 speakers in de woonkamer hebben (stereo) en is het evt ook mogelijk om muziek van mijn laptop naar de speakers via wifi te laten spelen. Als dit niet mogelijk is wil ik toch een keuze maken tussen beide.Gr Cor
Hi. Ik merk dat sinds ik een MESH wifi net heb van DECO M4 dat het zoeken en het starten van muziek een stuk langzamer gaat. Ook merk ik dat een groep (playbar met sub en surround) af en toe een paar seconden wegvalt. De muziek in de groep Keuken speelt gewoon door. Herkent iemand dit en zijn er oplossingen voor?
Hi,Ik heb sinds 2 weken 5 DECO’s door het huis verspreid en daarmee slimme WIFI door het hele huis. Dekking en internetsnelheid is prima, maar interactie met SONOS helaas niet. Mijn SONOS opstelling:1x playbar, aangesloten met LAN kabel naar meterkast2x play3, surround tijdens TV kijken, stereopaar tijdens muziek1x play3 in de keuken1x play5 in de tuin In de meterkast:1x ZIGGO modem / router: WIFI uit1x hoofd DECO met LAN aangesloten op ZIGGO modem / router + LAN kabel naar switch1x switch met LAN kabels naar woonkamer, tuin, zolder, etc1x switch in woonkamer met LAN aangesloten op switch in meterkast - hier is dus de playbar met LAN op aangeslotenDECO is ingesteld als access point ik heb alle SONOS componenten gereset naar fabrieksinstellingen en probeer ze nu opnieuw in de SONOS app te krijgen om er vervolgens weer kamers van te maken etc. Als ik de subwoofer aanmeldt, dan maakt hij verbinding met de sub maar bij de laatste stap (na het invullen van het wachtwoord van de WIFI) kan hi
Ik heb op mijn benedenverdieping een combinatie van Sonos5, One SL en een subwoofer staan. In totaal zo'n 8 speakers. Als ik muziek start gaan de speakers in verschillende volgorde, vaak met een tussenpose van 5 tot 10 seconden, pas gezamelijk spelen. Kent iemand dit 'probleem', en zo ja, weet iemand hoe je dat kunt oplossen. Alle speakers zijn verbonden met WIFI, niet met kabel.
Beste Sonois, Mijn Sonos Play 1 blijft na een reset oranje knipperen. Ik kan hem dan ook niet meer koppelen aan mijn systeem. Ook speelt hij geen controle-geluid af ter identificatie. Ook het indrukken van het pause/play knopje als geboden alternatief werkt niet. Wat kan ik nog meer proberen?
Ik ben voornemens om een nieuwe sonos set aan te schaffen en denk hierbij aan de Beam, Sub en evt. twee Era 100 speakers.Nou kan ik van een kennis een Play 5 gen1 overnemen. Ik weet dat dit niet te combineren valt, maar ik vroeg me het volgende af… Als ik deze overneem, kan ik dan via het upgrade programma een 30% kortingsvoucher gebruiken voor het aanschaffen van mijn nieuwe set?Kortom, komt die upgrade aanbieding altijd bij het registeren van een play5?
Stekker wisselen helpt niet.het witte lampje brandt 1 seconde als ik de stekker uit het stopcontact gehaald heb, en er weer in stop.iemand enig idee?
Sinds enige tijd heb ik last van een krakend geluid in een van mijn sonos one speakers. Dit hoor je voorlas bij lage tonen en maakt het niet uit of de volume hoog of laag staat. Zelf heb ik mijn trueplay opnieuw uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Ik zou de speakers nog kunnen resetten naar de fabrieksinstellingen alleen las ik dat dit afgeraden wordt door Sonos. Wat kan ik nog meer doen om deze uitdaging te verhelpen?
Is het mogelijk om de twee one speakers die nu tezamen met beam de surround vormen voor mijn tv, ook gelijktijdig een functie toe te kennen zodat ik stereo kan afspelen op de twee one speakers?
Mijn play 5 gen 1 warmt sterk op: de behuizing wordt warm aan de rechterkant van de speaker. Na openen vastgesteld dat het ligt aan de 5 condensatoren van de power amp (35V 820uF). Die heb ik ook al vervangen, met hetzelfde resultaat: als je er je vinger op legt, voelen die zeer warm aan.De WiFi-module warmt ook op, maar dat lijkt me niet overdreven. De behuizing warmde altijd wat op en vermoedelijk kwam dit door de wifi-module De warmteontwikkeling zal de levensduur sterk verminderen. Iemand een suggestie voor een oplossing?
Onderling hebben de boxen slechte comunicatie.als ik een nieuw nummer opzet gaan er boxen uit en komen er later weer bij. Een one heb ik bedraad en heb er ca. 20 verschillende sonos componenten bij elkaar.
Hoi,Met mijn Sonos Era 100 heb ik een probleem met geen geluid op bepaalde geluidsniveaus wanneer ik verschillende maximale geluidslimieten gebruik. Ik gebruik hiervoor de Sonos-app op Android. Maar ik zie hetzelfde gedrag in de Windows Sonos-app.Geen probleem met 100% maximaal geluidsniveau:- Geluidsniveau 0 geeft geen geluid (OK)- Geluidsniveaus 1-100 geeft geluid (OK)Problemen met 50% maximaal geluidsniveau:- Geluidsniveau 0 geeft geen geluid (OK)- Geluidsniveau 1 geeft geen geluid (niet OK)- Geluidsniveaus 2-100 geeft geluid (OK)Problemen met een maximaal geluidsniveau van 10%:- Geluidsniveau 0 geeft geen geluid (OK)- Geluidsniveau 1-9 geeft geen geluid (niet OK)- Geluidsniveaus 10-100 geeft geluid (OK)Er lijkt een patroon te zijn afhankelijk van de maximale volumelimiet die ik heb ingesteld. Alsof het x aantal lagere geluidsniveaus afsnijdt, gerelateerd aan het maximale volumeniveau dat ik heb ingesteld.Ik verwacht ook geluid te horen op geluidsniveau 1 met een maximaal volume van
Ik heb 1 product bekabeld en al mijn Sonos speakers verbonden met het SonosNet (WM:0) Ik heb nu sinds kort de Era 100 aangeschaft, maar deze kan ik niet met het SonosNet verbinden. Deze zit nu op WM:1 = Wifi. Klopt het dat de Era niet aan het eigen SonosNet is te koppelen en zo ja: waarom kan dat niet?Ik meen dat ik zoiets in de handleiding heb gelezen. Als dat zo is, dan vind ik het erg vreemd dat een Sonos product niet aan het eigen SonosNet gekoppeld kan worden.Maar mogelijk begrijp ik het niet helemaal en kan iemand mij duidelijkheid geven. Zo was het voorheen in ieder geval:Als je minimaal 1 Sonos bekabeld hebt dan wordt je eigen wifi in huis niet gebruikt door Sonos. Alle Sonos speakers gaan zelf een draadloos netwerk opbouwen, dat heet dus SonosNet.
Eerlijk gezegd is het mij niet helemaal duidelijk na het lezen van eerdere topics. Wie wil het een leek nog een keer uitleggen?Welke platenspeler en eventueel aanvullende producten moet ik kopen om de aan te kunnen sluiten op onze Sonos set met:Beam2x One SL2x Play:1Sub miniEn hoe sluit ik de platenspeler aan? Wifi, bluetooth of netwerkkabel?Alvast dank!
Hallo, ik ben overgestapt naar KPN. Sindsdien lukt het niet om mijn 2x Play:1 te verbinden met het nieuwe netwerk. Het netwerk heeft 2 frequenties (2.4GHz en 5GHz), staat in 802.1b+g+n mode. WPA2 beveiligd. Alles opnieuw opgestart (router en Play:1). Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen???
Sonos Play 3 had geluid onderbrekingen. Gebeurde bij alle geluidsbronnen. Radioservices zoals TuneIn en Spotify vb. Reboot hielp tijdelijk. Heb reset uitgevoerd, maar krijg toestel niet meer toegevoegd. Vindt de juiste Play3 verbindt ermee maar hoort niet het geluid. Bij andere methode licht geluid aan - uit niet op. Diagnose: 1983921733GroetenGeorges
Ik heb 2x Era100 aangesloten via wifi. Ik heb 2 netwerken met dezelfde SSID.1 netwerk, en dat is het sterkste netwerk, schakelt snachts uit. Als deze smorgens weer inschakelt blijven de sonosspeakers op het zeer zwakke netwerk actief, wat weer leidt tot niet verbonden, of 1 box die afspeelt.Hoe kan ik dit oplossen?Uiteraard aansluiten via ethernet, maar hoe kan dit ook opgelost worden?Hoor het graag.
We willen enkele Sonos SL in een ruimte installeren via WIFI..Is het mogelijk de Sonos SL te beveiligen met paswoord zodat er niemand anders de Sonos SL kan aanpassen/configureren of muziek aanpassen etc Alvast bedankt voor jullie feedback
ik heb ons systeem uitgebreid met een sonos one sl. Sinds deze ertussen staat hapert gans het systeem. Geen verbinding met spotify, niet met apple … stopt spelen van andere speakers maar de one sl blijft dan apart spelen terwijl in de app alle speakers spelen. router herstarten, alle speakers uit stopcontact halen en terug insteken dan werkt het weer even en dan weer niet meer. Kan dagen goed gaan maar dan plots, zonder enige reden begint het te spoken in het systeem. In ons buitenverblijf zelfde resultaat. Wat kan ik doen?
Hi Sonos community! In the middle of my renovation project it is now time for the wiring, thus making it neccesary to finish my plan for the Sonos audio set-up. Mainly because I prefer to use wall mounts.My living room and kitchen/dining are semi-open connected. It is divided with sliding (ensuite) doors which are open for about 99% op the time but are flanked with big cabinets. For the living room I am quite sure I will be going for an Arc (blue), Sub gen3 (red) and twe Era 300's (green). The sub will probably be placed in an open cabinet because this cabinet will be a part of still to be designed cinematic wall. I love watching movies and listen to music all the time. Especially while cooking I really would like to have decent sound including the lower frequencies.The missing puzzle is regarding the kitchen and dining room as to what is the best extention of the living room. Standing behind the cooking island, will I still have a good bass coming from the Sub while playing multi-roo
Ik heb geluid gehad van tv op Sonos Era 100 speakers. Nu tv weer aangezet maar geen geluid.Speakers zijn gekoppeld en ook als audio uitgang geselecteerd.Wat doe ik verkeerd?Tv zou toch automatisch moeten verbinden?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.