Maak een praatje met andere Sonos-bezitters. Wat gebeurt er allemaal in de wereld van muziek en technologie? Wat speelt er?
Meest recente
Hé iedereen! 👋 Even met de deur in huis vallen: mijn tijd als moderator zit er, helaas, op! En aangezien ik eerder al de rest van de week vrijaf had gevraagd, om uit te rusten en bij te tanken, betekent dit dat het vandaag m’n laatste werkdag is. Maar, niet getreurd: vanaf nu zal @Mark W het forum verder opvolgen, dus tag hem gerust als er iets dringends gebeurt of je hulp nodig hebt.Zonder té melig te worden, sta me wel toe om een ongelofelijk hartelijke dankjewel aan iedereen hier te geven. Bedankt om samen mee te bouwen aan deze community. Bedankt voor de fijne gesprekken. Bedankt voor alle slimme oplossingen waar ik zelf enorm van bijgeleerd heb. 🫶Geniet van de herfst, blijf elkaar helpen en wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen.(En zet de boel niet té hard op stelten zonder mij 😉) Warme groet,Astrid
ik loop al een tijdje aan tegen de max beperking van aantal songs die de sonos library kan verwerken…zou het niet fijn zijn dat sonos een add-on device uitbrengt met voldoende processing power / Ai om je library te sannen en support te geven tot een veel grotere library dan de 60K track beperking die er nu is ? Dit met Ai / automatisatie / predictieve luister aanbeveling?automatische playlist aanbeveling, random playlist via Ai / luisterprofielen ? (beetje zoals spotify?) mogelijk tot integratie meerdere bronnen (nas, lokale USB drive, enz..) géén limitatie tot 60.000 tracks …. karaoké functie ? sub-titles / son teksten weergave in de app ? ….
Ik kan mijn 15% kortingscode niet gebruiken van de ING hij zegt steeds dat de code niet goed is ?? groetjes jay
Het volume van mijn sonossysteem gaat na 15 minuten zachter. Hoe kan dat?
Fijne vrijdag allemaal! Ik wilde even een leuke kleine ontdekking met jullie delen over een recente lancering op Sonos Radio. 🪵Ik was lekker aan het ontspannen bij het nieuwe Yule Log-slaapstation en werd nieuwsgierig naar waar de audio vandaan kwam. Ik dacht dat we de rechten voor een opname hadden gekocht, maar het blijkt dat het team een stapje extra heeft gezet en hun eigen opname-setup heeft gecreëerd in plaats van stockaudio te gebruiken. Het is best indrukwekkend, kijk maar eens:Harry van ons Sound Experience Team, die dit heeft gemaakt, is momenteel vrij en kan onze vragen niet beantwoorden. Dus ik ben benieuwd: ziet iemand van jullie welke apparatuur hij hier gebruikt? 👀Het Sonos Radio-team vernieuwt ook regelmatig een aantal van de belangrijkste Sonos Radio-stations. Als je een aanrader zoekt, check dan het station More Metal met Poppy’s nieuwe track 'Guardian'. Dat is mijn persoonlijke favoriete toevoeging.Ik ben benieuwd naar jullie mening: zouden jullie geïnteresseerd z
Het volgende is het geval:als YouTube met een muziek video's aanstaat op de tv (ARC ultra plus Era 300 + sub) en we schakelen onze keuken stereo paar erbij aan (ONE SL) dan kan ik de volume in de keuken lastig regelen. stap 1-5 gaat gelijk op luid. bij afspelen met spotify of iets in de sonos app is dat niet het geval.hoor graag wie de oplossing weet 😀
Indien ik hier een plattegrond van mijn woonkamer geef en mijn wensen. Kan ik hier dan advies krijgen over welke Sonos producten ik aan moet schaffen?
Hoi allemaal,De grote schoonmaak is meestal voor de lente, maar… met de start van de herfst, leek het me geen slecht plan om de forums eens onder handen te nemen.De huidige Sonos-community is een plek waar mensen hulp krijgen bij technische vragen (ongelofelijk bedankt aan iedereen die daar een handje bij helpt, jullie weten wie je zijn 🫶), maar… ik wil graag óók dat het een plek wordt om ervaringen te delen, elkaar te inspireren en samen plezier te hebben met set-up tips, muzikale ontdekkingen en meer.Daarom wil ik graag jullie input over hoe we de forums beter kunnen structureren en uitnodigender maken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:Een revamp van de Info Hub De homepage onder handen nemen Nieuwe categorieën of onderwerpen die je interessant vindt Activiteiten of formats die je zou motiveren om vaker mee te doen Tips om het makkelijker en leuker te maken om contact te leggen met andere leden 👉 Belangrijk: ik kan niet beloven dat we elke suggestie meteen zullen uitvoeren, aangezien
Hoi Sonos Community! 👋De herfst is begonnen – dus uiteraard staat de pompoensoep lekker te pruttelen op het vuur, en heb ik me er een warme chai bijgenomen voor de cozy vibes.Maar naast de start van de herfst is er, uiteraard, meer nieuws: vanaf nu brengen we je elke maand een Community Terugblik – een overzicht van wat er allemaal gebeurde op het forum.En wat een maand was het! Van nieuwe functies (“Hey Sonos, turn on the lights!” 💡) tot slimme oplossingen van onze leden: in september zijn er maar liefst 41 nieuwe gesprekken gestart en hebben we 99 nieuwe leden verwelkomd. 🎉Of je hier bent om problemen op te lossen, je set-up te perfectioneren of gewoon mee te kletsen: dit waren de highlights van september. 🔥 De Hot TopicsDe populairste onderwerpen van deze maand: Muziekdiensten & Apps – van Qobuz tot SoundCloud en Sonos Voice: jullie deelden ervaringen, tips en tricks omtrent streamingdiensten en integraties. Slimme Assistenten & Hardware – veel gesprekken gingen over h
Goedemiddag,Ik heb de zoek functie gebruikt, maar kan mijn vraag niet vinden.ik heb een Sonos Beam generatie 2 aangeschaft, nu wil ik het geluid op mijn kamer afstemmen.Daar heb ik Trueplay voor nodig, maar dat is niet beschikbaar voor een Android telefoon.is er een andere mogelijkheid? Groet,Jaap
Nieuwe router ontvangen van de provider. Oude WiFi gegevens overgezet. Maar helaas, kreeg sonos nortvaan de praat. Alle apparaten weer toegevoegd, vervolgens gooit sonos alles er weer uit. Dit tot 4x toe. Wie weet raad.
Wat ben ik nog elke dag blij met het geluid en gebruikers gemak van mijn Sonos set. Ik kijk op dit moment een live set van Oliver Heldens op ParookaVille 2025 wat feestje! https://youtu.be/zwBcw5JxtXU?si=Ik-Wd_3pWiSpQlnx
Hey iedereen! Volgende week heb ik een weekje verlof (beetje verjaardag vieren, beetje aan creatieve projecten werken 🎉). @Mark W zal, terwijl ik wat uitblaas, een oogje op het forum houden. Tag hem dus gerust indien er iets zou gebeuren dat dringende hulp vereist. 28 juli ben ik er weer, maar geniet in de tussentijd van een heerlijk zonnig weekend (en steek het kot niet in brand, hé). 😉Tot volgende week! Enne:Zonnige groetjes ☀️Astrid
Ik kan doen en laten wat ik wil, dit rode vlak verschijnt iedere keer weer op.op het scherm. Of ik het nu weg-klik met het kruisje of op View lates updates neem. Het komt iedere keer weer naar voren.Is hier wat aan te doen?Ik heb geen idee waar ik deze vraag moet of kan plaatsen. Owners Café lijkt mij een acceptabele keuze.
De dozen memen veel plaats in beslag.Kunnen deze gewoon weggegooid worden als ik toch niet van plan ben om te switchen naar een ander systeem?
Wat zou toch de reden zijn van Sonos om een Hall of Fame te hebben van forum-gebruikers?Er is geen enkele duidelijkheid over de opbouw van punten en het zegt dus helemaal niets over de kwaliteit van de reacties. Stuur je elke dag een partij onzin het forum in dan kom je hoog op de ladder. Het suggereert wel iets wanneer mensen hoog staan. Mijn oproep aan Sonos is om dit te stoppen, het voegt echt helemaal niets toe.Persoonlijk heb ik mij in het begin direct afgemeld voor deze onzin. Je doet actief mee aan dit forum omdat je gebruikers zo goed als mogelijk wilt helpen of om je vragen kwijt te kunnen, niet om hoog op een onduidelijk lijstje te komen.Ben benieuwd hou jullie dit zien.
Beste Sonos-team, Ik wil graag mijn waardering uitspreken voor de Sonos Boost, een product dat voor mij en veel andere gebruikers een essentieel onderdeel is van een stabiel en betrouwbaar Sonos-netwerk. Het is dan ook teleurstellend om te horen dat de Boost niet langer officieel verkrijgbaar is. Naar mijn ervaring was dit apparaat juist hét antwoord op problemen met wifi-interferentie: het creëerde een apart netwerk, waardoor mijn Sonos-systeem altijd stabiel draaide, zonder te “gemeshed” te worden met andere apparaten in huis. Natuurlijk begrijp ik dat de wifi-technologie vooruitgaat en dat Sonos zich daarop wil richten. Toch vind ik het een domme zet om een product stop te zetten dat zo goed werkt voor veel gebruikers. Ik hoop dat met de nieuwe CEO de waarde van de Boost opnieuw wordt bekeken, en dat er mogelijkheden komen om een vergelijkbare stabiliteit te bieden aan mensen die dat echt nodig hebben. Ik waardeer de inzet van Sonos om de beste producten te maken, maar ik hoop dat d
Gewoon even een algemene vraag, ik heb alle problemen hier tijden gevolgd, heel heftig voor zo'n prachtig merk en product.Ik heb sinds de problemen geen enkel update meer op de telefoon of firmware op de apparaten uitgevoerd en er persoonlijk ook geen last van gehad.Is het inmiddels veilig om alles weer te updaten of kan ik alles beter laten zoals het nu is?
Goedemorgen,De mogelijkheid om een volume-limiet in te stellen had ik zeer zeker moeten gebruiken. Maar ja dat is achteraf. Helaas met een feestje muziek te hard en als gevolg zijn er 2 speakers in mijn Playbar defect gegaan. Het klinkt nu net alsof muziek onder water wordt afgespeeld 😂Inmiddels al een andere Playbar gekocht en wil mijn eigen nu zelf repareren. Weet iemand of en waar losse speakers te krijgen zijn, ik kan ook kijken naar defecte playbar en speakers overzetten.
Hallo Sonos-team,Ik gebruik al jaren jullie producten: een Playbar, Sub, meerdere Play 1's en een Play 5. Dit systeem heeft mij jarenlang plezier gegeven, maar sinds een klein jaar is de gebruikerservaring compleet ruk geworden.Ik ben inmiddels gewend geraakt aan het feit dat jullie de Sonos-app telkens "verbeteren" door de interface opnieuw in te delen, maar het lijkt er alleen maar slechter op te worden. Een goed voorbeeld: ongeveer een half jaar geleden verdween de wekkerfunctie uit de app. Geen enkele melding hierover; ik moest er zelf achter komen via de help-sectie op jullie website dat deze functie is verwijderd. En waarom? "Er wordt hard gewerkt om dit terug te brengen," was de boodschap. Maar het is nog steeds niet terug. Als workaround zou ik maar de desktop-app moeten gebruiken om alarmen in te stellen. Dit is toch geen premium ervaring?Muziek bedienen via de app werd zo frustrerend dat ik overstapte naar Spotify Connect om muziek af te spelen en te bedienen. Maar nu werkt d
Goedenavond,Ik ben noodgedwongen 2 weken vrij en wilde de aankomende week eens gebruiken om rustig te gaan zitten en wat andere muziek gaan luisteren. Waar luisteren jullie graag naar?
Bij het afrekenen van de move 2 ging er in het betaalproces iets mis. We kunnen de 25% korting nu niet meer toepassen/vinden. Hoe kunnen we dit oplossen? De klantenservice is vandaag niet bereikbaar.
Hallo,Bij het kopen van een sub 4 ging het mis bij het betalen, hierdoor lukt het mij niet om nogmaals die 25 procent korting te krijgen op een sub 4.Is er een mogelijkheid om nogmaals die 25 procent korting te krijgen?Mvg,Bernd
Hi, I received an email from Sonos promising me 25% reduction. But when I try to use it, it does not work. E.g. hen selecting a pack Sonos Era 300 (at € 898,00), it is priced at €748,50: Giving only a reduction of 16% versus the promised 25%. The slider doesm ention it wil ldeduct 25% though :-) Anybody else having the same problem? How to get the actual 25% reduction? Thanks a lot and kind regards, Pieter
Beste, Ik heb mijn Beam en 2 x play 1 in de oude s1 app gezet (gedowngrade vanaf s2 app) om mijn platenspeler via de connect in de s1 app te activeren.Ik krijg nu mijn connect niet in de s1 app, deze connect is nieuw voor me.Als ik op Product toevoegen druk krijg ik direct een pop up dat ik de sonos app moet upgraden, maar dit wil ik niet omdat ik anders de platenspeler niet via sonos kan afspelen. Hoe kan ik de connect nu toevoegen aan sonos systeem zonder eerst de app te moeten upgraden.Wie weet hoe dit op te lossen? Mvg Maarten
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.