Skip to main content

Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem en er verder niet veel verstand van. :) 

Ik heb 1 playbar, deze is bekabeld aangesloten op mijn asus router. Alles zou dan toch via sonosnet moeten gaan?

verder heb ik 2 x play 3 en 1 x sub. Nu valt de sub regelmatig uit. Verder valt mij op dat bij de netwerk matrix altijd 1 of meerdere vakjes rood of geel zijn. 

De sub staat een halve meter van de playbar af de 2 play 3 gebruik is als surround speaker. 

Hoe krijg ik de netwerkmatrix allemaal op groen en zorg ik ervoor dat mijn sub niet uitvalt.

Zeker omdat je zegt dat je er niet veel verstand van hebt is het wellicht goed om te bellen met Sonos.

Overigens: Sonosnet wordt gebruikt voor de verbinding tussen verschillende “kamers” met Sonos speakers. Jij hebt, zo neem ik aan, maar één “kamer” met een surroundset. Dan heb je dus geen Sonosnet. De surrounds en de Sub worden aangestuurd door de Playbar via een aparte 5Ghz-verbinding.

Dank voor je reactie.

Het klopt dat ik “één kamer” heb met een surround set

Ik heb al een aantal keer gebeld met sonos en daar wordt ik niet wijzer vandaar dat ik het hier probeer.

Als ze de diagnose bekijken valt het op dat  de netwerkmatrix veel op rood staat, terwijl al mijn sonos speaker dicht bij elkaar staan. Is sonos dan zo gevoelig voor interventie van omgevingsapparatuur?

Wat weer de vraag oproept wat Sonos je dan heeft verteld - mede om te voorkomen dat je hier op het forum zaken geadviseerd worden die je al geprobeerd hebt.

Je zou eens kunnen proberen of het helpt om je apparaten verder uit elkaar te zetten. Zet de Sub eens op een andere plek in de kamer. Achterspeakers horen niet vlak naast elkaar te staan, mocht dat het geval zijn - voor het geluid is dat niet goed, maar ze kunnen elkaar dan ook storen (“interferentie”).

De storing lijkt zich af te spelen op de 5Ghz band. Hoe dicht staat je router bij de Sonos apparaten? Kun je daarvan eens de 5Ghz uitzetten? Helpt dat?