Vraag hulp en praat over je Sonos Connect, Connect:AMP, Sonos AMP en configuraties met Sonance-architectuur of je eigen luidsprekers en componenten.
Meest recente
Mijn huidig Sonos systeem bestaat uit een Sonos Connect gen.2, Sonos Beam en twee Sonos One speakers. De Sonos Connect is verbonden met een analoge cassette speler.In een andere ruimte staat een Soundmaster, voorzien van een platenspeler en analoge uitgang (wit en rode tulpaansluiting). Om de Soundmaster op te nemen in het audio systeem wil ik gebruik maken van een tweede Sonos Connect gen.2. (Deze is voor mij voordelig en kan ik nog aankopen via Marktplaats)Mijn vagen:Is het mogelijk om deze tweede Sonos Connect gen.2 op te nemen in mijn Sonos systeem?Op welke wijze moet ik dit doen en waarmee moet ik rekening houden?Heeft u in dit verband nog tips voor mij? Ik hoor het graag van u!Mvg Marco
Ik kan mijn Sonos Connect niet meer verbinden, noch via Wifi, noch via ethernet kabel.
Hoi allemaal,Ik zou graag muziek via mijn platenspeler afspelen om mijn bestaande Sonos luidsprekers, hiervoor wil ik de Sonos Port gebruiken. De bestaande luidsprekers bestaan uit 2x Sonos One en een Arc, deze zijn ingesteld in de Sonos App als een surround set-up. Ik heb op dit moment de Pro-Ject Debut Carbon Evo platenspeler verbonden met een Pro-ject Phonobox S2 voorversterker, die vervolgens weer is verbonden met de lijningang van de Sonos Port. De Sonos Port is ingesteld in de Sonos App, deze heb ik proberen toe te voegen in dezelfde kamer als de bestaande luidsprekers, echter laat de app twee afzonderlijke kamers zien. Tijdens het afspelen van een plaat kies ik in de Sonos app als bron de lijningang, echter komt er geen geluid uit mijn luidsprekers. Wat doe ik fout? Ik weet zeker dat de platenspeler die verbonden is aan de voorversterker correct werken omdat ik deze als set al los heb aangesloten aan een andere luidspreker, dit functioneert goed. Is er wellicht iets in de Sonos
Hallo, Ik gebruik een sonos connect amp. Deze is via de lijnuitgang gekoppeld aan een externe versterker. Aan de externe versterker zitten ook nog een CD en een TV gekoppeld. Dat werkte goed. Totdat de zekering van de versterker kapot ging. Die is ondertussen vervangen en nu werkt de versterker weer goed.Alleen is sindsdien het geluid als we via sonos muziek afspelen vrij laag (klinkt als niveau 3 van 10). Terwijl het geluidsniveau van de versterker en de sonos app op maximaal staan. Als we iets afspelen op de TV of de CD dan werkt het geluid wel op een normaal niveau.In de sonos S1 app is er geen volume limiet (die staat op 100%) en het uitgangsniveau staat op Variabel.Het geluid kan dan ook via de Sonos S1 app en de versterker aangepast worden.Maar zoals gezegd als we het geluidsniveau op maximaal zetten in de Sonos app en op de versterker dan is het geluid wat ui de boxen komt nog steeds vrij laag.Weet iemand war er aan de hand zou kunnen zijn?
In mijn garage wil ik in 2 hoeken een Sonos Five ophangen. Nu heb ik de 2 muurbeugels van Flexson. Echter valt dit niet lekker in de hoek van 90 graden die ik heb. Het kan wel pas gemaakt worden, echter veel meer werk.. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar 2 plafond beugels voor de Sonos Five, alleen deze kan ik nergens vinden. Nu dacht ik zelf aan misschien een stijger pijp monteren aan het plafond en daarop de Flexson wandsteun bevestigen. Maar misschien bestaat er ergens wel een plafondbeugel voor de Sonos Five. Zie foto ter verduidelijking voor de plaatsing van de Sonos Five(s).
Onlangs heb ik een Sonos Port aangeschaft. Het installeren was op zicht was geen probleem, via de lijningang kan ik de Port selecteren.Op de ingang van de port is met een RCA kabel een platenspeler aangesloten. Dit speelt goed af.Nu het probleem:Via de systeeminstellingen in de Sonos app (IOS en/of Android) kan ik de instellingen van de Port zoals Bass, Treble, Balans, Loudness, Stereo/Mono niet wijzigen.Ik kan de stand van de schuifregelaars en knopjes wel wijzigen, maat de Port reageert hier niet op.Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja wat is hiervoor de oplossing? Groet, Klaas Visscher
Ik heb twee apparaten van Sonos, de Connect en de Play1. Staan in verschillende kamers. De connect ben ik wederom kwijt. Router al losgekoppeld, Connect losgekoppeld. Weer opgebouwd, maar kan de Connect nog steeds niet vinden - niet zichtbaar.In de app missende Connect laten zoeken en dan geeft hij aan dat hij al is geinstalleerd. Telefoon uitgezet en weer aan. Maar nog steeds niet.Mijn app is S1. Is dit een geval van pech hebben en moeten upgraden naar S2? Maar de Connect kan daar niet mee werken.Suggesties?
Nu was de nieuwe app al een compleet drama. Maar dit spant de kroon. Ik heb 2x nieuwe amp die ik wil toevoegen maar dan crasht de app. Alle andere speakers/playbar/sub/one/five/amps al uitgezet en weer opnieuw aan. App verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd. Telefoon opnieuw opgestart. Oude app nog geprobeerd middels apk install → kan geen nieuwe speakers toevoegen in een oude versie. Nieuwe app er maar weer op. Opnieuw opgestart. Amp 4x opnieuw stroom eraf en weer aan.Allemaal zonder succes. Wat een drama, ik heb voor meer dan €10.000 aan sonos spullen en het werkt voor geen meter. Graag hulp @ sonos
Mijn Sonos Connect start niet meer op, ook na een reset en na heropstarten waarbij lampje wit knippert, blijft nadien het lampje dempen knipperen. Wat zou hiervan de oorzaak zijn?
Heb onlangs een Sonos AMP gekocht. Lukt voor geen meter om via de Sonos app het ding geïnstalleerd te krijgen. Wordt wel herkend, maar verbinding maken: ho maar.Zie inmiddels alleen maar nare berichten over de Sonos app. Waardeloos!!!
Mijn Sonos Connect (waaraan ik een analoge versterker+platenspeler heb hangen) maakt geen connectie meer. Ik zag een andere gebruiker hier melding van maken, maar zag daar geen antwoorden op. Ook ik maak al jaren probleemloos gebruik van de Connect. ik vermoed dat dit met de nieuwe app te maken heeft, want ik vond dit artikel: https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-product-shows-continuous-flashing-white-light-after-updating-to-15-6Echter de oplossing hier beschreven werkt niet voor mijn systeem helaas. Het knipperende witte lichtje gaat helemaal uit en er gebeurt niets meer als de netwerkkabel in de Connect zit. Aanvankelijk zag ik de Connect nog wel in de app. Maar na een systeemupdate niet meer. Die update gaf al problemen omdat de Connect door het systeem niet gevonden kon worden (foutcode 1001). Iemand nog een suggestie? Wil graag weer een plaatje draaien.
We laten een tv-meubel maken en willen de Sub Gen 3 (en de Arc) in de kast plaatsen. Moet kunnen, volgens de kastmaker. Gat in de bodem, Sub verticaal op rubbers. (arc gaat in kast van 1.60 m achter speaker doek) Twijfel of de ‘deur’ vóór de Sub wel of niet met speaker doek moet. Heeft iemand ervaring?
Ik heb in een kringloop een Sonos Connect gekocht en het koppelen met de app ging moeizaam, maar is mij gelukt. Helaas als ik muziek wil afspelen via de Sonos Connect krijg ik steeds de melding: er kan geen verbinding worden gemaakt, probeer het later nog een keer.Wie kan mij helpen om wel verbinding te maken? Alvast bedankt.Hgr,Authenticiteit
Hallo. Het lukt mij niet om systemen in te zetten En lukt niet goed in te loggen om afstandbediening te koppelen. Wat moet ik nog meer doen? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet,Oksana Efremova
Boost gekocht ter vervanging van bridge.op de site van sonos staat ‘compatible met zowel s1 als s2 app’. Bij installatie zegt ie direct dat ie niet met de s1 app werkt!lekker dan
Beste, Weet iemand of een oude Connect uit 2012 nog zal werken ? Het apparaat is jaren niet gebruikt en dus zonder software updates. Michael
Hey Iedereen Onze setup is voorlopig als volgt 1 x Connect:Amp (bedrade boxen keuken)2 x Sonos Era (Kantoor) Ik wilde een gelijkaardige Connect:amp (enkele jaren oud, maar wel dezelfde hardwareversie als die hierboven) voor de bedrade boxen van de living installeren. Vrijdag hing ik 1,5 uur met de sonos-support aan de lijn om die tweede Connect:amp die ik heb te proberen updaten, maar dat lukt dus voorlopig niet. De installatie verloopt vlot, de connect:AMP wordt gevonden, wordt toegevoegd en dan krijg ik de melding dat er een update nodig is. En dat is dus het punt dat niet gaat. Hij begint de update en geeft daarna de foutmelding 1.014. Nodige resets gedaan, alles uitgezet, via wifi en bekabeld geprobeerd, niets werkt… Als ik dan in de app kijk staat hij er tussen met de melding ‘niet geregistreerd’. Heeft iemand dit ooit al voorgehad en eventueel een andere tip? De helpdesk escaleert mijn dossier en gaan het later verder opvolgen, maar misschien dat hier ondertussen al ervaring mee
Wat een *** nieuwe app ,zeer slecht alles valt uit. Het geluid hapert continue een groot drama. Nu heb ik de arc in combi met de move wat met de vorige app geen probleem was nu een groot drama. Zet die troep terug en test het eerst en ga er niet van uit dat het werkt. Ik zou never ever jullie *** systeem aanbevelen aan kennissen of vrienden. Het is om te beginnen veel te duur en zeker hoe het functioneert.
Hier krijg ik echt de pleuris van,sinds de nieuwe app kan ik mijn Port niet meer gebruiken om op mijn echte speakers te gebruiken.De Port verdwijnt tijdens het installatieproces uit de app. Ja, Ja grappig. Waardeloos en zwaar overrated SONOS. En nu ga ik die natte la volpeuren en daarna slaan
ik heb hier ook probleem met mijn port , sonos ziet de port en dan toevoegen en dan je port word voorbereid en na 10 tal seconden valt de app automatisch uit naar het beginscherm van mijn telefoon .al alles geprobeerd resetten app - pc - port fabrieksinstelling niks werk pfffffffnu met mijn nieuwe amp juist het zelfde probleemalles opnieuw geinstalleerd en mijn connect amp + symfonisk + play 1 + boost alles gelukt en werkt maar amp & port niet ??????wie weet wat hier aan de hand isthx
Goedemiddag,Sinds een aantal dagen heb ik een Boost in mijn systeem geplaatst, met de hoop op betere stabiliteit. In het begin was ik heel hoopvol, maar nu hapert het systeem nog steeds regelmatig.Hierbij verschijnen diverse meldingen over ‘systeem niet bereikbaar’ of netwerkbuffer te laag. Een blik in mijn router geeft aan dat de Boost een beschikbare snelheid heeft van 100 Mb/s en dit geldt ook beiee gekoppelde Play:1 speakers. Ik heb een diagnose toegezonden met nummer:1718634074Een ander bijkomend nadeel is dat de S2 app niet alle instellingen onthoudt zoals afgespeelde radiostations e.d. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem. Zit het probleem in mijn netwerk? Mijn telefoon? Mijn router? Groet, Niels van IJzendoorn
Het heeft even geduurd, maar eindelijk heb ik mijn eigen muziekbibliotheek vanaf de laptop weer weten te koppelen na de grote update van de App. Google op ‘fout 913 Sonos’ of iets van gelijke strekking en je komt op de juiste plek van de Sonos website terecht. Binnen Sonos kreeg ik het nl. niet goed gevonden. Hier staat haarfijn uitgelegd wat je moet doen. Het probleem zit in het (geavanceerd) delen. Bij de vorige App had ik er geen last van, maar nu moet je dat dus wel doen. Hierna zou je de bibliotheek weer gekoppeld moeten krijgen. Ik baalde in eerste instantie, zoals zoveel gebruikers, maar het ligt dus toch aan mijn PC instellingen.
Ineens is Sonons niet meer te vinden via de app, maar ook op geen enkele manier opnieuw te installleren. Heeft iemand een idee wat te doen? De nieuwe app heeft overigens wel gewerkt, maar was traag.
Ik wil graag een amp waarop 2 speakers aangesloten zitten samen met een Apple TV op een Samsung tv. wat is de beste manier. Ik kan hier weinig over vinden. En graag het volume via de Apple TV geregeld. Kan dit?
Hallo Sonossers. is het mogelijk om een Sonos amp samen met een beam op een tv aan te sluiten. En dat het geluid dan zonder vertraging is. En als je dan eventueel spotify wilt afspelen dat alleen de 2 speakers van de amp het doen? Ben zeer benieuwd.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.