Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Sinds kort geeft onze google assistent via de sonos soms nederlands soms engels antwoord.Ik heb ondertussen de assistent opnieuw toegevoegd (na ontkoppelen) en de taal gewisseld van Nederlands naar Engels en weer terug. Het antwoord wat we krijgen bij commando's als: doe de lichten in de kamer aan, is met de Nederlandse stem, maar wel in het engels. Wanneer ik de mics uitschakel en via mijn telefoon bovenstaand commando geeft, dan is het wel Nederlands. Enige hulp is welkom 😊
Op de app van mijn toestellen staat geen content?
Ik krijg mijn persoonlijke instellingen niet werkend. Bijv als ik vraag wat is mijn naam.
Ik was met iemand bezig uitgevallen
Hallo,Ik loop tegen een hardnekkig probleem aan met de integratie tussen Sonos, Google Assistant en Philips Hue, en ik kom er niet meer uit.Het probleem:Als ik een Hue-opdracht geef via mijn Sonos-speaker, reageert GA in het Engels (met een Nederlands accent) dat apparaten niet beschikbaar zijn. Geef ik exact dezelfde opdracht via de GA op mijn telefoon, dan werkt het wél gewoon.Wat al is geprobeerd (zonder succes):Google Gemini uitgeschakeld en teruggezet naar de standaard Google Assistant op de telefoon. De Google Assistant-service volledig verwijderd uit de Sonos-app en Hue-app en opnieuw toegevoegd. De koppeling "Sonos" en "Philips Hue" ontkoppeld en opnieuw verbonden in de Google Home-app. Synchroniseren via "Hey Google, synchroniseer mijn apparaten", maar dan krijg je de melding dat niet alle apparaten beschikbaar zijn (in het Engels). Accountinstellingen gecontroleerd: beide staan op regio Nederland en taal Nederlands. Gehele Sonos systeem uit de app verwijderd, app verwijderd e
We hebben een complete nieuwe set gekocht Sonos Arc Ultra 2x Era 300 Sub 4 We hebben alles geinstalleerd via de app, dat ging overigens best makkelijkNu hebben we ook al de microfoons van de Era 300 kunnen aanzetten.Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om via een voice commando de Nederlandse radio te laten afspelen (bijv. NPO Radio2) ik heb volgens mij een Tunein kunnen installeren via de app, maar toch krijg ik het verder niet voorelkaar.Kan iemand mij wellicht gemakkelijk vertellen hoe het moet, de app staat op een Android telefoon.Het liefste zou ik Google Assistent willen, maar dat schijnt niet te werken, toch ?
Waarom kan Sonos soundbar ARC niet werken met de Google assistent
Sinds afgelopen vrijdag werkt het commando 'speel het laatste nieuws' niet meer via Sonos. Op de telefoon en andere devices werkt het wel gewoon.Na het spreken van het commando blijft het stil, geen reactie van GA en dus ook geen nieuws. Ik heb al andere nieuwsbronnen gebruikt ipv NOS en de boel opnieuw gekoppeld, maar geen effect. Alle andere comman's die ik normaal gebruik werken wel gewoon. Ook nog een nieuwe routine aangemaakt in GA, maar die heeft hetzelfde probleem. Hebben andere mensen hier ook last van?
Ik krijg in de app onder mijn beam tabblad stem dat Google Assistant er in staat maar als ik daar op tik wil het volgende scherm niet opstarten.ook bij connecteren zegt hij geen apparaten gevonden sonos voice gaat dan wel weer
Geen TuneIn en Spotify via GA, maar wel Hue en Somfy. Ook de GA routines doen het niet sinds vanochtend. Zie ook https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/more-issues-with-gh-scenes-today-6931383?postid=16870595#post16870595Hebben meer mensen dit?
Moest alles weer koppelen beam 2 en de twee speakers. Maar nu kan ik geen google assistent spraakservice erop krijgen ben al 4 dagen bezig .
Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft maar het heeft mij wel geholpen. Sinds een lange tijd werkt Google Assistant niet meer op de ARC hij is niet te installeren met een Android toestel. ( Met een Apple toestel lukt het dus wel kwam ik achter!)Van alles geprobeerd maar waarschijnlijk heb ik nu het probleem gevonden 🙂 voor diegene die een Android toestel hebben.Sommige hadden verteld dat Amazon het probleem was, dus deze heb ik verwijderd voor het geval dat. Ik kwam er toevallig achter dat mijn spraakassistent wel Google Assistant gebruikte op mijn telefoon ( zoals gewoonlijk)maar wanneer het via een app doorgeschakeld moest worden,hij op de achtergrond naar Bixby ging. Ik heb Bixby verwijderd (eigenlijk zet je hem uit) ook heb ik andere spraakassistente uitgezet of verwijderd die op mijn telefoon voorkwamen. Dit had ik al eerder gedaan maar kreeg nog steeds geen Google Assistant op mijn ARC.Toen ik erachter kwam dat Bixby op de achtergrond ook veel deed heb ik deze opgezocht en verwij
Er is de afgelopen jaren al veel geschreven over de (on-)mogelijkheid om Google Assistant te (her-)installeren op onder andere een Sonos Beam generatie 1.Ik had al jaren een werkende Google Assistant op mijn Beam (met twee x Sonos One voor surround). Om een stomme reden heb ik de assistant verwijderd van de Beam en krijg hem nu met geen mogelijkheid meer opnieuw toegevoegd.Het koppelen blijft hangen op "Dit kan een minuut duren. Duurt het te lang, probeer het dan opnieuw.Ik heb volgens diverse fora al diverse zaken geprobeerd: router herstart, apps opnieuw geinstalleerd, Sonos ontkoppeld in Google Home, oudere (Android) toestel geprobeerd, fabrieksreset van de Beam.... niets werkt.Is hier nu weer een oplossing voor, of is dit weer een geval "superpech, maar Sonos lost dit niet meer op”.Ik weet dat men de assistent niet meer ondersteund, maar het werkt op zich nog prima, alleen het instelleren/toevoegen werkt niet meer. De optie om het toe te voegen staat er overigens nog wel altijd tus
Goede avond, Ik heb sinds een paar dagen een nieuw modem. Een fritz!box 6690. Na alles weer opnieuw ingesteld te hebben krijg ik een ding niet voor elkaar. Wat ik ook doe. Wat ik ook maar kon vinden op het internet. Niks werkt. Als ik google assistant wil toevoegen in de sonos app lijkt het dat er een schermpje op popt maar verdwijnt weer. Hij stuurt me niet door. Ik kan sonos wel koppen in de google home app maar dan houd het ook echt op! Wordt er gek van. Waarom moet het zo moeilijk gaan? Kan iemand mij helpen? Mvg
Ik krijg het niet voor elkaar om de assistent weer toe te voegen aan sonos. Ik heb gebeld met de klantenservice en die zeggen dat het niet meer ondersteund wordt. Dan kan toch niet zomaar?
Ik ben in het bezit van 2 Sonos Roams, 2 Sonos Moves, Sonos Arc, 2 Sonos Ones en de Sonos Sub met allemaal spraakbediening.En op alle speakers krijg ik Google Assistent niet meer geïnstalleerd. Véél geprobeerd en véél contact gehad met de helpdesk van Sonos hierover, maar het werkt niet meer.Waarom heb ik véél geld geïnvesteerd aan Sonos speakers inclusief spraakbediening als ik er niks meer mee kan doen???Komt hier nog een oplossing voor of is het verhaaltje Jan Jammer dan???Vind het een slechte zaak voor zulke dure speakers.Normaal bediende ik mijn woning met spraakherkenning en nu moet ik maar investeren in nieuwe speakers waar Google Assistent wel op werkt???Is er ook een schadevergoeding link van Sonos???
Hallo allen,Wij hebben al jaren een Nest Deurbel Bedraad aangesloten. In de keuken en badkamer hebben we een Sonos One speaker waarop ik meldingen had ingeschakeld. Wanneer er gebeld werd kreeg ik voorheen altijd een duidelijke: er staat iemand bij de voordeur / front door. Zónder dat hierbij een automatiseringsregel voor aangemaakt moest worden in Google Home. Recentelijk echter zijn we overgestapt van KPN naar Ziggo (dus wijziging in Wifi netwerk - nu Ziggo Router met 3 M4 Decos) en inmiddels krijg ik het met geen mogelijkheid aan de praat om de Sonos One speakers te laten fungeren als Gong. We krijgen alleen nog melding op de telefoon, maar die staat niet altijd aan of hard genoeg.Bezoekersmeldingen etc. etc. staat allemaal ingesteld (in de Nest en Google app) en ook op de Sonos One speakers is de Google Assistant geactiveerd. Alles staat netjes onder hetzelfde wifi netwerk in hetzelfde huis. Alles heeft uiteraard al lang en breed een harde reset / terug naar fabrieksinstellingen ge
Sinds een paar weken lukte het mij niet meer om een radiozender af te spelen. Op mijn commando “Hey Google, speel NPO Radio 5" kreeg ik als antwoord “oke, ik stream Radio 5 via Tune In”. Daarna gebeurde er niets. Ik heb ongeveer een uur telefonisch contact gehad met de Sonos helpdesk (het was zijn eerste dag bij Sonos). Die heeft me de Google assistant laten verwijderen, alle Sonos apparaten los laten koppelen van mijn Google Home app en nog diverse instellingen meer. Aan het eind van het liedje bleek de Google Assistant niet meer gekoppeld te kunnen worden met mijn Sonos installatie. De volgende dag weer contact opgenomen met de heldesk waarbij ik een uiterst vriendelijke en bekwame mevrouw aan de lijn kreeg, die echter af en toe wat moeilijk Nederlands sprak. Zij heeft, met eindeloos geduld, mij door alle mogelijke apps en instellingen geloodsd, de installatie bedraad aan laten sluiten, het zowel met een Andriod als een IOS apparaat laten proberen enzovoort enzovoort. Ook zijn heeft
Ik heb een sonos move en had google als spraak assistent.Sinds kort kon ik enkel de radio via tune in opzetten maar niet uitzetten. Vroeger kon ik ook Spotify uitzetten dat lukte ook niet meer wel volgende nummers kiezen.Ik heb de spraakassistent verwijderd en nu kan ik niet meer verbinden.Ik heb een hard reset gedaan en de app verwijderd en sonos toegevoegd aan google home...
Ik kan de muziek aanzetten met Google assistent, maar uitschakelen lukt niet meer sinds een paar weken.‘Hé Google, stop!’ zou genoeg moeten zijn. Dat deed hij in het verleden ook, maar dat doet hij niet meer..andere dingen die ik geprobeerd heb:-muziek uit-stop muziek-radio uit-stop radio-stop met spelen-radio stoppen-Zet TuneIn uit-Zet Spotify uit Op elk commando krijg ik de volgende melding: “Sorry er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw als je zover bent”
Gisteren een update van Sonos gehad. Ineens moet ik mijn Sonos systeem (beam, sub-mini en 2 era 100) opnieuw inloggen op de app. Vervolgens werkt de Google Assistent niet meer. Ik heb Sonos verwijderd uit de GA app. Ik probeer in de Sonos app GA opnieuw te installeren maar dat werkt niet. Na “spraakservice toevoegen” , Google Assistent kiezen en openen, blijft hij hangen in een loop. Ook “opnieuw proberen” lukt niet. Als ik op dit forum rondkijk, zie ik dat dit een probleem is dat geregeld terugkeert. Wat kan ik doen???
Ik kan de Google assistent niet kiezen als spraak assistent. Hij staat er niet tussen. Ik heb hier nu al bijna 2 dagen alles van instellingen aangepast in sonos en Google. Maar het geeft geen verschil. Ik kan mijn speakers dus niet bedienen vanuit de Google hub
Goede avond, Sinds een week werkt google assistent opeens niet meer. Google assisten verwijderd in de sonos app om vervolgens weer opnieuw te installeren. Maar helaas. Dit gaat dus niet meer. Ik krijg paar keer de melding gemini ondersteunt deze optie niet. Als ik gemini op mijn telefoon icerschakel naar gewoon google assistant doet het het alsnog niet. Wat ik ook doe niks helpt! Ook de sonos app opnieuw geïnstalleerd. Heel erg irritant. Ik werk veel met google assistant. Wie kan mij helpen? Mvg jeff
Omdat ik met een ‘schone’ installatie bezig ben, wil ik sonos graag ontkoppelen in Google Home. Dit lukt echter met geen mogelijkheid.Als ik in Google Assistent naar ‘Bediening voor in huis’ ga, dan staat daar ‘Sonos’ als gekoppelde service. Als ik hierop tik, kan ik kiezen voor ‘account ontkoppelen’, ik ontvang dan een waarschuwing en vervolgens klik ik op ontkoppelen. Dan moet ik even wachten en vervolgens komt er te staan: ‘Er is iets verkeerd gegaan. Probeer het opnieuw.’Als ik via Google Home de Sonos wil ontkoppelen, krijg ik dezelfde melding.Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Sinds woensdagochtend (30 oktober) is het volume van de Google Assistent opeens veel harder dan ik gewend ben en lijkt het ook niet meer (goed) regelbaar te zijn met de Sonos app of de volume knopjes op mijn Sonos Arc en One speakers. Of ik mijn speakers nu op volume 1, 2, 3 of 4 zet (wat ik normaal gebruik) de Google Assistent lijkt haast even hard te blijven en is zeker t.o.v. volume stand 1 en 2 veel te hard. Ik heb dit probleem op al mijn Sonos Arc en One speakers.Ik heb de avond daarvoor (29 oktober) alle speakers laten updaten naar de laatste firmware versie 81.1-58210 (dat is goed gegaan) en krijg de indruk dat het daarmee te maken kan hebben. Voor deze firmware update (tot en met versie 81.1-58074) werkte het goed en schaalde het volume van de Google Assistent mee met de volume instelling van de speaker (kamer). Ik gebruik verder ook de meest recente versie van de Sonos S2 Android app (build 80.11.33).Zijn er anderen die dit probleem sinds kort ook ervaren? Tips?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.