Beantwoord

Sonos 1 groepen verdwijnen spontaan

  • 26 September 2023
  • 12 reacties
  • 136 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Ik heb 10 speakers in 2 groepen zitten, sinds kort is de groep steeds weg de dag erna.

Alles al opnieuw opgestart, de router ook.

Wat te doen, ik heb S1

Groet Oscar

icon

Beste antwoord door Oscar Rolsma 20 October 2023, 12:35

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer het spontaan is ontstaan en je niets veranderd hebt aan je instellingen en/of je netwerk dan zou ik nadat het probleem is geconstateerd een diagnose maken en vervolgens contact opnemen met Sonos. Zij kunnen deze uitlezen en zien wat er binnen je netwerk gebeurt.

Reputatie 7

Groepen verdwijnen als de devices nieuw opstarten? Is er een reden waarom ze dat zouden doej?

Badge

Beste,

Ik heb op verzoek van de support afdeling alle sonos componenten en de router opnieuw opgestart.

Dit heeft niet geholpen.

Normaal start ik natuurlijk niet de componenten opnieuw op.

elke ochtend is de speaker groep verdwenen, er staan dan weer allemaal losse speakers in het overzicht. 

Wie weet de oorzaak en/of oplossing?

Groet,

Oscar

Reputatie 7

Zoals ik hierboven zeg, kan de oorzaak zijn dat de speakers opnieuw opstarten. Dat doen ze bijvoorbeeld na een update, maar ook als je ze zelf van de stroom haalt. Bij opnieuw opstarten vervalt de groep.

Badge

Ze zijn niet per ongeluk opnieuw opgestart, ik moest van Sonos de produkten herstarten omdat ze zagen dat ze al erg lang up waren.

Badge

Iemand nog een tip?

Reputatie 7

Het lijkt er toch op dat er iets ‘s nachts wijzigt als het probleem zich voordoet. Ofwel de speakers starten zelf opnieuw op, of je router vernieuwt de ip-adressen van de speakers.

Je haalt je speakers of je router niet van de stroom ‘s nachts?

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Oscar Rolsma 

Op dit moment is het probleem wat je ervaart niet helemaal duidelijk, ik heb ook even snel door je dossier met onze support gekeken maar daar wordt het niet duidelijker van.

Is het probleem dat je speakers groepeert via de verticale balkjes onderaan in de app en zij de volgende dag hieruit vallen? Of heb je voor geprogrammeerde groepen aangemaakt via:

Instellingen > systeem > groepen en verdwijnen deze uitzichzelf?

Mocht je de groepen nog niet voorgeprogammeerd hebben zou ik dus adviseren dat te proberen.

Badge

Beste Dari,

Ik heb Sonos 1 en kan maar op 1 manier speakers groeperen. Deze groep verdwijnt dus regelmatig. Alle speakers zijn dan weer los.

De door jou genoemde manier om groepen te maken heb ik niet

Zie de afbeelding,  dit is goed zo, twee losse speakers en de rest in een groep.

Groet Oscar

 

Badge +2

Hoi @Oscar Rolsma,

 

Sorry voor het late antwoord.

Ik heb mijn collega gevraagd om naar de diagnoses te kijken, en het lijkt er op dat bij het hernieuwen van de IP-adressen er wat gebeurt. 

Wat je zou kunnen proberen is om de leasetijd van de IP-adressen (deze staat nu op 1 dag of 86400 seconden) te verhogen naar 10 dagen 864000. 

Op Community hebben we niet de tools om verder te kunnen troubleshooten. Mocht je weer contact met ons willen opnemen via support, dan helpen we graag verder. 

Badge

Ik heb nu alle sonos componenten een vast ip-adres gegeven. Lijkt nu weer goed te werken. 

Iedereen bedankt voor het meedenken. 

Groet Oscar 

Sonos 1

Badge +2

Bedankt voor je snelle reactie! 

 

Fijn om te lezen dat het probleem opgelost is door een vast IP-adres in te stellen op de speakers.