Skip to main content

Mijn play 5 gen 1 warmt sterk op: de behuizing wordt warm aan de rechterkant van de speaker. Na openen vastgesteld dat het ligt aan de 5 condensatoren van de power amp (35V 820uF). Die heb ik ook al vervangen, met hetzelfde resultaat: als je er je vinger op legt, voelen die zeer warm aan.

De WiFi-module warmt ook op, maar dat lijkt me niet overdreven. De behuizing warmde altijd wat op en vermoedelijk kwam dit door de wifi-module 

De warmteontwikkeling zal de levensduur sterk verminderen. Iemand een suggestie voor een oplossing?

Hey @JuSo 

Welkom op de Sonos community!

Een speaker die oververhit is normaal een indicator van een defect. Graag zou ik je verzoeken een diagnose te maken wanneer je merkt dat hij wederom warm wordt. Deze kan je maken door in de Sonos app te navigeren naar instellingen > ondersteuning > diagnose verzenden.

Schrijf dit nummer op en neem daarna contact met ons op. Hieruit kunnen wij de temperaturen van verschillende componenten uitlezen en vast stellen of er inderdaad een probleem is en of het nog veilig is de speaker te gebruiken.