Sticky Beantwoord

dubbele functie one speakers

  • 12 October 2023
  • 10 reacties
  • 137 Bekeken

Badge

Is het mogelijk om de twee one speakers die nu tezamen met beam de surround vormen voor mijn tv, ook gelijktijdig een functie toe te kennen zodat ik stereo kan afspelen op de twee one speakers?

icon

Beste antwoord door Erooij 12 October 2023, 21:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7

Nee. Ook stereo speel je altijd op de soundbar én de surrounds (mits ingesteld op “volledig”, anders alleen de soundbar).

 

Ter info: de aansturing van surroundspeakers is heel anders dan van “losse” speakers. Twee manieren van aansturen tegelijk kan niet.

Badge

Zeg je nu dat sonos stereo afspeelt als ik bijvoorbeeld muziek van spotify stream naar soundbar én surroundspeakers. Ik hoor geen stereoeffect.. wat is dan het linkse en rechtse kanaal?

Reputatie 5
Badge +3

Dat ligt eraan aan welke kant van de soundbar je staat.

Als je er voor staat is links links en rechts rechts, sta je er achter dan is links rechts en rechts links 

Badge

Maar hoe zit het met de surrondspeakers…, linkse en rechtse speaker verschillende stereokanalen..?

Reputatie 7

Bij surround ga je ervan uit dat je met de rug naar de surroundspeakers zit. Dan is links links en rechts rechts. Dus de linker speaker in de soundbar en de linker achterspeaker hebben hetzelfde geluid net als de rechter speaker in de soundbar en de rechter achterspeaker, mits je geen TV als bron gebruikt en de surrounds zijn ingesteld op “Volledig”.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou anders ook een heel vreemde gewaarwording zijn. Wanneer het niet zo zou zijn als @106rallye aangeeft dan zou je gekruist geluid horen.

Overigens gebruik ikzelf de stand sfeervol en trek wat geluid naar de surroundspeakers. Persoonlijk vind ik dan het geluid voller door de ruimte klinken en hoe het werkt werkt het, maar het lijkt dan ook of de diverse instrumenten meer van verschillende kanten lijkt te komen.

Maar, zoals al aangegeven en het antwoord op de oorspronkelijke vraag, je kunt niet en surround en stereo apart gebruiken. Het blijft altijd een surroundopstelling met wat extra mogelijkheden voor muziek afspelen.

Badge

Dus toch stereo via surround begrijp ik nu?

die tip over ‘ sfeervol ‘, hoe / waar stel ik dat in?

Reputatie 7

Ja, maar samen met de Beam. Veel mensen willen graag bij een surroundset alleen stereo van de achterspeakers. En dat kan dus niet……

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij tv kijken is het dus surround en bij muziek is het sfeervol of volledig, waarbij bij de laatste een dubbel stereo-effect ontstaat uit zowel de Beam als de surroundspeakers.

En zoals al aangegeven blijft links links en rechts rechts wanneer je tussen de surrounds zit met je gezicht naar de tv.

Badge

Bedankt!