Skip to main content

Sinds een maand is het niet meer mogelijk om mijn Sonos Era 300 waar ik er 2 van heb in stereo te zetten.

Op een geven moment speelde nog maar op 1 Era 300 geluid af. Na alles volledige te resetten (stekker er een tijd uit en dan erin doen met bluetooth knop ingedrukt) blijft er een probleem voordoen waarbij de app een foutmelding geeft wanneer je ze wilt koppelen.

Van alles geprobeerd zoals in dezelfde ruimte zetten in de app, in verschillende, op een ander Wifi netwerk. Zorgen dat alles in de connectie exact op dezelfde Wifi systemen zit maar er blijft zich een fout voortdoen. We hebben de laatste versie van de mobiele iOS app (15.8.1).

Zie bijgevoegd filmpje:

https://veed.io/view/5bd77cc5-5226-44ff-81df-0bc6508a3aa1 

Hey @MSML 

Welkom op de Sonos Community!

Heb je al eens geprobeerd om het stereopaar met een andere telefoon of tablet op te zetten? Het kan namelijk zo zijn dat er software op je controller staat die bepaalde functionaliteiten van de Sonos app blokkeert.

Daarnaast is het advies vanuit Sonos om de afstand tussen beide speakers niet groter te maken dan maximaal 7,5 meter. Een grotere afstand kan voor instabiliteit zorgen waardoor het dus inderdaad kan voorkomen dat je geen stereopaar kan installeren. 

Hi @Dari W, ja we hebben inderdaad al met verschillende devices geprobeerd dit op te zetten, zowel Android, iOS als Tablets maar helaas altijd met hetzelfde resultaat.

Ik zal proberen de speakers dichter bij elkaar te plaatsen om te kijken wat het resultaat is, al vind ik het vreemd dat dit voor issues zou moeten zorgen.

@Dari W , zojuist de 2 Era 300 speakers naast elkaar gezet, beide opnieuw gereset en geprobeerd in stereo te koppelen maar helaas weer dezelfde error. De foutmelding komt ook vrijwel direct als hij probeert te koppelen.

Misschien heb je meer aan onderstaande informatie?

MOD EDIT: Twee afbeeldingen werden verwijderd aangezien ze persoonlijke informatie bevatten

@Dari W kun je ons verder helpen met ons probleem? We hebben nu echt van alles geprobeerd.

• Alle boxen een factory reset gegeven en opnieuw geconfigureerd
  • De boxen in de verschillende en dezelfde ruimtes gezet (in de app) en proberen te koppelen
  • De boxen dichter bij elkaar neergezet (1 / 2 meter)
  • Alle boxen en software de laatste updates gegeven
  • Andere WiFi (wat vreemd zou zijn want hij heeft gewoon gewerkt).

We zijn nu een beetje radeloos dat we zo’n grote investering hebben gedaan en we de boxen niet meer in stereo aan elkaar kunnen koppelen en we eigenlijk altijd maar op 1 box geluid af kunnen spelen.

Wat zijn de vervolgstoppen die we nu nog kunnen nemen? 

Bellen met Sonos?