Praat hier over Sonos-integraties met smarthome-functies. Bespreek hier hoe je aan de slag kunt met Smart Home-integraties.
Meest recente
In de Tahoma app van Somfy is het mogelijk om Sonos toe te voegen zodat je de Sonos ook kunt bedienen in de Tahoma app. Sinds kort werkt dit echter niet meer.De brug met Sonos is nog wel aanwezig maar ik moet eerst de Sonos app configureren. Maar wat ik moet configureren in de Sonos app wordt niet vermeld.Wie weet welke instelling ik moet aanpassen?
Kan ik mijn beam gen 2 koppelen aan mijn Google nest en dus de beam via de nest aansturen. Dus instellen als standaard speaker op de nest
Goedemiddag,ik heb in huis Domotica systeem van Busch free@home nou wil ik mijn spraak sturing voor o.a mijn verlichting laten werken met Sonos.Kan iemand mij vertellen welke speaker op dit moment met spraaktechnologie werkt waarmee ik commando’s naar busch free@home kan sturen ik weet dat dit destijds met de Sonos One mogelijk was welke ook Google ondersteuning had, maar deze is niet meer leverbaar.Ook wordt volgens mij Google niet meer ondersteund?Ik hoop dat iemand hier mee bekend is.Alvast bedankt.Smitt
Ik heb vandaag homey pro 2023 geïnstalleerd en wil mijn sonos daar ook op installeren maar maakt maakt geen verbinding na inloggen sonos account.Hoe is dit mogelijk ?
Hallo wie kan mij helpen! Ik heb de Google assistant uit mijn beam gegooid en nu wil ik hem weer koppelen maar krijg dit niet voor elkaar met mijn iPhone! Iemand enig idee of tips
Hoe voeg ik een service toe bij beheren? Elke keer moet ik uitloggen en daarna opnieuw inloggen, maar zonder succes.
Hi, mijn era 100 wordt in de Alexa app bij het maken van groepen niet weergegeven als ‘Alexa enabled device’ (mijn Sonos Roam en oude Echo Dot wel), maar alleen als speaker. Wat kan ik hier aan doen?
ik bezit 2 Google Home/Nest speakers die ik gekoppeld heb in mijn Google Home app.Ik wil graag koppelen met mijn nieuwe Beam Gen 2, waarvan ik de Google Assisent reeds gebruik.In mijn Google Home app zie ik bij 'Groeperen' wel de 2 Google speakers maar niet de Beam.Is dit op te lossen?
Is het mogelijk om muziek af te laten spelen via een homekit scene dat niet uit Apple music komt? In de nacht zetten wij vaak de muziek aan voor de hond op een laag volume zodat ze niet gaat blaffen naar langslopende mensen.Nu wil ik een scene maken die automatisch muziek afspeelt via de Juke service, via de home app kan ik alleen Apple Music en ‘achtergrond geluiden’ selecteren. Via de shortcut app en ‘Soro’ kan ik wel een shortcut aanmaken die dit doet maar kan ik weer niet bedienen via de woning app. Ik wil dat de scene in het control center terecht komt.
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie.Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Niet de hele tijd, maar soms is het handig om aan spraakassistent Siri een commando te geven. Muziek harder/zachter, muziek pauzeren, volgende nummer, dat werk. Nou weet ik dat Sonos zelf Siri niet ondersteunt, itt Google en de eigen spraakassistent. Maar ik heb mijn Sonos configuratie wel helemaal toegevoegd aan Apple’s Homekit. Wat is het nut daar dan van? Zou toch gaaf zijn als ik kan zeggen: “Hey Siri, speel de beste nummers van xyz via Sonos huiskamer” of iets dergelijks. Heeft iemand dit aan de praat?
Had twee traditionele boxen aangesloten op een Sonos amp en daarbij twee sonos one als surround achter speakers. Nu heb ik de traditionele boxen ve5vangen door twee sonos five. Nu krijg ik de five niet als front speakers geïnstalleerd. Welke fout maak ik ? Hoe kan ik dit oplossen ?
het lukt niet om mijn Sonos Play 1 speakers te integreren in de woning-app van Apple,ik kan de speakers niet koppelen omdat ik ze niet als accessoire kan toevoegen,iemand een oplossing?
Welk sonos box is draadloos en kan ik aan mijn beam aansluiten? Met draaadloos bedoel ik dat het dus niet een stekker heeft en constant aangesloten hoeft te zijn.
Hallo, Ik heb op mijn synology nas een plex server draaien. Onlangs mijn plex account gekoppeld aan Sonos. Helaas krijg ik in de Sonos app te zien kan niet bladeren door muziek. Wat zou er mis kunnen zijn?
I am trying to add a pause action to my IFTTT applet for sonos and every time I hit the update button, it returns status code 502. my applet is → if alexa says something then skip sonos to next track and then pause.
Goedemorgen, Is het mogelijk om via siri het volume aan te passen? Via google roep ik nu he google. Zet het volume van speaker woonkamer op volume x. Kan ik dit ook via siri doen?
Laatste item over koppeling Alexa en Sonos dateert al van paar jaar geleden. Weet iemand wanneer eindelijk sonos wel te bedienen is via mijn echo en fire tv? Ik krijg continue meldingen dat de spraakservice niet in mijn land beschikbaar is. Het maakt mij echt niet uit dat Alexa nog Engels is, dus dat hoeft toch geen reden te zijn? Ik gebruik Echo en Alexa al jaren, bijna alles is er inmiddels aan te koppelen, maar nog steeds Sonos niet. Waarom niet? Of gaat dit binnenkort toch lukken?
Sinds vandaag lukt het mij niet meer om Airplay naar mijn ‘woonkamer’ setup (playbase + 2 One’s) uit te voeren zonder dat ook de Apple TV aangaat. Voorheen kon dat wel. Nu staan ze gebundeld in een groep. Als ik alleen op Airplay naar Sonos woonkamer klik krijg ik na lang wachten een foutmelding. Wat gaat hier fout?
Hallo, Ik heb hierover enkel een onderwerp gevonden van enkele jaren geleden. Dus misschien bestaat hiervoor reeds een oplossing voor mijn probleem.Mijn Sonos speelt perfect zonder de minste hapering voor dagen als het moet.Doch telkens wanneer ik Sonos start via Siri (op iPhone of HomePod) stopt de muziek na enkele minuten. Dit zowel voor Apple Music als voor radiostations via Tuneln.Hetzelfde probleem wanneer ik werk via scenes in Apple woning.Ik word er een beetje gek, want het is super wanneer je muziek kunt starten via spraak.Hopelijk hebben jullie een oplossing.Bedankt
Hallo, Ik veronderstel dat er nog verschillende personen zijn die Sonos aansturen via Siri spraakberichten zoals iPhone en HomePod en die mogelijk een oplossing hebben voor mij.Mijn Sonos speelt perfect zonder de minste hapering voor dagen als het moet.Doch telkens wanneer ik Sonos start via Siri (op iPhone of HomePod) stopt de muziek na enkele minuten. Dit zowel voor Apple Music als voor radiostations via Tuneln.Hetzelfde probleem wanneer ik werk via scenes in Apple woning.Ik word er een beetje gek, want het is super wanneer je muziek kunt starten via spraak.Hopelijk hebben jullie een oplossing.Bedankt
Beste, Wij zijn net verhuisd en hebben in de nieuwe woning de audio overgenomen. Iedere kamer heeft audio die te besturen valt via de Sonos S1 app. Blijkbaar is er 1 apparaat die niet te koppelen valt met de nieuwe app. De boxen zelf zijn niet van Sonos maar zijn aangesloten op verschillende amps. In de vorige woning hadden we in iedere kamer Sonos One’s. Nu merken we dat de spraakbesturing wel enorm gemakkelijk was. Bestaan er mogelijkheden om in iedere kamer een micro te plaatsen en te verbinden met het systeem, of moeten we in iedere kamer een extra one plaatsten. Mvg
De Spotify-integratie van Philips Hue werkt ook als je via Sonos afspeelt!Zie: YouTube: 20210907 Spotify integratie Philips Hue & SonosWellicht heb ik niet helemaal de makkelijkste muziek gekozen om “mee te bewegen”, maar het werkt best leuk!
Ik heb meerdere speakers en tv die ik via de de aangesloten Chromecast bedien in de Google home app. Met name aanpassing van het volume. De Sonos One speaker staat in Google home vermeld maar ik kan de Sonos One qua volume niet bedienen. Dan moet ik naar de Sonos app. Omslachtig . Is er een manier om volume van de Sonos One via Google home app te bedienen.? (Google assitant kan wel natuurlijk)
Beste, Ik ben nieuw hier, heb het hele internet afgestruind maar ben redelijk wanhopig op dit momentGisteren een abonnement op Spotify genomen en dacht vandaag lekker te gaan luisteren via de google hub over de Sonos. De google home app gaf aan dat er geen koppeling meer was met de sonos producten. Deze verwijderd en nu kan ik ze niet meer koppelen. De sonos producten staan allemaal goed ingesteld en doen het ook, enkel de koppeling met de google home/nest app werkt niet. Ik doorloop de volgende stappen:- Open de app van google home- Apparaat toevoegen die werkt met Google- Ik zoek Sonos- Zodra ik deze aanklik komt er direct een scherm dat ik de account informatie bij de hand moet hebben- Klik op doorgaan- Log dan in met mijn Sonos gegevens- Dan zegt ie dat ik mijn speakers moet registeren aan mijn sonos account, deze snap ik niet helemaal want de Sonos app werkt gewoon helemaal goed.- Ik kan dat eigenlijk alleen maar kiezen om de Sonos app te openen en zodra ik daar op klik zegt hij d
Ik had een korte vraag wat betreft open spotify. Is er ergens een feature request wat betreft open spotify integratie? Op dit moment kun je natuurlijk vanuit de Spotify (App) wel afspelen op je Sonos apparaten, maar nog niet via de webbrowser. Aangezien meerdere huisautomatiseringen (waaronder Home Assistant) gebruik maakt van deze webvariant van Spotify, werken de Sonos speakers hier niet mee. Toch raar dat een grote speler als Sonos schijnbaar een probleem heeft om met deze webintegratie iets te doen. Een speler als de Bose SoundTouch werkt bijvoorbeeld wel. Zoals je hier ziet: https://www.home-assistant.io/integrations/spotify/#unsupported-devices Staat deze webintegratie met open spotify ergens op een roadmap? Zo ja, waar kan ik dit vinden en wellicht op voten? Alvast bedankt!
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.