Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik heb een sonos100 maar wil graag stereo geluid door 2e sonos te kopen.Vraag is kan deze dan snoerloos zonder stekker in stopcontact?
Zoals in de foto te zien is mijn kamer 58,65 m².Nu is het budget beperkt en wilde ik 2 x Era 100 aanschaffen of 1x Era 300. Zou in deze kamer setting 2x Era 100 gaan of is hij daar te klein voor? Ik zou ze in de aangegeven plaatsen opstellen of zelfs wat verder op het eiland. Als de kamer te klein is zou ik voor 1 Era 300 gaan. Wat zou voor een fervent muziekliefhebber die streamt met Apple Music en Spotify en later ook vinyl gebruikt het beste zijn?
Gisteren wilde ik 2 era 300 bestellen met 30% update korting maar ik was toen niet in de gelegenheid om te betalen, nu wilde ik dit vandaag doen en toen zag ik dat er 2 kortingen weg waren van de 3 terwijl ik niks besteld heb.
ik klik op sonos na bladeren wordt in scherm oplossing aangeboden de stappen gevolgd tot stap kies wifi thuiswerknet voor wachtwoord innu de vraag: ik neem aan wachtwoord thuisnet en niet het wachtwoord van sonos.login…effect: koppelen aan thuisnet gebeurd niet. WAT doe ik fout en hoe resetten? ps:alles werkte prima tot wijziging in modem/router van ziggo
We zijn verhuisd en play 3 is geïnstalleerd alleen de playbar lukt niet, hij herkent de optische kabel niet. De playbar werkt wel met spotify maar krijg hem dus niet geconnect met de tv. De optische kabel zit rechtstreeks van mijn tv ingeplugd in de soundbar.Iemand enig idee waar dit ik kan zitten?Alvast bedankt.
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Sinds kort heb ik 2 boxen (sonos 100 en move2). Op het moment dat we muziek afspelen gaat het geluid soms automatisch alle kanten op. Eerst heel hard, dan wat zachter daarna weer heel hard. Zelf doen we niets. Hoe komt dit? En hoe lossen we dit op? Gr Joep
Ik heb een Sonos One speaker verplaatst van mijn huis naar dat van een vriendin (andere Sonos account dus) en tracht de speaker daar nu toe te voegen. Ik heb hem ondertussen wired aangesloten om alle problemen te vermijden maar na een full reset (LED eerst oranje/wit en daarna groen) detecteerd de app hem, krijg ik de audio PIN welke ook goed gaat maar daarna blijft de app eindeloos “Sons One wordt toegevoegd aan je systeem… “ tonen ?
Ik heb vandaag nieuwe apparatuur ontvangen 3 x era 100 , echter ik heb ook nog een Sonos One en play one . Deze houd ik . De oude play 5 gaat weg . Heb de nieuwe app gedownload en dat doet het . Heb de oude app verwijder . Echter nu staat de play 5 nog wel steeds in het lijstje . Deze wil ik weg hebben . Hoe doe ik dat ? Heb echt al alles geprobeerd maar zie nergens verwijderen staan . Mijn app staat in het Engels .Wie weet what to do ! Dank
Neem geen flex abonnement bij sonos. Heb alleen maar ellende en support weet en kan helemaal niks.
Kan iemand zijn ervaring delen over het flex abonnement , of dit werkt en of dit een goede mogelijkheid om bestaand systeem uit tebreiden ik heb al aan beam(2gen) en play 3, wil graag 2 kleine boxen een era of sl in combinatie met de beam de ik nu heb. Dus denk aan flex abonnement .
Al sinds jaren haperen mijn gen1 speakers in combinatie met Spotify.Er komt regelmatig seconden lang geen muziek uit de speakers terwijl Spotify normaal blijft doorspelen, ineens herneemt het geluid terug of juist helemaal niet en dan begint de volgende track op de lijst plots te spelen.Ik heb ook al gemerkt als ik verschillende speakers in een groep gooi en er is weer een storing, dan vallen de gen1 speakers tijdelijk uit en blijven de andere speakers gewoon doorspelen. Dit probleem ervaar ik al jaren en ken ondertussen heel wat mensen die met hetzelfde probleem kampen.Is er iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet? Ik heb na jaren de moed gevonden om nog eens opnieuw contact op te nemen, maar weer blijft een oplossing uit. Systeem is gereset, wifi is gecheckt, diagnoses doorgestuurd,… Het enigste wat men mij kan aanraden is om nieuwe speakers te kopen, zijnde 3x nieuwe Play5 en 1x nieuwe connect. Ik hoop dat iemand me kan helpen,Mvg,Dennis
Hallo. mijn vraag lijkt meer van hetzelfde. Maar na alles geprobeerd te hebben lukt het me niet om mijn sonos playbase volume aan te passen met mijn LG remote. in tv setting heb ik sonos toegevoegd. in de sonos app heb ik geprobeerd de afstandsbediening toe te voegen maar dat loopt dus spaak omdat deze niet IR maar RF uit zend. ik heb alle you tube filmpjes bekeken die er zijn gemaakt maar ook geen succes. help!
goedemiddag ik ben in het bezit van een sub mini met de sonos beam gen 2 en nu een sonos era 100 er aan toevoegen alleen dat wil niet helemaal lukken ik krijg het geluid met de afstandsbeding van me tv alleen maar sub minien beam harder en niet het geluid van de era 100 hebben
Als vervanging van de Connect een Port gekocht. Installatie verliep soepel en binnen een paar minuten had ik alles weer draaiend. Alleen valt telkens, na drie of vier nummers, de port uit. Het lampje gaat uit, knippert en de Port herstart. Via de Sonos app is de Port even niet bereikbaar maar na herstart weer wel. Alle gegevens zijn gelijk gebleven behalve dat de muziek (wat ik aan het luisteren was) blanco is. De Port is draadloos verbonden. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb nieuwe platenspeler Sony Ps-lx310b . De Bluetooth koppeling naar de sonos ERA100 lukt wel maar toch heb ik geen geluid uit de Sonos. volgens mijn Sonos app is de koppeling in orde, toch is er geen geluid.Ik las op de hulppagina dat platenspeler ingebouwde voorversterker moet hebben, en dat heeft de Sony ook dus dat is het probleem niet. Iemand raad?
Goedendag,Ik ben in bezit van 2 Sonos Era 100's. De tweede wil ik graag gebruiken als stereopaar met de eerste.Ik krijg de tweede Sonos Era 100 niet geïnstalleerd. Als ik via producten stereopaar wil installeren, krijg ik de melding dat er twee compatibele sonos speakers nodig zijn.Ik neem aan dat ik de tweede ook als product moet toevoegen. Echter, als ik dit probeer krijg ik de melding dat er wordt gezocht naar producten in de buurt. Helaas vindt hij de tweede Sonos niet. Beide zijn gekoppeld aan zelfde internetverbinding. Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt.
BesteOmdat ik regelmatig problemen heb dat mijn sonos systeem dat geen verbinding vindt of uitvalt heb ik mijn BEAM verbonden met een ethernetkabel naar de telenet router. Ethernet kabel uitgetest door aan te sluiten aan oude laptop … internetverbinding. Nog regelmatig problemen met verbinding. Als ik kijk bij informatie over sonos - systeem : Zie ik dat bij de BEAM … WM : 1 staan ( draadloos ) bij de andere luidsprekers staat wm op 2. Reeds geprobeerd : *Andere modem : Nieuwe modem , telenet fast 3896 LG * Reboot beam.gen.2 *Andere poort op modem * Bijwerken netwerkinstellingen van het systeem via de sonos app. * Als ik de melding krijg via de app .. Heb je de instellingen van je router of netwerk gewijzigd of een ethernetkabel uit een sonos- product gehaald ? proberen
Beam updaten lukt niet meer. Achter de Beam staat verwijzing naar wifi netwerk. Als ik deze instel op dit netwerk of een van de andere lukt de opdate niet! Oplossing?
Beste Sonos community,In november 2023 heb ik een Nieuwe Sonos Arc, 2x Sonos One SL en 1x Sonos Mini Sub aangeschaft. De eerste installatie verliep vlekkeloos. Alles was aangesloten op de draadloze internetverbinding en werkte volledig met alle functies TV, spotify, pairing, “the whole works” had niet blijer kunnen zijn. Ergens na één maand kreeg ik verbindingsproblemen met de Sonos Arc (weet niet wat de oorzaak is). Ik heb een fabrieksreset van de Arc gedaan + de reset van de router zoals ik al op veel online forums heb gelezen. Toch bleef de app aangeven dat de Arc niet kon verbinden met het netwerk (overigens hetzelfde netwerk wat ik gebruikte sinds het begin toen alles perfect werkte). Vanaf dat moment heb ik geprobeerd om het via een ethernet kabel te installeren. Dit werkte (gedeeltelijk), ik kon de Arc verbinden met de mini-sub, maar na de installatie en het verbinden met de TV via de HDMI kabel (Philips 50PUS8505/12) schakelde het continu van de reguliere audio van de TV naar h
Beste mensen,Ik heb een korte vraag:Kun je muziek streamen naar utp-bekabelde sonosproductetn in combinatie met draadloos (wifi) aangesloten producten? Meer specifiek: als ik een home cinema opstelling met arc/sub gen3/era 300 via utp heb aangesloten, kan ik dan mijn muziek via de Sonos app streamen op deze speakers én tegelijkertijd op de Sonos Five die ik draadloos via wifi heb aangesloten? Dank!
Mijn Sonos one vallen steeds uit. Ze starten wel weer vanzelf op
Hallo,wanneer mijn Sonos systeem geen muziek afspeelt, hoor ik af en toe geluidjes uit de playbar of play one komen. Heeft iemand een idee wat dit is? Lijkt alsof er een signaaltje wordt gestuurd. Dit hoor ik niet als ik muziek afspeel.
Hallo, Mijn sonos one sl kraakt plots, lage tonen is verschrikkelijk. Iemand ervaring hiermee voor een oplossing?
Sonos Amp wordt niet meer gezien bij airplay iccoontje op iphone iOS 17.3. wie weet er een oplossing. grt
Hoi, Klopt mijn onderstaande redenering bij het installeren van 2 stereopaar era 100? Daarbij moet je het onderste paar links rechts omwisselen als je ervoor staat met de app. Zo zijn links en rechts zoals op de figuur. Als ik ze dan aan elkaar koppel werkt wel de geluidsbediening op de era 100 zelf wel maar op de luidspreker zelf en niet op heel de groep. Kan ik dit oplossen? groetjes
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.