Beantwoord

Sony Bravia XR-55a84j en Sonos Playbar werken niet

  • 21 February 2024
  • 5 reacties
  • 43 Bekeken

We zijn verhuisd en play 3 is geïnstalleerd alleen de playbar lukt niet, hij herkent de optische kabel niet. De playbar werkt wel met spotify maar krijg hem dus niet geconnect met de tv. 
 

De optische kabel zit rechtstreeks van mijn tv ingeplugd in de soundbar.

Iemand enig idee waar dit ik kan zitten?

Alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord door Sara D 4 March 2024, 17:13

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

De aansluiting van een optische kabel luistert heel nauw. Zie je wanneer aangesloten aan de tv wel een rood lichtje aan de andere kant van de kabel? Zit de kabel juist in de apparaten (let op de platte kant)? Een andere kabel geprobeerd.

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie.

Rode lichtje brandt dus hij heeft “prik”. Voorheen ging die eerst naar m’n humax en daarna naar de soundbar maar nu zijn de tv en soundbar rechtstreeks op elkaar aangesloten. Ik kan het draadje wel even omdraaien en anders inderdaad een nieuwe proberen, wellicht tijdens de verhuizing defect geraakt?

 

 

Heb net die afstandsbediening blue tooth uitgezet en kon hem inleveren maar als ik rapport zo zie van de playbar geeft hij bij audio-ingang van de playbar geen signaal 

 

MOD EDIT: Afbeelding verwijderd vanwege persoonlijke informatie

Ik heb het idee dat de oplossing zit in het feit dat mijn Sony tv geen audio signaal nu verstuurt richting mijn playbar. Ik kijk tv via ziggo go (wifi) en die optische kabel wordt niet herkend, wellicht moet ik iets aanzetten in mijn Sony tv?

Voorheen ging de optische kabel in een humax en zodra ik de bron van de tv op receiver zette werd het geluid en beeld op die manier naar mijn playbar gezonden.

 

Ben radeloos 🤨

Badge +1

Hallo @Gkoz82 ,

 

Welkom op de Sonos Community!

Deze foutmelding wordt weergegeven wanneer Sonos geen geluidssignaal van je tv detecteert via de optische kabel. Zorg ervoor dat de optische kabel aan beide uiteinden correct is aangesloten en controleer de audio-instellingen van de tv om te verifiëren dat audio via de optische poort wordt uitgevoerd. Overweeg ook om een nieuwe optische kabel te testen.

Ik hoop dit helpt.

Reageer