Beantwoord

Sonos eerste generatie speakers haperen bij het afspelen van Spotify

  • 15 February 2024
  • 9 reacties
  • 139 Bekeken

Al sinds jaren haperen mijn gen1 speakers in combinatie met Spotify.

Er komt regelmatig seconden lang geen muziek uit de speakers terwijl Spotify normaal blijft doorspelen, ineens herneemt het geluid terug of juist helemaal niet en dan begint de volgende track op de lijst plots te spelen.
Ik heb ook al gemerkt als ik verschillende speakers in een groep gooi en er is weer een storing, dan vallen de gen1 speakers tijdelijk uit en blijven de andere speakers gewoon doorspelen.
 

Dit probleem ervaar ik al jaren en ken ondertussen heel wat mensen die met hetzelfde probleem kampen.

Is er iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet? Ik heb na jaren de moed gevonden om nog eens opnieuw contact op te nemen, maar weer blijft een oplossing uit. Systeem is gereset, wifi is gecheckt, diagnoses doorgestuurd,… Het enigste wat men mij kan aanraden is om nieuwe speakers te kopen, zijnde 3x nieuwe Play5 en 1x nieuwe connect.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Mvg,

Dennis

icon

Beste antwoord door 106rallye 22 February 2024, 07:07

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7

Afgezien van een probleem met oudere speakers dat met versie 16.0 van de software opgelost zou moeten zijn, lijken je speakers elkaar via je netwerk niet goed te bereiken. Misschien is het goed als je je netwerk beschrijft.

Ik heb het enkel aan de hand met Spotify lijsten af te spelen op de speakers. Als ik een film kijk of andere diensten gebruik blijven alle speakers ononderbroken afspelen…
Het lijkt op een communicatiefout of dergelijks tussen Spotify en gen1 Sonos speakers.

Voorbeeld: play5 + playbar + woofer opstelling: de play5 valt af en toe weg en de andere speakers blijven verder spelen

Reputatie 7

Je hebt dus een probleem met de geluidstoren die via je wifi gaat. Dik kans dat het daaraan ligt. Gebruik je een Sonos Bridge? Die kunnen gaan haperen omdat de voeding stukgaat. Anderen een proberen of het ook gebeurt als je een speaker (geen Sub of surround) bekabeld aansluit.

Hoe verklaar je dat het probleem zich enkel voordoet met gen1 speakers in combinatie met Spotify?

Het geluid valt enkel weg als ik Spotify afspeel op gen1 speakers. Voor de rest heb ik geen enkel probleem met mijn gen1 speakers. Mij lijkt het een communicatieprobleem tussen Spotify en Sonos gen 1 speakers. 

Deze week heb ik om te testen geen spotify gebruikt, alleen andere streamingsdiensten. De Play 5’s hebben geen enkele keer gehapert. (je kan niet geloven hoe rustgevend dat is, als je normaal gezien elke keer opnieuw aan’t aftellen bent tot de volgende onderbreking. echt om woest van te worden

(btw, ik heb geen bridge, alles staat hier netjes binnen bereik)

De play 5’s bekabelen is geen optie, ik heb net voor Sonos gekozen omdat ik daar geen utp aansluiting heb en dit juist Sonos zijn grote troef is

en ondanks dat ik al een aantal mensen ken die met dat probleem zitten, krijg ik over de jaren niemand van de Sonos crew gemotiveerd om zich eens over dat probleem te buigen. Na alles opnieuw getest te hebben en alle stappen te volgen is de conclusie altijd dezelfde: koop ze maar opnieuw… wat voor mij met korting 30% ruw op 2000€ neerkomt als ik al m’n gen1 materiaal de deur uit moet gooien, niet meegerekend draagarmen en staanders :)

Reputatie 7

Ik zie dat de spellingscontrole weer wat enthousiast was. Ik bedoelde “geluidsstream”, niet “geluidstoren”. Je zou eens kunnen variëren met het kanaal van je wifi, evt. repeaters er tussenuit halen. Stoort Spotify ook als je de Spotify app gebruikt (Spotify Connect)?

Ik heb geen repeaters

 

Ik speel meestal vanuit de Spotify app

 

Nogmaals: Het is ENKEL Spotify in rechtstreekse combinatie wat de onderbrekingen geeft. 

  • Spotify lijst afspelen en een Sonos speaker selecteren in de Sonos app: onderbrekingen
  • In de Sonos app Spotify zoeken onder de streaming diensten en afspelen: onderbreking

Ik ben nu als test Spotify aan het afspelen op mijn laptop, verbinding gemaakt met een bluetooth module die ik aan de lijningang van een Play 5 gen 1 heb gehangen en dit werkt vlekkeloos. Dit is toch gewoon van de pot gerukt, Spotify rechtstreeks afspelen op Sonos speaker geeft problemen, maar als je er nog een bluetooth module tussen hangt (wat al een lag heeft) werkt het perfect !

Reputatie 7

Als gezegd: Spotify Connect al eens geprobeerd? Gevarieerd met het kanaal van je wifi? Misschien dan toch eens bellen met Sonos?

Beste 106rallye,
Bedankt om deze topic op te volgen en suggesties te geven.
Ik heb op alle mogelijke manieren contact gehad over de jaren aangaande deze error en alle mogelijke testen uitgevoerd.

In het laatste contact heb ik de boodschap gekregen dat Sonos support de error niet verder gaat onderzoeken, de Play5’s zijn te oud voor hen, ik zal ze opnieuw moeten kopen. 
Ik vind het jammer dat ik niemand van bij Sonos heb kunnen motiveren om de glitch effectief te onderzoeken en in de volgende update recht te zetten. 

Reageer