2x Era 100 of 1x Era 300

  • 3 March 2024
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

Badge

Zoals in de foto te zien is mijn kamer 58,65 m².

Nu is het budget beperkt en wilde ik 2 x Era 100 aanschaffen of 1x Era 300. Zou in deze kamer setting 2x Era 100 gaan of is hij daar te klein voor? Ik zou ze in de aangegeven plaatsen opstellen of zelfs wat verder op het eiland. Als de kamer te klein is zou ik voor 1 Era 300 gaan. Wat zou voor een fervent muziekliefhebber die streamt met Apple Music en Spotify en later ook vinyl gebruikt het beste zijn?

 


4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat je niet aangeeft is de luisterpositie waar je het meest zit, maar hoe dan ook zou ik dan kiezen voor 2x een 100.

In mijn gevoel zou ik deze dan echter links en recht van de tv plaatsen. Dit om een goede stereo-spreiding te krijgen die in ieder geval het zit- en eetgedeelte bestrijkt.

Een 300 is natuurlijk leuk maar het stereo-effect zal je op de aangegeven en plek nooit krijgen

Badge

Ik zou vooral in de keuken staan of in de zetel zitten. Ik dacht dat zo twee Era 100’s op nog geen 6 meter afstand te hevig zouden zijn. Daarom kwam 1 Era 300 in me op en ook voor eventueel Dolby Atmos en Spatial Audio van Apple Music.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou vooral in de keuken staan of in de zetel zitten. Ik dacht dat zo twee Era 100’s op nog geen 6 meter afstand te hevig zouden zijn. Daarom kwam 1 Era 300 in me op en ook voor eventueel Dolby Atmos en Spatial Audio van Apple Music.

Het is maar één mening en hopelijk krijg je meer feedback, maar wanneer budget een bottleneck is dan zou ik persoonlijk echt voor 2x een 100 gaan op de door mij aangegeven posities. Hoe mooi de 300 ook is dan blijf ik toch bij mijn mening dat, zeker in deze grote ruimte, dit geen optie is en ook niet op die positie. Je zou deze dan ergens bij de tv moeten plaatsen.

Spatial audio is een leuke gimmick, maar voor het beste resultaat moet je dan toch ook een ideale opstelling hebben en die bereik je dan toch ook niet met één speaker in deze ruimte.

Een andere optie is om er één aan te schaffen, om in een later stadium een 2e te kopen. Ben wel bang dat de behoefte aan een 2e al heel snel zal ontstaan. 🫣

Reputatie 1
Badge +1

Ik zou vooral in de keuken staan of in de zetel zitten. Ik dacht dat zo twee Era 100’s op nog geen 6 meter afstand te hevig zouden zijn. Daarom kwam 1 Era 300 in me op en ook voor eventueel Dolby Atmos en Spatial Audio van Apple Music.

 

Hoe bedoel je hevig? Ik heb 2 Era 100’s links en rechts van de tv staan en daar zit ik ongeveer 3.5 meter van af. De Era 100’s kunnen behoorlijk hard maar het mooie aan Sonos (vind ik) is dat ze ook goed klinken bij een laag volume. Ga je er serieus voor zitten neem dan 2 Era 100’s die je links en rechts van je luisterpositie plaatst. Maar heb je nauwelijks een vaste plek ga dan voor een 300. Neem ook mee hoe graag je luistert naar Atmos of Spatial Audio maar ik ben bang dat de ruimte wat te groot is voor 1 Era 300. (Je hebt weerkaatsing van het geluid nodig)  

Reageer