Beantwoord

LG G3 en Sonos playbase remote geluid issues

  • 27 February 2024
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo. 
mijn vraag lijkt meer van hetzelfde. Maar na alles geprobeerd te hebben lukt het me niet om mijn sonos playbase volume aan te passen met mijn LG remote. 
in tv setting heb ik sonos toegevoegd. 
in de sonos app heb ik geprobeerd de afstandsbediening toe te voegen maar dat loopt dus spaak omdat deze niet IR maar RF uit zend. 
ik heb alle you tube filmpjes bekeken die er zijn gemaakt maar ook geen succes. 
help!

icon

Beste antwoord door 106rallye 28 February 2024, 08:00

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

De woorden “alles geprobeerd” helpen niet om je te helpen. Waar gaat het mis in het volgende stappenplan? https://support.sonos.com/nl-nl/article/unable-to-adjust-the-volume-using-the-lg-magic-remote

Hoi

ik heb een optische verbinding en heb dit stappenplan ook doorlopen. Ook naar de link gegaan genoemd bij punt 6. Als ik die vervolgens uitvoer (nieuwe afstandsbediening toevoegen in de app) moet ik op een gegeven moment de afstandsbediening van LG richten op mijn playbase en op de + van het volume drukken. Dit wordt niet herkend (waarschijnlijk door het IR/Raf verhaal). Daar loopt het vast in de app. 
 

in LG settings heb ik sonos reeds toegevoegd als externe device. 

Reputatie 7

Ik weet dat bij mijn Samsung niet de afstandsbediening omschakelt naar IR, maar gewoon bluetooth blijft. De TV zendt het ir-signaal uit. Dat betekent dat er wel een “line of sight” moet zijn tussen TV en Playbar. Zou dat (inmiddels) bij LG ook zo gaan - en ontbreekt die line of sight bij jouw TV omdat die bijvoorbeeld in een kast staat?

Niet in een kast

Reageer