Skip to main content
Antwoord

Nest Hello en Google Assistent werken niet meer

• August 18, 2025
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

Hallo allen,

Wij hebben al jaren een Nest Deurbel Bedraad aangesloten. In de keuken en badkamer hebben we een Sonos One speaker waarop ik meldingen had ingeschakeld. Wanneer er gebeld werd kreeg ik voorheen altijd een duidelijke: er staat iemand bij de voordeur / front door. Zónder dat hierbij een automatiseringsregel voor aangemaakt moest worden in Google Home. 

Recentelijk echter zijn we overgestapt van KPN naar Ziggo (dus wijziging in Wifi netwerk - nu Ziggo Router met 3 M4 Decos) en inmiddels krijg ik het met geen mogelijkheid aan de praat om de Sonos One speakers te laten fungeren als Gong. We krijgen alleen nog melding op de telefoon, maar die staat niet altijd aan of hard genoeg.

Bezoekersmeldingen etc. etc. staat allemaal ingesteld (in de Nest en Google app) en ook op de Sonos One speakers is de Google Assistant geactiveerd. Alles staat netjes onder hetzelfde wifi netwerk in hetzelfde huis. 

Alles heeft uiteraard al lang en breed een harde reset / terug naar fabrieksinstellingen gekregen, maar het werkt gewoon niet meer. Vrij frustrerend allemaal.…

Om één dan welke reden kan ik wel een Google Home routine aanmaken voor het verhogen / verlagen van het volume van de Sonos speaker wanneer de bel wordt ingedrukt. De Google Assisent werkt los van de deurbel gewoon prima met alle opties van dien, maar zodra er een melding via de Speaker gedaan moet worden na het indrukken van de bel gebeurt er nog altijd niks.

Iemand enig idee waarom dit opeens niet meer werkt en nog beter hoe we dit weer aan de praat krijgen?

Beste antwoord door Astrid L

Hé ​@RCKM , welkom in de Sonos community! 

Ik meen me te herinneren dat er al wel draadjes zijn gepasseerd ivm Google Assistant (zoals dit), maar… geen met betrekking tot jouw specifieke vraag, dacht ik. Even een kleine bump dus, aangezien één van de forumleden misschien meer kan weten voor een workaround. 😄

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Hé ​@RCKM , welkom in de Sonos community! 

Ik meen me te herinneren dat er al wel draadjes zijn gepasseerd ivm Google Assistant (zoals dit), maar… geen met betrekking tot jouw specifieke vraag, dacht ik. Even een kleine bump dus, aangezien één van de forumleden misschien meer kan weten voor een workaround. 😄