Skip to main content
Beantwoord

Sonos arc geen google commado opvolgen

• February 17, 2026
  • 13 reacties
  • 65 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Waarom kan Sonos soundbar ARC niet werken met de Google assistent 

Beste antwoord door 106rallye

Lekker kort weer. Dat kan hij in principe wel, zie Set up the Google Assistant with a voice-enabled Sonos product | Sonos De Arc Ultra kan dat overigens niet -  zit daar je vraag?.

13 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 17, 2026

106rallye
  • Antwoord
  • February 17, 2026

Lekker kort weer. Dat kan hij in principe wel, zie Set up the Google Assistant with a voice-enabled Sonos product | Sonos De Arc Ultra kan dat overigens niet -  zit daar je vraag?.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • February 24, 2026

Google werkt wel op Sonos ARC soundbar  en gaar goed.Maar de samen werking met Sonos werkt niet.

we dachten is handig als je blind bent en de radio kan bedienen met je stem ,ging 2 jaar goed maar nu niet meer.

groet Fre

106rallye
  • February 24, 2026

Maar wat gaat er dan niet meer? Bij mij zijn de Google-functies als weer en nieuws verdwenen, maar Spotify en TuneIn doe het nog wel.

Heb je deze al gelezen? https://support.sonos.com/nl-nl/article/google-assistant-not-working-on-sonos

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • February 24, 2026

Ik heb Google home verwijderd op Apple en op sonos app.Google opnieuw geïnstalleerd op de iPad en op Sonos app.De Google functie werkt goed op de arc soundbar ,maar werkt niet samen met Sonos.

als ik Google vraag stream radio npo 1 op Sonos bijvoorbeeld of een andere radiozender sportyfa dan komt er geen enkele reactie.

vandaar mij vraag ,en natuurlijk dank voor het meedenken.

met vriendelijke groet Fre

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 24, 2026

Maar wat bedoel je dan met “werkt goed op de Arc soundbar”, dat is toch Sonos? Wat werkt er dan wel?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 24, 2026

Is je commando wel goed? Heb zelf geen spraakbediening, maar wat nu als je zegt Hey Google, speel NPO Radio 1 op [kamernaam]" 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • February 24, 2026

Ik heb een Sonos ARC soundbar daar zit Google assistent ingebouwd en dat werkt als ik iets aan Google vraag .Maar als Google assistent werkt niet met de Sonos app.

106rallye
  • February 24, 2026

“Maar als Google assistent werkt niet met de Sonos app.” Wat verwacht je dan dat GA met de app zou moeten kunnen? De app is enkel een afstandsbediening voor het systeem.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • February 24, 2026

Ik zie jullie helemaal voor me, te mopperen en schelden  in de woonkamer...

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 24, 2026

Ben ook van het padje. Je wilt spraak gebruiken, dus wat wil je nog met de app?

Wat is precies het commando wat je inspreekt om npo radio te starten? Het lijkt mijdat het daar fout gaat.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • February 24, 2026

Als ik aan Google inspreek zet radio aan dan werkt het niet terwijll dat is goed is gegaan.

denk dat Sonos geen contract meet hebt met Google als ondersteuning 

106rallye
  • February 25, 2026

Je zegt het tegen de Google Assistent app? Dus niet de Sonos app?

Dat werkt bij mij inderdaad ook niet. De Assistent zegt wel dat hij iets doet, maar er komt geen geluid uit de Sonos speaker. Via de speaker zelf lukt nog wel, dus wat is het probleem? Heeft dat specifiek met het blind zijn te maken?

Dit gaat niet om contracten. Sonos heeft zijn systeem opengesteld voor Google Assistent. Google stapt steeds meer over naar Gemini en laat de Sonos-klanten in de steek.