Er is de afgelopen jaren al veel geschreven over de (on-)mogelijkheid om Google Assistant te (her-)installeren op onder andere een Sonos Beam generatie 1.
Ik had al jaren een werkende Google Assistant op mijn Beam (met twee x Sonos One voor surround). Om een stomme reden heb ik de assistant verwijderd van de Beam en krijg hem nu met geen mogelijkheid meer opnieuw toegevoegd.
Het koppelen blijft hangen op "Dit kan een minuut duren. Duurt het te lang, probeer het dan opnieuw.
Ik heb volgens diverse fora al diverse zaken geprobeerd: router herstart, apps opnieuw geinstalleerd, Sonos ontkoppeld in Google Home, oudere (Android) toestel geprobeerd, fabrieksreset van de Beam.... niets werkt.
Is hier nu weer een oplossing voor, of is dit weer een geval "superpech, maar Sonos lost dit niet meer op”.
Ik weet dat men de assistent niet meer ondersteund, maar het werkt op zich nog prima, alleen het instelleren/toevoegen werkt niet meer. De optie om het toe te voegen staat er overigens nog wel altijd tussen in de app…..
Iemand?
Oh ja, ik heb diverse Android apparaten geprobeerd….