Skip to main content
Antwoord

Google Assistant oplossing voor Android en de Arc

• September 17, 2025
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft maar het heeft mij wel geholpen. 

Sinds een lange tijd werkt Google Assistant niet meer op de ARC hij is niet te installeren met een Android toestel. 

( Met een Apple toestel lukt het dus wel kwam ik achter!)

Van alles geprobeerd maar waarschijnlijk heb ik nu het probleem gevonden 🙂 voor diegene die een Android toestel hebben.

Sommige hadden verteld dat Amazon het probleem was, dus deze heb ik verwijderd voor het geval dat. 

Ik kwam er toevallig achter dat mijn spraakassistent wel Google Assistant gebruikte op mijn telefoon ( zoals gewoonlijk)maar wanneer het via een app doorgeschakeld moest worden,hij op de achtergrond naar Bixby ging. 

Ik heb Bixby verwijderd (eigenlijk zet je hem uit) ook heb ik andere spraakassistente uitgezet of verwijderd die op mijn telefoon voorkwamen. Dit had ik al eerder gedaan maar kreeg nog steeds geen Google Assistant op mijn ARC.

Toen ik erachter kwam dat Bixby op de achtergrond ook veel deed heb ik deze opgezocht en verwijderd CQ uitgezet, toen nog een keer een poging gedaan om Google Assistant toe te voegen op mijn apparaat en tot mijn verbazing installeren hij Google Assistant op mijn ARC!!

Dus als er nog mensen zijn die hetzelfde probleem ondervinden als ik probeer dit eens uit bij mij heeft het gewerkt🙂!

Nu kan ik weer volop gebruik maken van mijn ARC en zijn alle functies weer beschikbaar!

Beste antwoord door 106rallye

Deze tip geldt dan specifiek voor Samsung- telefoons, zo neem ik aan? Alleen die hebben Bixby toch?

2 Reacties

106rallye
  • Antwoord
  • September 18, 2025

Deze tip geldt dan specifiek voor Samsung- telefoons, zo neem ik aan? Alleen die hebben Bixby toch?

• Auteur
  • Novice
  • September 19, 2025

Ja dat klopt.