Skip to main content
Vraag

Google assistent werkt nog maar deels?

• October 7, 2025
  • 8 reacties
  • 119 Bekeken

106rallye

Geen TuneIn en Spotify via GA, maar wel Hue en Somfy. Ook de GA routines doen het niet sinds vanochtend. Zie ook https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/more-issues-with-gh-scenes-today-6931383?postid=16870595#post16870595

Hebben meer mensen dit?

8 Reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • October 20, 2025

Hey ​@106rallye , ik geef het topic even een kleine bump voor het geval anderen dit ook opgemerkt zouden hebben. 😄

106rallye
  • Auteur
  • October 21, 2025

Hier een work around voor degenen die ook last hebben van een probleem met de routines, zoals de “Goeiemorgen”-routine: https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/update-on-the-problems-with-google-automation-routines-6931565

Sinds vandaag doen Spotify en TuneIn het ook weer via Google Assistant. Geen idee of dat het was, maar Spotify heb ik (weer) ontkoppeld en gekoppeld in de Assistant-app.

ardegberts
Forum|alt.badge.img
  • Novice
  • October 22, 2025

Geen TuneIn en Spotify via GA, maar wel Hue en Somfy. Ook de GA routines doen het niet sinds vanochtend. Zie ook https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/more-issues-with-gh-scenes-today-6931383?postid=16870595#post16870595

Hebben meer mensen dit?

Sinds een week werkt bij mij de Routine "Welterusten” ook niet meer goed. De beam zegt dan het weerbericht op, zet daarna alle lampen uit, en zet dan de lamp bij de trap aan en na 5 minuten gaat die weer uit. Tot voor 2 weken werkte dit, nu alleen nog als ik GA op telefoon gebruik. op de Beam zet ie wel lampen uit, maar geen weerbericht meer en geen lamp meer aan. Bij nogmaals aanroepen zegt ie dat de vorige routine nog niet is afgelopen. En zoals gezegd, op mijn mobiel heb ik dit probleem niet. Wat is er aan de hand (heb GA al een keer opnieuw gekoppeld.

106rallye
  • Auteur
  • October 23, 2025

Volgens het bericht van de gebruiker waar ik naar link heeft Google (via Sonos) een probleem als er een opdracht in de routine is verwerkt die de assistent zelf wil bevestigen. Bij mij was dat het terugbrengen van het volume voorafgaand aan het afspelen van het nieuws. Ik heb die volume-opdracht uit de routine gehaald en nu werkt het weer.

In plaats van de oude volume-opdracht heb ik nu een routine gemaakt die ‘s nachts enkel een volume-opdracht geeft. Als de speaker ‘s avonds op een hoog volume gebruikt is, is hij ‘s ochtends weer op een normaal volume te gebruiken.

ardegberts
Forum|alt.badge.img
  • Novice
  • October 31, 2025

Volgens het bericht van de gebruiker waar ik naar link heeft Google (via Sonos) een probleem als er een opdracht in de routine is verwerkt die de assistent zelf wil bevestigen. Bij mij was dat het terugbrengen van het volume voorafgaand aan het afspelen van het nieuws. Ik heb die volume-opdracht uit de routine gehaald en nu werkt het weer.

In plaats van de oude volume-opdracht heb ik nu een routine gemaakt die ‘s nachts enkel een volume-opdracht geeft. Als de speaker ‘s avonds op een hoog volume gebruikt is, is hij ‘s ochtends weer op een normaal volume te gebruiken.

Ik heb die volume regeling er uit gesloopt, maar nog steeds werk te routine niet.

Routine is alle lampen uit, en dan lamp bij trap aan en na 4 minuten die weer uit doen (zodat ik niet in donker naar boven hoef te lopen 😬).

Maar de lamp bij de trap gaat niet aan via Sonos. Op mn mobiel werkt de routine wel gewoon zoals beschreven?

Wat is het verschil?

106rallye
  • Auteur
  • November 1, 2025

Het lijkt niet per sé om de volume-opdracht te gaan, maar om elke opdracht die Google wil bevestigen. Jouw routine lijkt een aantal van die opdrachten te bevatten. Google doet dat niet goed als het via Sonos moet.

ardegberts
Forum|alt.badge.img
  • Novice
  • November 1, 2025

Het heeft tot ongeveer begin oktober altijd wel gewerkt.

ardegberts
Forum|alt.badge.img
  • Novice
  • November 13, 2025

Het heeft tot ongeveer begin oktober altijd wel gewerkt.

Ik heb de “standaard” automatisering nu uitgezet en een eigen automatisering gemaakt met dezelfde inhoud, en nu werkt het wel via de Sonos.  Standaard autm. WELTRUSTEN, werkt dus niet, omdat er waarschijnlijk een bevestiging retour komt, voordat deze autm. verder gaat en dia kan Sonos niet bevestigen. 

Ik heb het dus zo opgelost!