Skip to main content
Antwoord

Koppeling met Google Assistant werkt niet

• August 21, 2025
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Sinds een paar weken lukte het mij niet meer om een radiozender af te spelen. Op mijn commando “Hey Google, speel NPO Radio 5" kreeg ik als antwoord “oke, ik stream Radio 5 via Tune In”. Daarna gebeurde er niets. Ik heb ongeveer een uur telefonisch contact gehad met de Sonos helpdesk (het was zijn eerste dag bij Sonos). Die heeft me de Google assistant laten verwijderen, alle Sonos apparaten los laten koppelen van mijn Google Home app en nog diverse instellingen meer. Aan het eind van het liedje bleek de Google Assistant niet meer gekoppeld te kunnen worden met mijn Sonos installatie. 

De volgende dag weer contact opgenomen met de heldesk waarbij ik een uiterst vriendelijke en bekwame mevrouw aan de lijn kreeg, die echter af en toe wat moeilijk Nederlands sprak. Zij heeft, met eindeloos geduld, mij door alle mogelijke apps en instellingen geloodsd, de installatie bedraad aan laten sluiten, het zowel met een Andriod als een IOS apparaat laten proberen enzovoort enzovoort. Ook zijn heeft het na twee uur moeten opgeven. Ik hebvan de eerste medewerk ook te horen gekregen dat de samenwerking tussen Sonos en Google niet optimaal is, maar het heeft tot een paar weken altijd perfect gewerkt. Wie kan mij helpen, ik wordt er een beetje radeloos van !!!!

Met vriendelijke groeten,

Gerjan van Berlo

Beste antwoord door 106rallye

Zie ook What is Sonos' plan for transitioning from Google Assistant to Gemini? | Sonos Community, waar de Sonos moderator het zelf ook niet voor elkaar krijgt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

106rallye
  • Antwoord
  • August 22, 2025

Zie ook What is Sonos' plan for transitioning from Google Assistant to Gemini? | Sonos Community, waar de Sonos moderator het zelf ook niet voor elkaar krijgt.

• Auteur
  • Novice
  • August 22, 2025

Beste 106rallye, bedankt voor jouw reactie. Ik heb het hele traject doorlopen maar helaas weer zonder resultaat.