Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Bij installeren Sonos era 100 lukt het niet om systeem te registreren, ik moet op 2 Knoops (< en ~>) drukken maar er gebeurt niets en dan komt even laten melding overzetten lukt niet\wat nu?
Hallo,ik heb een sonos Ray alleen deze kraakt op sommige momenten. Ik heb de kabel al vervangen maar hij blijft kraken. Ook heb ik al een nieuwe gekregen omdat ze dachten dat het aan de sonos soundbar lag. ervaart iemand anders dit probleem ook?
Sinds enkele dagen ben ik over gestapt van Ziggo naar Delta Fiber. Ik heb nieuwe Nokia XS-2426G-B router gekregen. Sinds overstap hapert het geluid van Sonos vaak als ik TuneIn stream. Ik heb hier voor de overstap naar Glasvezel nooit problemen mee gehad, altijd was alles perfect. Als ik router herstart blijft het even weg, maar het komt elke dag weer terug. Ik heb met andere apparatuur geen problemen na de overstap alleen de Sonos Play 1. Iemand enig idee waar dit probleem hem in zit. Sonos Play 1 is via netwerkkabel aangesloten.
In mijn woonkamer heb ik een Sonos Arc + subwoofer en 2 x one. Nu wil ik in mijn slaapkamer een SonosBeam kopen. Ik zit op een netwerk. Is dit mogelijk en kan ik beide systemen dan bedienen met de app op mijn telefoon?
Goedemiddag,Een set play 3 sonos boxen wil ik installeren op een nieuw netwerk.Echter vindt de app de boxen niet.Ook niet na een reset of SONOS (tijdelijk) netwerk. Wat isd de oplossing?
Sinds een paar dagen merk ik dat binnen de S2 AP de instellingen binnen “Audio van de Sub” niet meer lekker werken. Sub-niveau en Crossover sliders bewegen samen.Als ik bijvoorbeeld het sub niveau binnen de app wil wijzigen dat gaat de slider van de crossover ook automatisch mee. Andersom, als ik de crossover settings aanpas dan beweegt de slider van het volume ook mee. Vrij irritant! Het heeft voorheen altijd goed gewerkt icm mij Dali Subwoofer. Ik heb de App al een keer opnieuw geïnstalleerd. Dit heeft helaas niet geholpen. Ik weet niet of dit Iphone gerelateerd kan zijn. Ook de update naar IOS 16.4 heeft niet geholpen helaas.
Ik verlies om de haverklap de verbinding vanaf iPhone & iPad met mijn Sonos-systeem dat op een vast WiFi-netwerk zit. De One en Play:5 staan op een vaste plek. Het gebeurt dat ik muziek kan starten vanaf mijn Apple-devices, en vijf minuten later geen verbinding meer heb, terwijl ik niet van mijn plaats gegaan ben. Ik kan de boxen ook gewoon manueel starten, en ze gaan dan verder met de “source” waarmee ze gestopt zijn (radio, Spotify, …), en tóch vind ik ze niet via mijn app. En telkens héél die rompslomp van opnieuw zoeken en linken is ergerlijk… WiFi-netwerk thuis van Telenet, met powerlines.
Ik heb al een aantal topics over soortgelijke problemen gelezen zowel hier als op ziggo forum. maar ik maak dit topic toch maar aan omdat het probleem blijft bestaan. Voor geluid gebruik ik een Sonos beam, aangesloten op de mediabox next (humax 2008C) via optische audio kabel. Er gaat een hdmi van de mediabox naar de tv (tv heeft geer arc aansluiting). Daarbij heb ik twee One boxen. Probleem is dat ik niet altijd, of beter gezegd, zelden geluid heb op de One boxen. De mediabox staat op dolby. De tv kan niet op dolby, maar daar komt het geluid niet vandaan waardoor dat (volgens mij) geen invloed heeft. Ik krijg wel vol geluid over alle boxen als ik Netflix kijk, maar bij dan weer Viaplay, gewone tv of radio. De sonos app geeft aan dat alles goed is geïnstalleerd. Ik heb alle boxen al eens opnieuw geïnstalleerd maar dat is niet de oplossing. Ik heb de mediabox ook al eens teruggezet op fabrieksinstellingen (en daarna dolby weer aangezet) maar ook dat helpt niet. Ik vind het vooral vre
Ik heb gisteren de Era 300 gekocht en eerst de One ontkoppeld/verwijderd, de Era werken en staat ook keurig in de lijst maar bij systeem blijft staan One niet verbonden hoe krijg ik dit weg?
Ik heb sinds een aantal maanden last van vertraging, verschil in timing tussen sonos one in de keuken (open keuken verbonden met de woonkamer) en de sonos connect. De connect is aangesloten via ethernet, de keuken kwam ik recent achter, via sonosnet (kon hem niet zomaar vinden in wifi clients). Wat is de oorzaak en oplossing, want dit doet het gebruik van gekoppelde zones wel teniet.
Hallo iedereen gisteren een nieuwe proximus wi-fi 6 router geinstalleerd ,nu lukt het niet meer om in te loggen op mijn wifi netwerk ,alle apparaten wel behalve Sonos sympfonisk boekenplank ,ik heb van alles geprobeerd ,ook met een netkabel rechtstreeks in de router
Ongetwijfeld is de vraag al voorbij gekomen…. maar….ik kan het niet vinden. Ik heb een playbar en twee one's ingesteld als Surroundsysteem. Zo kan ik dus Airplay niet gebruiken. Is er een opties dat de playbar automatisch naar surround gaat als hij signaal uit de tv krijgt en als groep (voor muziek) in alle andere gevallen. En zo ja, kan ik dan airplay voor het streamen van muziek wel gebruiken? En eventueel de microfoon voor Siri? En hoe doe ik dat dan ☺
Goedemiddag all,Ik heb de volgende set-up:Philips 55PUS8601 (2016) ARC 2 x Sonos 1 SL Sub gen 3Ik zou graag netflix willen streamen in Dolby Atmos. Nu ben ik er al achter dat dit via mijn tv niet mogelijk is omdat deze te oud is. De tv functioneert verder prima, los van dolby atmos ben ik hier tevreden over. Is er een oplossing om Netflix series te streamen in dolby atmos? Bijvoorbeeld een aparte receiver/ streamingsapparaat waar je de sonos op aansluit. De receiver/ het streamingsapparaat zou dan een HDMI uitgang hebben om beeld te sturen naar de tv. Groet, Kevin
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. ik wil gewoon geluid van laptop afspelen op sonos one.draadloos. kan nergens een instructie vinden op sonos site.
Ik heb al een aantal keer opnieuw mijn boxen geïnstalleerd (playbar en 2 One boxen) en deze zelfs al gereset. Nu is het (na een aantal pogingen waarin de boxen niet zichtbaar waren of niet konden contacten) gelukt de boxen opnieuw toe te voegen maar zodra deze toegevoegd zijn krijg ik in de app meteen weer een melding dat Sonos en het mobiele apparaat zich niet op hetzelfde netwerk bevinden en lijkt het hele installatieproces weer opnieuw te beginnen. Ik lijk continue in dit proces terug te keren en blijf opnieuw koppelen maar werken doen ze niet. Is dit een herkenbaar probleem voor iemand? Ik heb een KPN modem type Box12.
Ik wil tv afstandsbediening koppelen met beam en set symfonisk speakers, kan dat?Ik heb een groep gemaakt waarbij ik Sonos Beam en twee Symfonisk speakers heb verbonden, echter bij gebruik van de afstandsbediening van Telenet TV Box kan ik enkel het volume van de Beam instellen, de Symfonisk speakers blijven op hetzelfde volume ingesteld staan, terwijl ik eigenlijk het volume van alle speakers tegelijk wil kunnen bedienen (dit gaat enkel wanneer je via de App van sonos het volume hoger of lager insteld).
Geen enkele speaker van mij is plotseling nog verbonden met de app.melding ‘Er kan geen verbinding worden gemaakt met Sonos. Laten we dit oplossen’.Met ‘laten we dit oplossen’ kom ik er niet uit. Ook een play 1 resetten en deze proberen toe te voegen, lukt niet. Nu de Boost gereset. Die knippert groen, maar verder kom ik niet. Heeft iemand een suggestie wat te doen? Alvast bedankt!
ik ben verhuisd en heb mijn sub en stereopaar aan het werk gekregen in de woonkamer. Nu heb ik een extra sonos one speaker die ik toe wil wil voegen in de keuken maar dit lukt niet. Ik kan ook geen groep ‘keuken’ toevoegen omdat deze uitgegrijst is. Hoe kan ik dit nieuwe product wel toevoegen?
Hi , heb de erra 300 geinstalleerd in mijn surround systeemnu wil ik snel tunen met mijn Android telefoon maar zie in de app snel tunen kopje nergensweet iemand waar dat staat
Afgelopen dinsdag heb 2 Era 100 als stereopaar geïnstalleerd en daarna de Sub Mini. Mijn eerste ervaring met Sonos en het verbaasde mij hoe gemakkelijk dit ging. Die avond speelde de setup prima, maar af en toe viel er een speaker weg. Van Ziggo had ik al een sms ontvangen dat er onderhoud aan het netwerk zou worden gepleegd om deze beter en stabieler te maken, dus ik dacht dat dit waarschijnlijk de reden zou zijn dat er af en toe een speaker wegviel. De volgende dag heb ik daarom mijn modem gereset.Mijn vrouw merkte daarna op dat ze via bluetooth geen geluid eruit kreeg. Toen ik muziek wilde gaan streamen via de Sonos app kreeg ik meldingen dat de speakers niet meer in het netwerk hingen. De Era 100's kreeg ik er snel in, maar na 3 uur proberen en puzzelen krijg ik de Sub Mini niet meer in het netwerk (draadloos). Ook met een ethernetkabel krijgt hij deze niet gevonden, en ook na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen krijg ik de Sub niet aan de praat.Wat doe ik fout en waar zit
Sinds een aantal weken blijven alle speakers branden op groen licht iemand een idee
Veel last gehad van uitvallende boxen, werd er gek van. Nu heb ik automatisch update uitgezet in de app en zie hier: geen last meer van uitvallende speakers of haperende muziek/radio!
Ik heb nog een Sonos ZP100. Werkt nog perfect.Een jaar (of langer) geleden waren er promoties om te switchen naar nieuwere producten. Is dit nu nog van toepassing? Ik vond niet dadelijk iets terug.
Sinds vorige week, rond laatste app update 11.8, worden mijn beide Play5 Gen1 niet meer herkend. Ik gebruik de s1 controller. In mijn netwerk heb ik ook een play 1 gen 1, hier heb ik geen problemen mee, die wordt automatisch herkend. Ik heb de app al gereset. Mijn hele home netwerk al gereboot. Ik heb de play 5 al een factory reset gegeven. Als ik hem wil installeren, herkent de app mijn play 5. Ik volg de procedure, door op de mute en + knop te drukken, ik hoor dan een klank. In de volgende stap, wordt licht op de play 5 al steady wit, voordat de app hem heeft toegevoegd. Het gevolg is dat de app de installatie niet kan voltooien.Ik begin best geirriteerd te raken over de kwaliteit van sonos producten. De belofte was dat oude producten zouden blijven werken. Dit is niet de eerste keer.Diagnostic report toegestuurd: 1222231754
Ik wil 1 box op andere lokatie aansluiten, dit lukt niet .
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.