Skip to main content

Ik heb al een aantal keer opnieuw mijn boxen geïnstalleerd (playbar en 2 One boxen) en deze zelfs al gereset. Nu is het (na een aantal pogingen waarin de boxen niet zichtbaar waren of niet konden contacten) gelukt de boxen opnieuw toe te voegen maar zodra deze toegevoegd zijn krijg ik in de app meteen weer een melding dat Sonos en het mobiele apparaat zich niet op hetzelfde netwerk bevinden en lijkt het hele installatieproces weer opnieuw te beginnen. 

Ik lijk continue in dit proces terug te keren en blijf opnieuw koppelen maar werken doen ze niet. Is dit een herkenbaar probleem voor iemand? Ik heb een KPN modem type Box12. 

Probeer eens het 5Ghz netwerk op de KPN-box uit te zetten.

Hoe zet je dat uit? Ik zie die optie niet hoewel ik wel zie dat verschillende speakers op verschillende netwerken zitten. (Maar waarom…???)

installatie lukte gisteren ineens wel toen ik de tv loskoppelde. Vervolgens werkte alles maar nu ik vanmorgen inlog krijg ik meteen weer de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden en ik alle boxen weer uit en aan moet zetten. 

Ik heb geen KPN meer, maar je lijkt ook de 2,4 en 5Ghz netwerken verschillende namen te kunnen geven: https://forum.kpn.com/modems-123/ik-kan-wifi-5ghz-niet-uitschakelen-op-kpn-box-12-561546