Ik heb al een aantal topics over soortgelijke problemen gelezen zowel hier als op ziggo forum. maar ik maak dit topic toch maar aan omdat het probleem blijft bestaan.
Voor geluid gebruik ik een Sonos beam, aangesloten op de mediabox next (humax 2008C) via optische audio kabel. Er gaat een hdmi van de mediabox naar de tv (tv heeft geer arc aansluiting).
Daarbij heb ik twee One boxen. Probleem is dat ik niet altijd, of beter gezegd, zelden geluid heb op de One boxen.
De mediabox staat op dolby. De tv kan niet op dolby, maar daar komt het geluid niet vandaan waardoor dat (volgens mij) geen invloed heeft.
Ik krijg wel vol geluid over alle boxen als ik Netflix kijk, maar bij dan weer Viaplay, gewone tv of radio.
De sonos app geeft aan dat alles goed is geïnstalleerd. Ik heb alle boxen al eens opnieuw geïnstalleerd maar dat is niet de oplossing.
Ik heb de mediabox ook al eens teruggezet op fabrieksinstellingen (en daarna dolby weer aangezet) maar ook dat helpt niet.
Ik vind het vooral vreemd dat het bij Netflix wel werkt, maar bij de rest niet. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Bvd