Skip to main content

Hallo allemaal,

ik heb onlangs een Arc aangeschaft en die samen met mijn One’s SL en sub in een huiskamer groep geplaatst. Tijdens het afspelen van films klinkt het allemaal top maar ik vind het geluid tijdens afspelen van muziek (spotify of gewoon radio) tegen vallen. Hiervoor had ik een Beam (1ste gen) en klonken de One’s  tijdens het afspelen van muziek beter, ik kreeg meer bas te horen. 

Kan ik de One’s samen met de Sub in een aparte ruimte plaatsen zodat ik tjjdens het afspelen van muziek gewoon stereo kan luisteren en het beter klinkt? 

Laten we even binnen de Sonos-termen blijven. Je speakers staan nu in één "kamer” (samen, als surround set). Je wilt nu de One's en de Sub in een aparte "kamer” plaatsen. Dat kan gewoon - overigens geen idee of het daardoor beter gaat klinken. Overigens ook geen idee of de One's in combinatie met een Arc echt anders zouden klinken dan met een Beam. 

Je gaat dan naar de instellingen van de surround-"kamer”en kies voor "Surroundspeakers verwijderen”. Vervolgens zet je beide speakers als stereoset in één kamer (je begint met één speaker en voegt de ander toe), verwijdert de Sub uit de surround-kamer en voegt die toe aan de One's.

Je raakt bij deze wijziging wel de evt. Trueplay kwijt. En het is zoals je ziet net iets om elke keer te moeten doen als je muziek wilt luisteren.

Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde eigenlijk dat ik een nieuwe kamer kan gebruiken naast een kamer die al in gebruik is. Ik denk dat als ik je reactie lees dat dit dus niet mogelijk is. 

Volgens mij beschrijf ik dat je je set kunt splitsen in twee kamers. Alleen dat het het veel werk is als je daarna je set weer in één kamer als surround set wil gebruiken. Dezelfde speakers op hetzelfde moment in twee kamers hebben kan niet, mocht je dat bedoelen.

Nee ik bedoel dat ik 2 kamers creëer, een met de Arc, sub en de 2 One’s (film) en een kamer met de 2 One’s en de sub (muziek). 

Ja, dus wat ik zeg “Dezelfde speakers op hetzelfde moment in twee kamers”; dat kan inderdaad niet (en zou je ook van een ouderwets bedraad systeem niet vragen).

Reageer