Vraag

aansluiten sonos one op laptop draadloos

  • 1 January 2023
  • 14 reacties
  • 4008 Bekeken

ik wil gewoon geluid van laptop afspelen op sonos one.

draadloos. 

kan nergens een instructie vinden op sonos site.


14 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Kan je dan wel vinden dat dit zou moeten kunnen? 
Je geeft weinig info, maar indien je een Apple hebt dan zou AirPlay een mogelijkheid zijn en anders net als al je andere apparaten via één van de services. 

Reputatie 7

Of wil je de One als computerspeaker gebruiken? Want dat kan namelijk niet.

beste Erooij en 106rallye,

 

dank voor jullie snelle reacties. ik wilde inderdaad de sonos one gebruiken als speaker bij mijn laptop. Daar leek dit nu juist de ideale oplossing voor. Miskoop dus.

Heb me beetje in de luren laten leggen door de website. Daar hebben ze geen waarschuwing opgenomen. 

Enfin, pech. gehad. Ik wens jullie een gelukkig Nieuwjaar!

Jan

Reputatie 5
Badge +3

U kunt de speaker natuurlijk altijd terug brengen naar de winkel en deze omruilen voor een Five daar zit een 3,5 mm aansluiting op. Dat is dan niet draadloos.

Reputatie 7

Een beetje eigen onderzoek had deze teleurstelling natuurlijk ook kunnen voorkomen. Sonos kan niet tegen alles waarschuwen dat potentiële gebruikers bedenken……

Ze verkopen de speaker echter niet als computerspeaker, maar als (deel van) een multiroom speakersysteem. 

OK dank voor je tip. vrees dat teruggeven niet meer lukt. ik heb de sonos al een half jaar. het lukte me steeds niet om hem aan te sluiten. 

Maar… nu toevallig zie ik nu iets van een optie om een sonos app te downloaden. en ik heb een telefoonnummer gevonden. Een geweldige ondersteuner heeft me daar geholpen. En het werkt. Sonos app op windows laptop. En dan kun je (met als tussenstapje een app op de telefoon) de sonos one toevoegen aan je computer app. Hij doet het. 

in ieder geval dank voor jullie aandacht, want daardoor heb ik nu toch de oplossing gevonden!

Reputatie 7

Leuk dat je het voor elkaar gekregen hebt. Ik ben zeer benieuwd naar welke oplossing het nu is geworden. Welke app heb je gevonden? Welk tussenstapje op je telefoon?

Reputatie 5
Badge +3

Maar komt U er na een half jaar achter dat de speaker werkt met een Sonos app? En ben wel benieuwd hoe U het geluid van de laptop op de speaker krijgt. 

Ja, ik ben helaas niet zo snel geweest met installeren. Omdat Sonos one geen echte plug en play is (althans niet voor mijn niveau) heb ik het op een gegeven moment opgegeven. 

Maar nu vond ik op internet deze app: https://support.sonos.com/nl-nl/downloads

En dan kun je voor windows een app installeren. Je moet wel eerst de Sonos de one boxjes aan je telefoon Sonos app koppelen. Dan zitten ze zo gezegd in je account.

Als je vervolgens de windows software geinstalleerd hebt en opent kun je de sonos boxen toevoegen. 

En dat is eigenlijk alles. Dan kun je muziek of geluid van video die je op je laptop hebt staan aan op de Sonos one afspelen.

Enige wat me nu nog niet lukt is om youtube, die ik wel op de laptop kan luisteren, af te spelen op Sonos. Zelfde geldt voor Ziggo go. Ik begrijp nu dat dat komt omdat Sonos niet via bluetooth werkt maar via wifi. En Sonos heeft om de een of andere reden niet willen ondersteunen dat je youtube op je laptop of bijvoorbeeld Ziggo go kunt afspelen op je de Sonos one.

Beetje zwak van Sonos, want met een goedkoop boxje van UE Boom kan dat wel. 

Misschien vind ik daar ook nog wat op.

groet, Jan

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Heeft U dat al geprobeerd en werkend gehoord?

Ik begrijp dus dat U geluiden videos of wat dan ook die op de laptop staan draadloos kunt afspelen op de Sonos One? Of begrijp ik dit niet goed?

Reputatie 7

Dat lijkt wel erg op de manier waarop je gewoon met de telefoon-app de Sonos speaker installeert: https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-up-your-sonos-one

Alleen hoe je met de app voor de computer het geluid van de computer naar Sonos krijgt is me nog niet duidelijk - volgens mij kan dat niet p, net als je met Youtube en Ziggo Go hebt ondervonden. Wel kun je de muziek die op je computer staat via Sonos afspelen.

Reputatie 5
Badge +3

Gaat ook niet werken @106rallye 

Reputatie 7
Badge +3

Ga steeds minder begrijpen vannacht draadje. @JANHST zorgt voor heel veel verwarring. Alles wat hij als laatste beschrijft is gewoon zoals Sonos werkt en ook beschrijft. Een Sonos setup kan alleen vanaf een telefoon of tablet, niet vanaf Windows pc of imac. 
Ook is er op de site van van Sonos gewoon beschreven dat je een app voor op de pc of iMac kunt downloaden om de standaard services te kunnen draaien vanaf dit apparaat.

Maar zoals gezegd is het geen pc speaker en kan deze ook niet als zodanig gebruikt worden, dus niet het geluid van de pc rechtstreeks naar de Sonos. Ook staat het keurig beschoren dat de One geen Bluetooth ondersteund. Di5 kan dus nooit een verrassing zijn.

 

Gaat ook niet werken

GTA Beast

Reageer