Skip to main content

Hallo,

ik heb een sonos Ray alleen deze kraakt op sommige momenten. Ik heb de kabel al vervangen maar hij blijft kraken. Ook heb ik al een nieuwe gekregen omdat ze dachten dat het aan de sonos soundbar lag. 

ervaart iemand anders dit probleem ook?

Hey @Roy1233 ,

Welkom op de Sonos Community!

Als het probleem terugkomt direct terugkomt bij twee exemplaren dan is de kans dat het probleem intern in de Ray zit een stuk kleiner. Het kan zijn dat het signaal door de TV niet goed kan worden verzonden naar de Ray over een optische kabel wat kan leiden tot het krakende geluid.

Voor nu zou ik je adviseren om eventjes contact te leggen met een van onze supportlijnen. Dan kunnen wij samen eventjes kijken wat voor signaal er binnen komt en of hierbij iets misgaat aan de hand van een systeem diagnose.

Wat je vooraf kan proberen en zinvolle informatie voor ons biedt is om eventjes een dag de optische kabel uit de Ray te trekken en alleen muziek op de ray gaat afspelen via de app. Komt het krakende geluid dan ook voor?

Hallo @Dari W 

ik zal morgen even proberen een dagje de Soundbar alleen te gebruiken voor muziek via de app.

mocht dit niks oplossen zal ik contact opnemen met de service desk.

ik hoop dat dit het probleem verhelpt want ik heb altijd al een sonos Soundbar willen hebben en nu heb ik er 1 en werkt dit niet optimaal dat is natuurlijk enorm balen..

Helaas heeft dit niet geholpen… @Dari W 

Hi @Roy1233 

Graag kom ik er even op terug, Je hebt het getest met alleen muziek afspelen en de Ray kraakt dan nog steeds?

Hallo @Jeroen V 

ja ik heb de sonos Ray een hele dag niet gebruikt met de optische kabel maar alleen met de app. Dit werkte wel alleen kon ik geen tv/streaming diensten kijken.

daarna heb ik de optische kabel weer aangesloten en begon hij weer te kraken. Wij hebben al 3 optische kabels geprobeerd en een andere tv maar het probleem blijft terugkomen.

@Roy1233 

Dank je wel voor je snelle reactie.

In dit geval kan je het beste even telefonisch contact opnemen met mijn collega's aan de telefoon.

Het lijkt er op inderdaad dat er dan toch iets niet goed zit met de optische ingang van de Ray. 

Reageer