Vraag

Ik wil tv afstandsbediening koppelen


Ik wil tv afstandsbediening koppelen met beam en set symfonisk speakers, kan dat?

Ik heb een groep gemaakt waarbij ik Sonos Beam en twee Symfonisk speakers heb verbonden, echter bij gebruik van de afstandsbediening van Telenet TV Box kan ik enkel het volume van de Beam instellen, de Symfonisk speakers blijven op hetzelfde volume ingesteld staan, terwijl ik eigenlijk het volume van alle speakers tegelijk wil kunnen bedienen (dit gaat enkel wanneer je via de App van sonos het volume hoger of lager insteld).


13 Reacties

Eigenlijk hoort mijn vraag onder het item “Groepsvolume aanpassen”

Het zou fijn zijn dat als je een groep gecreëerd hebt, het volume van de groep ook via de aftsndebediening van de TV zou kunnen instellen, dan moet je niet steeds via de App het volume instellen en kan iedereen via de afstandsbediening van de TV het volume instellen.

Is hier een oplossing voor?

Reputatie 5
Badge +3

Heb je de speakers gekoppeld als surround speakers? Dan zou dit gewoon moeten werken, anders denk ik niet dat het gaat lukken.

Hallo Ronald,

Ik had de Symfonic speakers inderdaad gekoppeld als surround speakers, en na uitvoeren van Trueplay leek alles in orde te zijn (je hoort inderdaad alle speakers afzonderlijk spelen tijdens de setup), echter bleek bij het gebruik van de TV afstandsbedienig, de toegevoegde surround speakers niet te reageren, enkel Beam reageert, terwijl de surround speakers op hetzelfde volume blijven spelen.

Reputatie 7

Dan lijkt het erop dat ze niet als surround staan maar dat je ze gegroepeerd hebt. Staan ze in dezelfde “kamer” in de app?

Overigens koppel je de afstandsbediening niet aan de Beam, tenzij je een ootische kabel gebruikt. Bij HDMI-ARC geeft de TV de opdrachten die hij van de ab krijgt door aan Beam.

Beste ik heb de speakers ingesteld zoals te zien onderstaand, dus niet gegroepeerd, en op deze manier heb ik wel surround, maar kan ik enkel het volume van de beam met de afstandsbediening van de tv instellen. Wanneer ik de Sonos App gebruik kan ik wel het volume gelijktijding instellen.

 

Reputatie 5
Badge +3

Wat heb je bij systeem staan? Zou zou de surround set moeten zijn.

 

Daar heb ik volgende;

 

Reputatie 7
Badge +3

Je zult ze dus als surround moeten toevoegen aan de Beam. Mogelijk dat je eerst de stereo moet “openbreken” in 2 aparte “kamers” alvorens je ze kunt koppelen aan je Beam 

Reputatie 7

Klopt. Je krijgt nu geen surround, maar het geluid van de Beam nog een keer via de Symfonisks - je zou zelfs last kunnen hebben van 75ms vertraging op de Symfonisks als je het TV-geluid zo weergeeft. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/add-surround-speakers-to-a-sonos-home-theater Daarvoor moeten de Symfonisks, die nu als stereopaar zijn uitgerold, eerst worden gescheiden, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/separate-a-stereo-pair

In mijn vorig bericht moet “ootische” natuurlijk “optische” zijn.

Hallo, dank voor jullie reacties, ik kan de Symfonisks niet scheiden (krijg optie in App niet te zien),opstelling ziet er nu als volgt uit :  Ik heb Livingroom=Symfonysks en Huiskamer=Beam in App samengevoegd. Dit alles kan wel via APP gemeenschappelijk bediend worden maar niet met de afstandsbediening  van de Telenet TV Box

 

Reputatie 5
Badge +3

Je hebt de speakers nog steeds in groepen staan, misschien is de makkelijkste oplossing om morgen even te bellen met Sonos. Als het met de tips hier nog niet gelukt is kunnen ze daar misschien met je mee kijken.

Reputatie 7

Als je de Symfonisks als surround wilt toevoegen aan je Beam moet je ze eerst uit elkaar halen als ze nu een stereopaar vormen. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/add-surround-speakers-to-a-sonos-home-theater

  • Als de producten die je wilt gebruiken als surroundspeakers geïnstalleerd zijn als stereopaar, zorg dan dat je het stereopaar scheidt voordat je de producten toevoegt als surroundspeakers.

Reageer