Skip to main content

Sinds een paar dagen merk ik dat binnen de S2 AP de instellingen binnen “Audio van de Sub” niet meer lekker werken. Sub-niveau en Crossover sliders bewegen samen.

Als ik bijvoorbeeld het sub niveau binnen de app wil wijzigen dat gaat de slider van de crossover ook automatisch mee. Andersom, als ik de crossover settings aanpas dan beweegt de slider van het volume ook mee. Vrij irritant! 

Het heeft voorheen altijd goed gewerkt icm mij Dali Subwoofer. Ik heb de App al een keer opnieuw geïnstalleerd. Dit heeft helaas niet geholpen. Ik weet niet of dit Iphone gerelateerd kan zijn. 

Ook de update naar IOS 16.4 heeft niet geholpen helaas. 

​​​​​​

Ik heb dit probleem ook ontdekt, spijtig genoeg niet het enige na de laatste update.

Zelf niet dit probleem, maar heb dit wel bij een kennis geconstateerd op zijn iPad. Gebeurt op elke plek waar 2 schuifregelaars staan. De laatste update heeft dit niet opgelost.

Hallo @Pascal Numan, welkom bij de Sonos community!

Dit is inderdaad een bekend probleem met de S2 app icm iOS apparaten.

Er wordt momenteel aan gewerkt om het probleem op te lossen.

Ik heb nog geen zicht op wanneer de oplossing zal worden gepubliceerd. 

Bij mij werkt sinds enkele weken IOS Airplay (op Iphone én Mac) niet meer. 

Ook herkent de Sonos-app op m’n Iphone mijn account niet meer. Op de instellingen 

staan de eerste drie items (Account - Systeem - Services en stem) niet meer ‘highlighted’ met als gevolg dat de app nu meldt “Er kan geen verbinding gemaakt worden met Sonos. Laten we dit oplossen” en “We konden je Sonos-systeem niet vinden”.

Ik beschik sinds meer dan 3 jaar over dezelfde Proximus glasvezelverbinding waarbij beide wifi-frequenties 2,4 en 5.0 permanent beschikbaar zijn. Aan deze instellingen is bij mijn weten niets veranderd de laatste weken en maanden. Toch is streaming via Airplay nu niet meer mogelijk, zowel op mijn Iphone én Mac.  Op mijn TV-installatie werkt de Sonos-installatie nog altijd goed. 

Heeft het iets te maken met een IOS-probleem waarvoor nog geen oplossing en update beschikbaar is? 

Hmm. Én je Sonos app ziet het systeem niet én je kunt niet Airplayen. Dat lijkt me dan niet enkel aan het Airplay-probleem van Sonos te liggen. Al eens een andere telefoon geprobeerd?

Reageer