Skip to main content

Goedemiddag all,

Ik heb de volgende set-up:

• Philips 55PUS8601 (2016)
  • ARC
  • 2 x Sonos 1 SL
  • Sub gen 3

Ik zou graag netflix willen streamen in Dolby Atmos. Nu ben ik er al achter dat dit via mijn tv niet mogelijk is omdat deze te oud is. De tv functioneert verder prima, los van dolby atmos ben ik hier tevreden over.

Is er een oplossing om Netflix series te streamen in dolby atmos? Bijvoorbeeld een aparte receiver/ streamingsapparaat waar je de sonos op aansluit. De receiver/ het streamingsapparaat zou dan een HDMI uitgang hebben om beeld te sturen naar de tv.

Groet, Kevin

Als je TV zelf geen Atmos aankan, dan geeft hij het waarschijnlijk ook niet door…….

Dan wordt het dus én een afspeelapparaat (Google Cast met Google TV of Nvidia Shield Pro) én een HDfury Arcana of Feintech. Een nieuwe TV is dan bijna goedkoper……

@106rallye , bedankt voor de reactie!

Ik heb een google cromecast 4K met google tv en een tv Arris kastje van KPN. Ik begreep ook dat ik met het volgende kastje aan de slag kan:

https://www.onlinekabelshop.nl/nedis-hdmi-naar-2x-hdmi-earc-1x-hdmi-audio-1x-toslink-en-1x-3-5mm-splitter-extractor

Dan zou ik mijn chromecast en/of KPN uitgang aansluiten om het Nedis kastje en deze vervolgens doorlinken naar de TV.

Zou ik hiermee wel Atmos kunnen afspelen?

Groet!

Kevin

Ik ken deze niet, dus dat durf ik niet te zeggen. Ik hoor graag de resultaten als je het toch probeert.

@106rallye , ik zal je op de hoogte houden, dank voor de reactie.

Het blijft een lastige puzzel.

Mijn televisie ondersteunt audiocodec Dolby Digital Plus en heeft een HDMI arc poort. Als ik sonos dan moet geloven zou Dolby Atmos wel mogelijk zijn.

https://support.sonos.com/en/article/listen-to-dolby-atmos-on-sonos

Weet jij hoe dit zit?

Je hebt verschillende vormen om een Atmos-signaal te verpakken. Bij de apps op een TV zit Atmos altijd in een DD+ signaal, waarin het gaat om een gecomprimeerde vorm van Atmos. Niet-gecomprimeerd kan ook; de meeste Blu ray-spelers doen dat.

Echter…….

zoals gezegd moet je TV ook nog Atmos van een externe speler kunnen doorgeven. Sommige TV’s kunnen dat niet. En: de apps op je TV moeten ook geschikt zijn voor Atmos. Dat kan per app verschillen - op sommige Samsungs doet de Netflix app wel, maar de Disney+ app geen Atmos. Als je TV al wat ouder is kan het zijn dat geen van de apps Atmos doet. Jouw TV is niet meer de nieuwste…….