Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik heb 3 Sonos play:1 speakers waarvan er twee aan elkaar gekoppeld zijn. Ze zijn al wat ouder, maar doen het in basis nog prima. Echter heb ik steeds vaker het probleem dat de speakers ‘niet doen wat ik zeg’. Als ik zeg dat ik muziek wil in de slaapkamer, blijft hij het maar afspelen in de woonkamer en ook het bedienen van het volume werkt traag of niet. Helpt het om het hele systeem opnieuw te installeren/resetten of is mijn systeem gewoon te oud?
De nieuwe Sonos app werkt niet op de iPad van mijn vrouw en mij. Alles is grijs en ik kan geen apparaat aan of uitzetten. Gelukkig werkt het op mijn iPhone wel.wat is hier aan te doen?al diverse malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet.HELPBen
Sinds kort heb ik een sonos era 100 alleen hij is niet vindbaar op het netwerk. Daarentegen denk ik zelf dat het aan de app ligt die het bij mij zoizo al niet doet. Maar mogelijk hebben meer mensen hier laat van?
Argeloos mijn nieuwe app gedownload een tijdje terug op mijn iPhone. We kennen allemaal de gevolgen. Maar ook:Heel langzame start van volume bar (gebruik nu de knopjes op de S1 speaker(s) Kan niet meer het volume controleren als ik een programma van mijn Spotify app doorstuur naar SONOS. Moet terug naar de Sonos app (die niet goed werkt) Mijn NAS folders ziet hij soms wel, soms niet. Als ze zichtbaar zijn, werkt het wel, maar zonder de “hoes” van de album De hele nieuwe app is knudde; de oude die op mijn i Pad en laptop zitten werken nog perfect; auto update staat in het vervolg uit bij Sonos tot ik de Forum’s goed bekeken hebConclusie: Super slordige update, Sonos service slecht, nu ruim een maand later nog steeds geen goede fix. Weg nu bij Sonos. Jammer, was het beste.
Ik kan het geluid van een nummer op Spotify dat ik afspeel via Sonos One SL speakers niet meer harder of zachter zetten op mijn iPhone.Kan wel via de Sonos app, maar wil het via de Spotify app blijven doen.Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Hallo, ik bezit twee ERA 100 speakers. Beide speakers zijn verbonden middels wifi. Binnen een uur, als ik alles heb gereset, gaat het al fout. Ik heb een echo en het wordt dan steeds erger. Het geluid loopt soms wel meer als een seconde achter van elkaar.Het setje is een stereo-paar. Wifi is 5g. Volgens app prima ontvangst. Iemand een idee? router is vlakbij. Ongeveer 8 a 9 meter. iemand een idee/suggestie? alvast bedankt.
Ik heb hier een oud maar goed werkend systeem met o.a. 2 connect amps (op ingebouwde niet-actieve maar supergoede speakers in 2 verschillende ruimtes), 1 sonos boost waar mijn signaal binnenkomt, 1 Play 3, 1 Play 1, enz. Overwegend generatie 1 dus. Onlangs kocht ik twee extra Play 3’s en 1 extra Play 1 tweedehands aan (voor op de kamers van mijn kinderen) maar ik krijg die onmogelijk toegevoegd aan mijn systeem omdat de vorige gebruiker die al had gebruikt met de S2-app. Zelf kan ik ze niet toevoegen of downgraden naar S1. Begin ik dan best een nieuw systeem in S2 en kan ik daarna mijn Gen 1-producten die niet compatibel zijn met S2 (connect amps) nog blijven gebruiken, want die bedienen wel mijn keuken en woonkamer, 2 belangrijke ruimtes dus. Hemeltergend toch dat ik perfect werkende producten (hardware) niet kan toevoegen aan mijn systeem puur om softwareredenen (heb bovendien al identieke producten in mijn systeem die wel werken). En nog een vraag: misschien is die connect amps verv
Vanmorgen een Arc sub en de 100 aangeschaft. De hele middag bezig om de Sonos aan de gang te krijgen krijg na alle stappen te hebben doorlopen een foutcode nadat ik een update moet uitvoeren. Code 1002. Alles diverse keren gereset geen geluid en dan staat in de app dat ik geen verbinding heb met WiFi. Ziggo heeft inmiddels al een gast-account toegevoegd ook na meerdere keren herhalen van geen verbinding. Wie kan mij helpen.
Met onze verbouwing heb ik gekozen om de plafonds te verlagen, en de speakers inbouw in het plafond te maken. Ik heb de gineos-inbouwkit al klaar liggen. Maar twijfel om daar de sonos one of de sonos era 100 voor aan te schaffen. Ik zag dat de era 100 een Bluetooth functie heeft, maar dan is de grote vraag kan ik bluetooth alleen maar op de speaker zelf activeren of kan dat ook anders, anders word dat vrij lastig natuurlijk 😅..Ik zag dit als een praktisch optie aangezien ik nog 2 jonge kinderen heb en die graag savonds nog hun slaap muziekjes willen afspelenGroetjes RM
Alles geprobeerd om 2st one aan mijn systeem toe te voegen. Lukt alleen met ethernet kabel, maar dan komt het.Je speaker heeft een update nodig en dan gaat het fout. Melding 1.002 wifi probleem. Alles in huis werkt correct op wifi, dus..?Router gereset, boxen gereset, firewall uitgeschakeld (uit frustratie) niets werkt.please, can somebody help me out…..
Sinds een week bezit ik twee Sonos ERA100 speakers. Ik heb al een aantal One, five, sub, Arc speakers. Nooit problemen gehad met verbinding of afspelen. Altijd heerlijk genieten zoals het hoort in mijn beleving ;-) Nu ik die ERA100 speakers er bij heb, heb ik continue problemen met de ERA100. De andere speakers blijven het gewoon goed doen. De ERA100 speakers vallen steeds weg. De Sonos app geeft verschillende problemen aan. De ene keer zegt deze ERA100 Links niet verbonden. Enige minuten later komt hij online maar is rechts niet verbonden. Soms zegt de app dat de ERA100 niet compatible zijn met deze versie van de app. Ik heb een S23 ultra met de Sonos S2 app. Zou volgens mij geen issue moeten zijn. Ik heb ook verschillende keren de ERA100 teruggezet naar fabrieksinstellingen. Verwijderd uit de Sonos app en opnieuw geinstalleerd. Telkens zonder resultaat. Wel gaat het dan een paar uur goed maar de problemen herhalen zich weer net zoals hier boven beschreven.Nog een gek detail, als ik i
Hallo, Ik probeer mijn play1 opnieuw in te stellen, want hij maakte geen verbinding meer.Nu heb ik het apparaat gereset alleen ik krijg constant de volgende melding (zie foto).Ook verdwijnt de play1 constant uit systeem. Ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad tot nu toe, dus het zou raar zijn als het een verbindingsprobleem is.Wat kan het probleem zijn en hoe los ik het op?Groet,Dave
Goedemorgen,Ik ben van plan 2x Sonos ERA 100 in mijn tuinhuis op te hangen alleen kan ik niet goed vinden of ik (wanneer ik ze geactiveerd heb op de wifi) ook beide tegelijk kan verbinden met bluetooth?Of is het 1x verbinden met een era 100 en pakt hij ze beide?Alvast bedankt voor reactie!Groetjes Rick
Heb een nieuwe Sonos one gekocht. Het koppelen gaat goed maar kan hem niet updaten foutcode 1002.ik heb alles al geprobeerd maar zonder succes nu kan ik hem niet gebruiken. Ik heb gisteren 1 uur en 19 minuten in de wacht gezeten tijdens het bellen maar ik krijg geen contact,hoe nu verder
Ik kan met de nieuwe app (update mei 2024) de Sonos Port + Sonos Sub Mini niet meer toevoegen aan mijn systeem.Heeft hier iemand ook problemen mee en tips om dit op te lossen? Sonos Support kan me momenteel niet helpen, ik moet wachten op updates... 🙄
Beste lezers.Waarom wordt de mini-sub niet aangeroepen als ik vanaf mijn stereo-installatie muziek afspeel naar de Connect en wel de Beam en de 2 One speakers?En hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel kan?Alvast bedankt.Aad
Omwille van slechte wifi in de woonkamer heb ik mij een extra wifi kit van Devolo aangeschaft nl Devolo Magic 2 Wifi 6.Nu probeer ik de ERA100 hier op aan te sluiten maar helaas dat lukt me helemaal niet . Kan niet verbinden zegt hij.
In de Sonos-app op mijn telefoon staan bij “Systeem” al mijn Sonos producten vermeld:-2x Sonos One-1x Sonos Play 5 -de Playbar van mijn Samsung TVGeluid bij “TV aan”:Het geluid van de TV komt alleen via de Playbar en de Sonos Play 5 en is te bedienen via de app op mijn telefoon. Uit de 2 Sonos One -boxen komt op dat moment dan heel zacht het geluid van de Radio. In het bedieningsscherm van de app staat alleen de Playbar én de Sonos Play 5, maar niet de 2 Sonos One-boxen.Geluid bij “Radio aan”:Het geluid komt van de Radio komt via de Sonos Play 5 én de 2 Sonos One boxen en is te bedienen via de app op mijn telefoon. Dat werkt dus wel goed. Graag advies hoe ik het geluid van de TV ook kan horen via de 2 Sonos One-boxen.Bij voorbaat mijn dank!
Goedenavond, Ik heb momenteel 1 Sonos One (via WiFi) in mijn netwerk, en die wil ik graag uitbreiden met een 2e Sonos One. Nu loop ik al een tijdje te rommelen hiermee, hij wilt niet toevoegen.De app vindt de One wel, maar als ik dan doorklik dan stuit ik constant op foutmeldingen. Kan geen verbinding maken, moet ik een ander WiFi netwerk aanmaken, etc. Via een netwerkkabel kom ik nog het verst, maar ook dan stuit ik op een foutmelding tijdens het updaten.Redelijk frustrerend, zeker gezien het feit dat er al een exact dezelfde box wél werkt.Hebben jullie advies over hoe dit op te lossen is?
Ik heb 2 Sonos systemen. 1 privé en 1 op de zaak. Eerst pakte de app automatisch het systeem waar ik mij op dat moment bevond. Sinds de laatste update moet ik eerst zoeken in het netwerk en dan de gevonden Sonos aanklikken. Werkt ook maar wel omslachtiger dan voorheen. Ligt dit aan mijn instellingen?
Ik ben overgestapt op KPN, glasvezel. Alles werkt prima, maar ik kan mijn sonos beam en 2x play one niet meer installeren. De app is een regelrechte ramp, vandaag ruim 3 uur (!) Met een helpdesk medewerker van sonos van ALLES geprobeerd. Ook hij kwam er niet in. De nieuwe app sluit zomaar af, en werkt gewoon HELEMAAL niet. Ik hoop dat Sonos de kritiek hier ter harte neemt, want het is echt een puinhoop..
Play 5 stopt ineens. Ik gebruik de Sonos 1 app, omdat de playback 5 niet met s2 werkt. Maar ineens is de play 5 gestopt. Ik heb toen gereset naar fabrieksinstellingen. Daarna een nieuw systeem aangemaakt en het werkte weer. Echter na ongeveer 10 minuten stopt hij weer en staat niet meer in s1 app. Nog eens zelfde handelingen en wederom kan ik ongeveer 10 minuten luisteren en stopt weer. Wat moet ik doen??
Hi,Had eerder een Beam, sinds eergister zó blij met de Arc.Maar... In de nieuwe Sonos app zie ik m'n gemaakte groepen wel staan, maar waar kan ik ze maken/wijzigen/verwijderen? Kan dit niet meer met de vernieuwde app of kan dit niet met de Sonos Arc soundbar? B.B
Sinds de update in mij, krijgen we de Sonos play niet geupdate met fout code 1005, alle reset en updates gevolgd. Iemand nog een tip?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.