Vraag

Beam Gen 2 en Dolby Atmos

  • 7 June 2024
  • 7 reacties
  • 55 Bekeken

Ik ben in het bezit van een Beam Gen 2 met Dolby Atmos. Net een nieuwe tv gekocht de Samsung QE65QN800CT 8K met Dolby Atmos. Beam aangesloten op de HDMI eARC. Op tv ingesteld : digitale geluidsuitvoer op automatisch (niet DOORLOOP of PCM) en bij GELUIDSUITVOER Sonos Beam en bij EXPERTINSTELLINGEN Alles op AUTOMATISCH. Dan staat er bij Dolby Atmos : Deze functie is niet beschikbaar ……. Wat heb ik fout gedaan ?


7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Waar kijk je naar op het moment dat je dat op je tv ziet? Wanneer je gewoon tv kijkt zal dit inderdaad niet beschikbaar zijn. Je zult dan waarschijnlijk eerst een netflixfilm o.i.d. moeten starten die dit geluidsformat heeft.

Je kunt ook binnen de Sonos app zien wat voor geluidssignaal daar binnenkomt. Klikken op de volumebalk bij tv kijken, het grote scherm toont dan wat er binnenkomt. 

Bedankt voor je snelle antwoord. Bij TV kijken staat er Dolby MAT 5.1 of PCM 2.0

Netflix moet ik nog instellen. Ga ik zo ff doen. 
 

Nogmaals bedankt 👍

Reputatie 7
Badge +3

Dolby 5.1 en pcm zijn voor normaal tv kijken in ieder geval de juiste. 

Reputatie 7

Mogelijk ook eens “doorloop” proberen.

Ter verduidelijking: de Beam speelt wat hij aangeleverd krijgt. Gewone TV-zenders doen geen Atmos, dus dan geeft de Beam dat ook niet weer. Netflix wel, maar volgens mij alleen bij het duurste abonnement.

Ok. Dank je wel. Ik kan op Netflix ook alleen maar 5.1 vinden. Dan vraag ik me af wat Dolby Atmos voor zin heeft. Er zijn ook niet zo heel veel films die dat hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

Het heeft alle zin voor gebruik met de juiste streamingdienst en gekoppeld abonnement. 
Het werkt niet zoals bij een receiver dat je er A instopt en een soort surrogaat B uitkomt. Bij Sonos komt er A in en gaat er dus ook A uit. Je zult zelf voor B moeten zorgen. 

Ik heb ‘m door. Ik heb niets verkeerd aangesloten maar moet zorgen voor het juiste abonnement van bv Netflix. Bedankt voor je reactie. 

Reageer