Skip to main content
Vraag

geen verbinding

  • 1 June 2024
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Vanmorgen een Arc sub en de 100 aangeschaft. De hele middag bezig om de Sonos aan de gang te krijgen krijg na alle stappen te hebben doorlopen een foutcode nadat ik een update moet uitvoeren. Code 1002. Alles diverse keren gereset geen geluid en dan staat in de app dat ik geen verbinding heb met WiFi. Ziggo heeft inmiddels al een gast-account toegevoegd ook na meerdere keren herhalen van geen verbinding. Wie kan mij helpen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Gebruik je een Android telefoon? Misschien een een iPhone proberen?

By the way, een gastnetwerk kun je niet gebruiken voor Sonos. Sonos-apparaten moeten elkaar kunnen zien en een gastnetwerk is er nu juist voor om apparaten elkaar niet te laten zien.

Wij hebben vanmorgen alles aangeschaft. Nadat ik alles had geïnstalleerd zette ik de app inwerking op mijn Samsung vervolgens doorliep ik alles zelf de Arc verbonden met het WiFi (hoofd wifi) zo ook de telefoon. Dan geeft hij een foutmelding 1.002 wat inhoudt dat ik de stekker 10 seconden eruit moet halen. Daarna vindt hij geen apparaat meer dus geen communicatie tussen app en ARC soundbar.. toen kreeg ik de tip na herhaaldelijk terug in fabrieksinstelling te bellen met Ziggo die kwam met een heel verhaal over 5.5 en 2.4 wat inhield dat ik teveel en te snel had. Ik moest de gast WiFi gebruiken ivm de snelheid. Zo gezegd zo gedaan en weer na herhaaldelijk resetten hetzelfde update op het laatst en de app was niet meer verbonden. Ik kom er niet meer door. Ik denk dat ik alles retour doe in totaal meer als 2000 euro betaald.

Reputatie 7

Het verhaal van Ziggo klopt in zoverre dat Sonos soms niet goed omgaat met een netwerk waarbij 5Ghz en 2,4Ghz dezelfde naam hebben. Als gezegd is een gastennetwerk niet de oplossing, mogelijk uitzetten van 5Ghz wel.

Probleem is dat de nieuwe app die Sonos sinds een paar weken in gebruik heeft genomen niet lekker werkt. Onder andere de set up loopt soms niet lekker, zeker met Android. Vandaar mijn advies om het nog eens met een evt. geleende iPhone te proberen.

Iphone geleend en de app geïnstalleerd met wat haperingen is het gelukt de boel draait. Bedankt voor de tips en trucs