Vraag

Sonos Ray afstandbediening

  • 7 June 2024
  • 3 reacties
  • 28 Bekeken

Goede avond, misschien dat iemand mij kan helpen. Ik heb een Sonos Ray via optische kabel gekoppeld aan een nieuwe Samsung smart tv (60c). De Ray doet het, en de afstandsbediening is gekoppeld, maar hij reageert niet op de volumeknop. Ik heb al geprobeerd om hem met een optische naar HDMI te verbinden met de tv (had ik over van de Arc) maar dat werkt al hemelaal niet. Iemand een idee wat het kan zijn/hoe ik dit verholpen krijg? Alvast bedankt.


3 Reacties

Reputatie 7

De meeste Samsungs van de laatste jaren hebben een bluetooth afstandsbediening. Als je de infraroodbediening inschakelt komt het signaal van de TV of de Samsung Connect Box. Dan moet er wel een zichtlijn zijn tussen de Ray en de TV of Connect Box. Is dat bij jou zo?

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb infrarood in de app van Sonos ingeschakeld, hij reageert nu sporadisch wel op de volumeknop. Niet volledig, dus er zit nog steeds iets in de zichtlijn niet goed.

Deels opgelost, bedankt.

Reputatie 7

Heb je infrarood ook op de TV ingeschakeld? Zie https://support.sonos.com/en/article/use-a-samsung-one-remote-with-sonos-home-theater-speakers

Reageer