Skip to main content

De hele app, zooo langzaam, en onbetrouwbaar

  • 2 June 2024
  • 7 reacties
  • 113 Bekeken

Argeloos mijn nieuwe app gedownload een tijdje terug op mijn iPhone. We kennen allemaal de gevolgen. Maar ook:

  • Heel langzame start van volume bar (gebruik nu de knopjes op de S1 speaker(s)
  • Kan niet meer het volume controleren als ik een programma van mijn Spotify app doorstuur naar SONOS. Moet terug naar de Sonos app (die niet goed werkt)
  • Mijn NAS folders ziet hij soms wel, soms niet. Als ze zichtbaar zijn, werkt het wel, maar zonder de “hoes” van de album
  • De hele nieuwe app is knudde; de oude die op mijn i Pad en laptop zitten werken nog perfect; auto update staat in het vervolg uit bij Sonos tot ik de Forum’s goed bekeken heb

Conclusie: Super slordige update, Sonos service slecht, nu ruim een maand later nog steeds geen goede fix. Weg nu bij Sonos. Jammer, was het beste.  

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je zou SonoPad als app op de iPad kunnen overwegen (er is ook een app voor de iPhone). Werkt prima.

Reputatie 7

Je gebruikt de knopjes op de S1 speakers maar hebt commentaar op de S2 app? Hoe zit dat?

De update is overigens niet slordig. Dit was een bewuste keuze van Sonos. Niet meer werken aan de oude app, alleen aan de nieuwe. Vervolgens is men tegen de tijdlijn aangelopen voor de introductie van de Roam 2 en de Ace koptelefoon. Toen moest de nieuwe app naar buiten, ondanks de missende features als de (tot mijn verrassing veelgebruikte) wachtrij. De enige echte fout in de app was het ontbreken van alarmen. Daar bleek op de ochtend van de uitrol van de nieuw app een fout in te zitten.

Zeker bij een bedrijf van een beperkte omvang kan ik me deze keuze nog best voorstellen ook. Maar dan wel begeleid door een uitgebreid plan van voorbereiding van bestaande klanten (zure appel etc.) in plaats van de plotselinge confrontatie waarvoor nu gekozen is.

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye Denk toch dat je het hier iets te rooskleurig voorstelt. Er is natuurlijk heel wat meer mis met deze app. Er zijn verdacht veel meldingen van niet werkende TruePlay, traag werkende interface waaronder de volume regeling, nieuwe systemen die niet opgebouwd kunnen worden vanwege fout lopende update van de hardware en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Het lastige is dat sommige hier geen last van hebben en andere weer niet. Zelf ervaar ik met regelmaat vertraging in de volumeregeling en de ene keer wel mijn muziekbibliotheek zichtbaar en de andere keer weer niet (overigens nooit benaderbaar vanuit de iosapp).

Persoonlijk lijkt het mij toch wel erg frustrerend dat je een nieuwe installatie aanschaft en het niet kunt installeren. Je ziet hier meldingen van op de diverse fora. Je zag altijd wel al wat problemen, maar dan vaak was het toch ergens een gedachtefout van de melder. Nu lijkt het dat je toch echt in een loop komt waaruit je niet meer kunt ontsnappen.

 

Reputatie 7

Je hebt gelijk. Wellicht heeft de nieuwe app meer last van imperfecte netwerken dan de oude. Blijft wel een feit dat het op dit moment uitrollen van de nieuwe app een bewuste keuze van Sonos was, onder het motto “God zegene de greep”.

Badge

@106rallye 

Knopjes

Tja, de app werkte niet. De knopjes op de S1 speakers wel. Was wel de nieuwere versie van de speaker. Ook als een nieuwe app zoveel mankementen heeft is het wel degelijk slordig, zelfs commercieel onverantwoord, om het zonder uit te testen, op de markt uittebrengen. Normaal goede updates. 
 

@Erooij 

bedankt, ik ga het uitproberen. 

Reputatie 7

S1 en S2 zijn versies van de Sonos software, geen speakers. Met S1 speakers zou je speakers kunnen bedoelen die alleen op S1 draaien, zoals de Play 5 (Gen 1). Maar de speakers die jij S1 noemt, daarin dus gewoon op de S2 software - je hebt immers last van de nieuwe app?

Volgens je profiel heb je de Play 1 (zowel geschikt voor S1 als S2) en de Roam (alleen S2 volgens mij)……

Badge

Ja klopt, een mix-up in de benaming. Play 1 is wat ik heb voor speakers. En de S2 software. Ja, veel last, en zo jammer. Van een genot nu een puinhoop. Ietsje beter nu (alarmen terug, soms de NAS), maar zo langzaam. Ik wilde het systeempje uitbreiden maar kijk eerst maar de kat uit de boom…..