Vraag

NAS niet (meer) beschikbaar


Na de nieuwe update van de Sonos app is mijn NAS niet meer bereikbaar. WAARDELOZE update!!  Ik wil mijn geld terug. En dan ga ik de KEF LSX II kopen.  Op de website van Sonos staat ergens het mailadres van de CEO van Sonos.

Vraag: wanneer krijg ik weer toegang dmv de app, tot de muziek op mijn NAS??  

Ik hoor graag van Sonos. 


11 Reacties

Reputatie 7

Heb je al eens geprobeerd de NAS opnieuw toe te voegen? Heb je een oude NAS die met SMBv1 werkt (wat Sonos naar het lijkt volkomen terecht niet meer ondersteunt)? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Ik heb exact hetzelfde, eerst kon ik nog wel mijn muziek selecten vanaf de NAS, maar kon de muziek niet afspelen. Nu is de NAS verdwenen en met de huidige versie van de ios of andriod app lkk niet de optie om hem opnieuw te koppelen.  Dat laatste kan álleen met de mac of windows variant.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/use-a-nas-drive-with-sonos

 

Niet happy 

Reputatie 7

Maar als je hem eenmaal weer gekoppeld hebt blijft hij zichtbaar op je telefoon?

Ik heb mijn symbology nas weer kunnen koppelen via de Sonos Windows app. Daar bestaat de optie om een muziekbron te koppelen nog wel.

kan daarna via de (normale) app op mijn telefoon de muziek selecteren en afspelen.

een map aan je favorieten toevoegen werkt nog niet, daar geeft Sonos nog een error

 

 

Zelfde probleem hier. NAS geupdate en zie inderdaad dat ie van SMBv1 naar v2 is ingesteld nu, maar als ik naar de map blader op de NAS dan wordt de OK button nooit actief…..

 

Je moet hem als unc pad benaderen, niet via een drive letter

Ik krijg Toegang geweigerd als ik het UNC pad wil opvragen via cmd.exe. In de Sonos app krijg ik ook nergens dat ik een wachtwoord moet invoeren trouwens...

Ik moest wel op de Nas het maximum smb protocol naar smb3 zetten, was eerst niet nodig.

minumum protocol staat nog op smb1

Ik heb een QTS TS-221 . Ale aanwijzingen sturen me via Configuratiescherm, Netwerk en bestandservices, Win/Mac/Nfs naar Geavanceerde opties. Daar zou ik dat moeten kunnen instellen, maar die optie staat daar niet. Geen idee dus waar ik SMBmax op 3 kan zetten.

 

had je deze al gezien?
https://www.reddit.com/r/qnap/comments/d4o120/smb_version/

Dus upgraden naar QTS 4.3

Reageer