Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Als ik het goed begrijp is het straks mogelijk om muziek te casten naar de Sonos Beam zodra de Google Assistent intergratie af is. Ik vroeg me af of het ook mogelijk om video te casten waarbij het beeld op de tv wordt getoond en de audio op de Beam?
Ik heb begrepen dat al mijn apparaten van Sonos ongeschikt zijn voor Google Assistent, als die straks (...) beschikbaar komt. Kan ik dan wel via een Home of een Mini de Sonos stembesturen?
Ik maak gebruik van ifttt en de Google Home. Ik gebruik een Applet via set Sonos volume to # opdracht, maar daar is maar 1 speaker aan gekoppeld. Zou graag ook andere speakers daar aan willen koppelen, of willen kunnen selecteren welke ik speaker harder of zachter wil zetten. Maar volgens mij zit je vast aan de dezelfde opdracht dus wordt altijd het geluid van de eerste ingestelde speaker geregeld. Iemand het wel voor elkaar gekregen? Hoe dien je dat in te stellen ? Ik wil bijvoorbeeld de speaker in de keuken aansturen. Misschien heeft iemand een idee hoe ik het werkend kan krijgen via iftt
Ik maak al enkele jaren gebruik van Sonos apparatuur. Qua kwaliteit en gebruiksgemak ben ik uiterst tevreden over de producten. Toch stel ik vast dat Sonos blijkbaar niet mee is met de (snelle) vooruitgang waarbij men wordt ingehaald door andere spelers: - spraakassistentie: er wordt al jaren gesproken over Google en Amazon zonder dat ze in ons taalgebied geïntegreerd worden, ik heb nog niet gezien buiten wat vage aankondigingen. Een mogelijkheid om eens te spelen met de Engelse taal of in het Engels te werken wordt niet toegestaan of je moet het via verschillende omwegen proberen; - Podcasts zijn hip: via Google Play en Apple worden verschillende interessante podcasts aangeboden. Geen probleem om ze via bluetooth met mijn Bose hoofdtelefoon te beluisteren, thuis zijn die podcasts niet toegankelijk via de Sonos app. - Bediening Sonos vanuit Spotify: ik merk dat het nog steeds slecht werkt om Sonos apparatuur vanuit Spotify aan te sturen: ofwel worden de speakers niet gedetect
Kan iemand mij helpen. Ik heb een QLED TV 49 inch QE49Q6F 2018 gekoppeld aan Sonos Beam. Op Sonos zit de assistent Alexa. Wat ik ook probeer ik krijg de TV wel aan met een spraak commando. Maar daar houdt mee op. Dit zou direct moeten werken via de HDMI cec verbinding. (Ik heb al meerderde smart devices gekoppeld aan IFTTT) Het aantal TV commando's is beperkt door Sonos (aan/uit) Jammer! Maar commando uit werkt in mijn situatie ook al niet. Nu heb ik Smartthings app, IFTTT, Google Home, Google Assistent geprobeerd tot op heden geen succes. Smartthings ziet de tv wel en kan via de app de tv bedienen. Maar als ik deze koppel aan IFTTT of Google home. Is de TV als device niet beschikbaar. Wie kan mij hiermee helpen of heeft herzelfde probleem?
ik wil een soundbar kopen voor bij de TV maar Sonos ondersteunt (nog) geen stembesturing. Is vorig jaar wel aangekondigd zag ik ergens maar werkt nog steeds niet. Voordat ik een soundbar koop, is er bekend wanneer de spraakondersteuning in Nederland actief wordt?
Momenteel heb ik mijn Sonos One gekoppeld met spraakassistent Alexa. Kan ik parallel daaraan dezelfde Sonos unit koppelen aan Google Assistent? Het idee is om soms commando's via Alexa te geven, soms via Google.
Ik heb een TV omgeving met playbase, tweemaal play:1en sub. Ik heb ook tweemaal sonos one met beta google assistant. Als ik de twee Sonos One in de TV omgeving zet ipv de play:1 kan ik dan nog de google assistant gebruiken? En antwoorden ze dan beiden als ik hey google zeg, of moet ik de spraak op 1 van de twee uitzetten?
Ik ben , zoals ongetwijfeld velen van jullie , een beta-tester, en gebruik zodoende sinds een week (met veel plezier en gemak) de Google Assistent via de Beam. echter sinds vandaag werkt de Assistent ineens niet meer (gisteravond nog wel). als ik op de mic druk op de Beam zelf, word er ook gezegd dat de microfoon uitstaat ? Is dit een instelling die ik nog niet gevonden heb of toch een storing? iemand anders met dit probleem? ik hoor graag jullie feedback
Komt er ook een Google assistent op de playbase. In Amerika hebben ze namelijk al wel een assistent op de playbase.
Na de laatste update van Sonos heb ik op mijn Sonos one's de Goolge Assistant geinstaleerd. Dit werkt voor mij nu goed. Ik heb verschillende Sonos one's verdeeld over meerdere kamers. In elke kamer werkte de Google Assistant. Nu werkt opeens in 1 kamer de Googel Assistent niet meer? Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan verhelpen?
Hallo allemaal, Ik gebruik de Google Assistant op m'n Sonos One speakers. Werkt vlotjes. Maar ik heb wel issues wanneer ik bepaalde Google Actions gebruik. Meer bepaald de actions van VRT Nieuws en van NOS geven problemen. Dit zijn 2 actions die mediaplayback nodig hebben (om hun geluidsfragment met nieuws af te spelen). Beiden geven problemen op Sonos, terwijl ze wel goed werken via de Google Assistent op smartphone of op Google speakers. Is dit een gekend probleem?
Al bijna twee jaar wacht ik op Nederlandstalige Alexa spraak en was blij verrast dat Google Assistant ook ondersteund wordt. Echter heb ik de Sonos One in een stereo paar staan en doet alleen de microfoon het op de linker speaker en die op de rechter staat uit en kan niet aan met de tip toets. Waar ze met Alexa wel beide aan kunnen. Ik heb gekeken in de Sonos en Google app maar hierover is niets in te stellen en graag zou ik ze beide laten luisteren. Ook lukt het nog niet om mijn TV uit en aan te zetten via de Beam wat bij Alexa uitstekend werkt. Als je "Alexa TV on" roept. Google antwoord nu : Het lijkt erop dat Sonos TV control TV nu niet beschikbaar is. Kortom erg blij dat deze functionaliteit / samenwerking met Google er is en waarschijnlijk duizenden Nederlanders met mij! Mogelijk zijn dit nog minor bugs.
Hallo. Sinds gisteren probeer ik Google assistent en mijn Sonos One te linken maar het blijft maar mislukken. Iemand een goeie tip?
Sinds 2 maanden ben ik bezit van de Sonos Beam en 2 x Sonos one. Ik ben zeer te vreden over het geluid, wat uit de kleine speakers komt. Ik gebruik de mooie design Sonos speakers als surround systeem en als radio in mijn woonkamer. Echt goeie diepe duidelijke bass vanuit de kleine Sonos beam. Het is 't geld echt waard. Zelfs mijn vrouw vind 't allemaal oké #geluid #grote #kwaliteit #desgin #bediening 2x Sonos one heb ik draadloos. Werkt perfect In mijn ogen (of oren) heb ik niet een Sonos SUB nodig voor in mijn woonkamer. Nogmaals goeie bass uit de Sonos beam De Sonos speakers zijn echt een toegevoegde waarde. Netflix, PS4, youtube, tv kijken etc is nu echt een belevenis met deze speakers. En nee..ik ben geen verkoper! Ook radio aanzetten via de app is super gemakkelijk, hard en zacht of mute te zetten via app/op de speaker(s) zelf en ook nog zonder een tv aan te zetten. Om 't Sonos plaatje compleet te maken, hoop ik echt dat Sonos heel snel met de 'Google assist
Edit: voor sommigen schijnt het al te werken door alleen sonos op amerikaans adres te zetten, dit werkte voor mij alleen niet, hierdoor ben ik dus even gaan prutsen en is het op deze langere manier toch gelukt! Hallo forum, Ja de titel klopt, als dit niet is toegestaan dan sorry sonos forum mods. Dit is alleen voor de mensen die het kleine risico willen nemen om nu al google assistant te hebben. (En natuurlijk willen genieten van lekker nederlands praten tegen je sonos speaker) Ik was dus zonet even aan het prutsen en het is me gelukt om de google assistant hier te activeren in nederland, de volgende stappen heb ik allemaal uitgevoerd waardoor ik een update kreeg in de playstore van de sonos app en vervolgens een update van mijn Sonos One (1ste generatie) Aangezien ik al deze stappen achter elkaar aan heb uitgevoerd weet ik niet welke stappen precies voor de update zorgden, maar als je dus al deze stappen uitvoert krijg je de google assistant 0,5. Om Alexa in NL te active
Hallo forum, Sinds 2018 beloofd Sonos al de Google Assistent op de smart speakers van Sonos. Het is alleen al stil sinds enkele maanden dus vroeg ik me af wanneer we nou eindelijk de Google assistent krijgen. Er was vorig jaar een publieke beta maar die is al lang weer gesloten. Weet iemand wat nu de status van de Google assistent op Sonos? Groet, Luuk
Ik heb via ebay een google home speaker aangeschaft waarmee ik in huis de verlichting, de thermostaat en de tv via de chromecast kan bedienen. Het lijkt me geweldig als dit ook met mijn sonos installatie zou kunnen. Weet iemand wat hier de status van is?
Er komen steeds meer geruchten dat het maar de vraag is of Alexa überhaupt wel in het Nederlands zal gaan verschijnen en Google Assistant mogelijk zelfs al 2e helft dit jaar in het Nederlands zal gaan uitkomen. Zal Sonos dan Google Assistant integreren in hun systeem in het Nederlands? En wordt Google Assistant nu al wel in andere talen gebruikt in Sonos?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.