Beantwoord

Google Assistant issues.


Reputatie 1
Badge
Al bijna twee jaar wacht ik op Nederlandstalige Alexa spraak en was blij verrast dat Google Assistant ook ondersteund wordt. Echter heb ik de Sonos One in een stereo paar staan en doet alleen de microfoon het op de linker speaker en die op de rechter staat uit en kan niet aan met de tip toets. Waar ze met Alexa wel beide aan kunnen. Ik heb gekeken in de Sonos en Google app maar hierover is niets in te stellen en graag zou ik ze beide laten luisteren.

Ook lukt het nog niet om mijn TV uit en aan te zetten via de Beam wat bij Alexa uitstekend werkt. Als je "Alexa TV on" roept.

Google antwoord nu : Het lijkt erop dat Sonos TV control TV nu niet beschikbaar is.

Kortom erg blij dat deze functionaliteit / samenwerking met Google er is en waarschijnlijk duizenden Nederlanders met mij! Mogelijk zijn dit nog minor bugs.
icon

Beste antwoord door Tim S 2 July 2019, 16:43

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Aangezien Google Assistant op Sonos nog niet officieel uitgerold is in Nederland, verwacht ik niet dat je hier van Sonos een inhoudelijke reactie zult krijgen.
Met betrekking tot de stereo-situatie, op het internationale forum heeft Sonos al aangegeven dat dit een bewuste keuze is geweest, op basis van ervaringen uit de bètatests.
Het is mij overigens wel gelukt om bij een Playbar te switchen van het spelen van muziek naar de TV ingang. TV controle kan ik niet checken daar ik geen Beam heb.
Reputatie 1
Badge
Officieel uitgerold of niet het is een kwestie van dagen dan zijn ze vast voorbereid of kunnen ze het bug fixen voor het publiek bekend gemaakt wordt :8. Volgens Tweakers zou dat volgende week zijn dacht ik.

Dank in ieder geval voor je reactie. Ik zal de Engelse topics gaan lezen maar wel raar dat je dan niet kan kiezen linker of rechter kanaal. Links staat bij ons in de hoek van de keuken en rechts op het aanrecht. Ik zal ze fysiek wel omwisselen voor nu.

Er zijn wel meer dingen die niet goed werken Spotify kan ik ook nog niet aansturen vanaf Google dan zegt hij dat het account niet goed is en dat het Spotify account in de app van google en sonos gelijk moeten zijn wat ze ook zijn.

Alexa liet de speakers ook in een groep en nu als ik iets zeg tegen de keuken dan gaat hij ook alleen afspelen in de keuken en is de rest uit de groep.

Anyway als ik zo snel de Engelse community lees zijn er genoeg klachten, bugs en vragen en zal een en ander vast wel opgepakt worden. Toch vreemd dat ze na bijna 2 jaar ontwikkelen toch live gaan met zoveel open punten.
Reputatie 5
Badge +3
Aangezien je niet kan inschatten waar die ontwikkeltijd in is gaan zitten (misschien deed Google wel moeilijk), vind ik de laatste opmerking nogal ongegrond. De (Nederlandse) Google Assistant op de Google Home speakers is ook nog verre van perfect, beetje hit and miss, zeker wat betreft home control en tweetaligheid.

Sonos heeft zelf aangekondigd dat de eerste andere landen, waaronder Nederland, in juli zouden moeten volgen. Voor die tijd verwacht ik echt niet dat ze hier actief support gaan leveren. (Volgens mij heb ik zelfs al een bericht van die strekking gezien van een van de media).

Met Alexa werken blijkbaar wel beide speakers in een stereopaar. Het zal dus waarschijnlijk een technische reden zijn, specifiek voor Google. Hopelijk krijgen ze dat nog opgelost.
Reputatie 7
Badge +2
Zie graag onze status pagina.
Kan verder helaas weinig aankaarten totdat de dienst officieel in Nederland actief is.
Reputatie 1
Badge
Hallo Tim, dank voor je reactie en begrijpelijk. Mogelijk zijn over een paar weken de punten al opgelost en anders meld ik me dan wel weer.

Spotify is gelukt deze meldde vreemd genoeg Free account in de Google app, deze ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld in Google en nu staat er wel premium en kan ik afspelen.

Dit afspelen gaat ongeacht tegen welke speaker ik praat en wat ik in de app instel altijd over de Beam en gaan speakers uit de groep. Zeg ik in de Keuken "speel Radio 538" gaat het toch enkel op de Beam en zeg ik "speel Radio 538 in Keuken" dan roept Google dat in de keuken momenteel niet mogelijk is.

De mic aan op een stereopaar is een veel besproken klacht in het Engelse forum en zal hopelijk opgelost gaan worden.

Anyway ik switch wel weer even naar Alexa en probeer Google over een paar weken weer.
Bedankt voor zover
Tunein commando's worden niet goed verwerkt door Google Assistent.
Reputatie 7
@gjburg Voor het links/rechts-punt lijkt een work around: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/58883048#58883048
Dat je niet kunt groeperen met Assistent is bekend. Wordt veel om verzocht.
@r4lph Voor het forum is het handig als je beschrijft wat er niet goed gaat.

Ik heb eergisteren ook een aantal malen de melding gehad dat Sonos TV control niet beschikbaar was. Even daarna weer wel.
Reputatie 1
Badge
Hoi R4lph klopt wat de TV betreft vanmorgen deed hij het ineens 🙂

Thanks voor de link van de links rechts workaround ik wissel ze voor nu wel fysiek om, dat is sneller en in de keuken merk ik dit toch niet.

Overigens blijven de speakers wel allemaal in de groep als ik in de Google app bij Assistent > Assistent apparaten > elke speaker open > standaard muziek speaker > naar keuken gezet dus ook de beam. Als de keuken dan in een groep zit met de andere oude Sonos apparatuur dan blijven deze in de groep en kan ik spotify gewoon aanroepen via Google. Voor nu is dat voor mij prima
Zo, deze zou wel wenselijk zijn ja! Google Asistant icm de Chromecast werkt al erg mooi, met een voicecommando iets op Netflix starten. Ik hoop dat dit ook naar de Beam komt, aangezien mijn TV maar 1 ARC aansluiting heeft, dus een Chromecast zit er even niet in.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft per 2 Juli 2019 de Google spraakdienst voor de Nederlandse markt online gebracht.
Zie hiervoor de officiele melding in het volgende topic.

We zullen de oude topics sluiten aangezien er in veel informatie beschreven staat wat mogelijk niet up-to-date is.

We zien dan ook graag nieuwe topics aangemaakt mochten er vragen zijn over de spraakdienst.
Zie ook graag ons topic welke beschrijft hoe je Google Assistent kan opzetten, of het volgende topic met wat tips mochten er problemen zijn bij het opzetten of gebruik van de spraak dienst.