Sonos: teleurgesteld in vooruitgang innovatie

  • 5 May 2019
  • 3 reacties
  • 536 Bekeken

Ik maak al enkele jaren gebruik van Sonos apparatuur. Qua kwaliteit en gebruiksgemak ben ik uiterst tevreden over de producten.
Toch stel ik vast dat Sonos blijkbaar niet mee is met de (snelle) vooruitgang waarbij men wordt ingehaald door andere spelers:

- spraakassistentie: er wordt al jaren gesproken over Google en Amazon zonder dat ze in ons taalgebied geïntegreerd worden, ik heb nog niet gezien buiten wat vage aankondigingen. Een mogelijkheid om eens te spelen met de Engelse taal of in het Engels te werken wordt niet toegestaan of je moet het via verschillende omwegen proberen;

- Podcasts zijn hip: via Google Play en Apple worden verschillende interessante podcasts aangeboden. Geen probleem om ze via bluetooth met mijn Bose hoofdtelefoon te beluisteren, thuis zijn die podcasts niet toegankelijk via de Sonos app.

- Bediening Sonos vanuit Spotify: ik merk dat het nog steeds slecht werkt om Sonos apparatuur vanuit Spotify aan te sturen: ofwel worden de speakers niet gedetecteerd ofwel verschijnen ze, klik je ze aan en zijn ze weg! Mijn Google assistent is steeds trouw op post.

Indien bovenstaande zaken naar behoren zouden werken zou ik een zeer tevreden ambassadeur van Sonos zijn.

groetjes,
Ramses.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Badge
1) Probeer eens een ander multi-room systeem te vinden die Alexa/GoogleVoice ondersteund in Nederland? Het is heus niet zo dat Sonos dit expres zou achterhouden, van wat ik heb kunnen vinden wordt Alexa gewoon ondersteund in landen waar Amazon volledige ondersteuning bied voor hun service, dus misschien beter bij hen je beklag leggen dat ze Nederland nog niet ondersteunen?

2) Sonos bepaalt niet welke muziek of podcasts of dergelijke aangeboden wordt in een service. Als Google/Apple hun podcasts niet via derde partijen aanbieden, zul je ook hiervoor bij hen je beklag moeten doen

3) Uiteraard hoort dit gewoon te werken, bij mij zijn de speakers ten alle tijden via Spotify aan te spreken via Spotify Direct Control. Heb je al eens met Sonos contact opgenomen? Toen ik een probleem had werd ik gevraagd een diagnose in te sturen en van daaruit konden ze heel gemakkelijk achterhalen dat er een probleem was in mijn netwerk, welke na aanpassing voor een veel betere ervaring zorgde.
Reputatie 5
Badge +3
Hi Ramses, ik snap dat je ontevreden bent maar ik wil je graag wat meer inzicht en informatie geven in de hoop je een wat beter beeld te geven.

Spraakassistentie is afhankelijk van derde partijen. Wij hadden ook graag gezien dat een grote markt als Nederland eerder spraakassistentie zou hebben van Amazon echter is Amazon hiervoor verantwoordelijk. We kunnen het niet uitbrengen zonder dat ze dat mogelijk maken in Nederland. Google Assistent is later aangekondigd en nog altijd in ontwikkeling.

We staan overigens wel toe dat je het via een omweg instelt, we geven er alleen geen ondersteuning op. Pas wanneer het in Nederland uit is zullen we het ondersteunen.

Podcasts kun je op Sonos afspelen via bijvoorbeeld Pocket Casts, dit kan je toevoegen via 'Meer', 'Muziekservices toevoegen'.

Sonos bedienen vanuit de Spotify app zou probleemloos moeten werken. Om dit soort problemen op te lossen hebben we een diagnose nodig. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

Je kunt er ook even over bellen: Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft per 2 Juli 2019 de Google spraakdienst voor de Nederlandse markt online gebracht.
Zie hiervoor de officiele melding in het volgende topic.

We zullen de oude topics sluiten aangezien er in veel informatie beschreven staat wat mogelijk niet up-to-date is.

We zien dan ook graag nieuwe topics aangemaakt mochten er vragen zijn over de spraakdienst.
Zie ook graag ons topic welke beschrijft hoe je Google Assistent kan opzetten, of het volgende topic met wat tips mochten er problemen zijn bij het opzetten of gebruik van de spraak dienst.