Ondersteuning van Google Actions met mediaplayback

  • 11 June 2019
  • 3 reacties
  • 156 Bekeken

Hallo allemaal,


Ik gebruik de Google Assistant op m'n Sonos One speakers.
Werkt vlotjes.

Maar ik heb wel issues wanneer ik bepaalde Google Actions gebruik.
Meer bepaald de actions van VRT Nieuws en van NOS geven problemen. Dit zijn 2 actions die mediaplayback nodig hebben (om hun geluidsfragment met nieuws af te spelen). Beiden geven problemen op Sonos, terwijl ze wel goed werken via de Google Assistent op smartphone of op Google speakers.

Is dit een gekend probleem?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Normaal komt volgende maand de GA officieel naar Sonos. Daarna zullen alle foutjes wel weggewerkt worden.
Op het moment is deze spraakassistent nog niet ondersteunt in Nederland.
Belgie zal nog wat langer moeten wachten.
Reputatie 5
Badge +2
Dank je wel voor de feedback, de eerste prioriteit is om te zorgen dat de Google Assistant ondersteuning gelanceerd zal worden in diverse landen. Zodra dit voltooid is zullen wij inderdaad meer features releasen en natuurlijk de eventuele fouten verhelpen middels updates.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft per 2 Juli 2019 de Google spraakdienst voor de Nederlandse markt online gebracht.
Zie hiervoor de officiele melding in het volgende topic.

We zullen de oude topics sluiten aangezien er in veel informatie beschreven staat wat mogelijk niet up-to-date is.

We zien dan ook graag nieuwe topics aangemaakt mochten er vragen zijn over de spraakdienst.
Zie ook graag ons topic welke beschrijft hoe je Google Assistent kan opzetten, of het volgende topic met wat tips mochten er problemen zijn bij het opzetten of gebruik van de spraak dienst.