Beantwoord

Sonos en TV commands

  • 28 January 2019
  • 4 reacties
  • 663 Bekeken

Kan iemand mij helpen. Ik heb een QLED TV 49 inch QE49Q6F 2018 gekoppeld aan Sonos Beam.

Op Sonos zit de assistent Alexa. Wat ik ook probeer ik krijg de TV wel aan met een spraak commando. Maar daar houdt mee op. Dit zou direct moeten werken via de HDMI cec verbinding.
(Ik heb al meerderde smart devices gekoppeld aan IFTTT)
Het aantal TV commando's is beperkt door Sonos (aan/uit) Jammer!
Maar commando uit werkt in mijn situatie ook al niet.

Nu heb ik Smartthings app, IFTTT, Google Home, Google Assistent geprobeerd tot op heden geen succes.
Smartthings ziet de tv wel en kan via de app de tv bedienen. Maar als ik deze koppel aan IFTTT of Google home.
Is de TV als device niet beschikbaar. Wie kan mij hiermee helpen of heeft herzelfde probleem?
icon

Beste antwoord door Tim S 5 February 2019, 09:52

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Weet dat het gehele IFTTT voor Sonos nog in de baby-schoentjes staat, we hebben er wel wat FAQ's voor.
Helaas ondersteunen we spraak nog niet op het Sonos systeem dus ook hier kan ik helaas weinig over kwijt.
Hoop dat andere gebruikers hier ervaring mee hebben en hun ervaring willen delen.
Dank je Tim,
Ik ben met mij Sonos-Beam(Samsung TV) fanatiek met de spraak commando's aan de slag gegaan. Maar er verschillende fabrikanten, houden er verschillende strategieën op na.
Allereerst is het jammer dat de spraak commando's(voor Sonos) niet op een soort wiki staan.

Vervolgens probeer ik via de Sonos de TV uit te zetten maar het stop commando komt niet door. Alex zegt ok maar er gebeurd niets. Waar gaat het fout? komt het commando wel bij Sonos / TV aan. (Is er geen log van de uitgevoerde acties, die naar de HMDI-CEC gestuurd worden? )

Deze twee kleine aanpassingen kan zo veel verheldering zorgen in allerlei problemen. Misschien iets voor jullie ontwikkel team.
(Ik ben zeer benieuwd naar de spraak commando's van Google Assistent. )
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft de microfoons waarbij een bepaalde dienst, zoals Amazon of Google de commandos kan ontvangen, Sonos is simpelweg een doorgeef luikje.
Daarnaast heb je via een tweak spraak op je Sonos actief gekregen, want in principe kunnen onze klanten nog niet binnen de Benelux tegen hun Sonos spreken.
Dit is mede ook de reden dat we er nog geen ondersteuning op bieden totdat er daadwerkelijk een spraakdienst binnen de Benelux werkende is.
Zie graag onze Community Post omtrent Google Assistent.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft per 2 Juli 2019 de Google spraakdienst voor de Nederlandse markt online gebracht.
Zie hiervoor de officiele melding in het volgende topic.

We zullen de oude topics sluiten aangezien er in veel informatie beschreven staat wat mogelijk niet up-to-date is.

We zien dan ook graag nieuwe topics aangemaakt mochten er vragen zijn over de spraakdienst.
Zie ook graag ons topic welke beschrijft hoe je Google Assistent kan opzetten, of het volgende topic met wat tips mochten er problemen zijn bij het opzetten of gebruik van de spraak dienst.