Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Heb naast mijn andere producten roam 2 gekocht en er vanuitgaande dat dit een verbeterde versie is van de Roam. Echter ben ik erachter gekomen dat alle upgrade versies van Sonos geen Google assistent meer ondersteunen door een juridisch conflict tussen Sonos en Google. Deze service is essentieel voor mij daar mijn hele huis hier op draait. Dus mijn vraag: gaat hier nog verandering in komen! Zo niet ruil ik mijn 2e generatie Sonos producten om voor een ander stabieler merk.
Sinds een paar weken kan ik mijn playbar niet meer harder of zachter zetten met hey google zet het volume op 20%. Een andere zender via spraak werkt wel.de google assistent verwijst naar de sonos app en de sonos app verwijst vaar de google assistent app.
Mijn sonos apparaten (Beam gen 2 en Move 2) zijn netjes gekoppeld aan Google Home. Zie screenshot 1.Vervolgens wil ik Google Assistant instellen en zijn in de Google app geen apparaten zichtbaar. (Screenshot 2)Voice Control en voice match met “Hey Google” zijn nu dus niet mogelijk via de Sonos speakers.Reset, andere account, dergelijken zijn allemaal al geprobeerd.Screenshot 1:
Als ik naar stem assistent ga voor mijn Sonos systeem worden alleen Sonos en Alexa als opties getoond, geeg Google assistent, wat doe ik fout?
Sinds een aantal weken kan ik geen muziek meer afspelen via het commando 'speel muziek’, of speel <artiestnaam>, dat kon voorheen wel.Ik krijg wel een reactie, zoals: 'Prima, muziek van spotify, ik speel dit af op keuken’. Maar vervolgens gebeurt er niets.Via de spotify app afspelen werkt wel gewoon nog.Ik heb al veel geprobeerd: assistent verwijderd van speaker en opnieuw gekoppeld, spotify losgekoppeld en weer gekoppeld. Vervolgens ook alle apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Tenslotte zelfs de boxen zelf allemaal gereset en alles opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat heeft niets geholpen.Hopelijk kan iemand me hier verder helpen!
Als ik mijn google home mini wil laten verbinden met mijn sonos 5 gen 1 dan geeft deze steeds de melding “kan sonos niet bereiken, probeer opnieuw”sonos ziet wel de google assistant in stem bij service en stem.google ziet wel de sonos s1 app.maar bij verbinden melding “kan sonos niet bereiken, probeer opnieuw”Wie heeft de oplossing
Beste, Ik krijg met geen mogelijkheid google assistent geïnstalleerd. Bij installeren ziet hij sonos niet. Gereset, vanalles gedaan. Sonos voice installeren lukt wel. Ik werk met android. Iemand de oplossing?Alvast bedankt voor uw moeite. Mvrgr
Hoi!Ik heb twee songs move 2’s gekocht tijdens black friday, maar ik krijg deze niet gekoppeld aan google Assistant. Al meerdere factory reset gedaan, krijg de foutmelding ‘er is iets verkeerd gegaan, probeer het opnieuw.’ Heeft iemand hier ervaring mee?
Hallo. Al een paar dagen aan het proberen om mijn Sonos speakers te koppelen aan Google Assistent. Maar ik krijg steeds de melding vanuit Google ‘something went wrong, try again’ of ‘There may be a problem’Heeft iemand ervaring hoe dit valt op te lossen? kom er online ook niet uit.Dank. GJE
Hallo,ik heb voor het eerst een Sonos product gekocht. De Sonos Ray , ik heb redelijk veel problemen ondervonden bij de installatie. De meeste problemen heb ik uiteindelijk kunnen oplossen maar heb nog een groot probleem. Ik krijg de ray maar niet verbonden met de Google home app , zodat ik hem kan bedienen via Google assistent. Hij geeft altijd eerst aan dat hij gekoppeld is en paar seconden later zegt er ging iets verkeerd probeer het opnieuw. Zijn er misschien nog tips ? Alvast bedankt
Wie kan mij helpen, mijn beam werkt niet meer met Google Assistant, heeft het wel altijd gedaan. heb hem al gereset opnieuw met de WiFi verboden ook al via de kabel… ik weet niet meer wat ik nog kan doen??
Er zou een update komen voor de Sonos move 2 voor IOS, zodat je de Google assistent toe kan voegen. Wanneer kan ik deze update verwachten? Ik baal echt ontzettend van het feit dat ik niet de Google home kan gebruiken via de speaker. Vriendelijke groet,Gerben
Wanneer ik google vraag wat het volume is van mijn soundbar krijg ik het juiste antwoord. Wanneer ik echter vraag om het volgende nummer af te spelen, krijg ik de volgende melding:"Sorry, zo te zien is soundbar nu niet beschikbaar" De muziek stoppen werkt wel, maar weer starten niet:"Ik kan niets vinden wat nu wordt afgespeeld" Wat moet ik instellen en waar?
Hallo, na een tijd lang zelf dingen geprobeerd te hebben toch maar eens kijken of hier ergens nog oplossingen zijn voor mijn “probleempje”.Ik heb 2 Sonos ONE SL geinstalleerd in ijn huiskamer, prachtig stereogeluid en bijna alles werkt op deze 2 speakers. Het enige dat niet wil werken is dat als ik Google Assistent een aankondiging wil laten doen (door bijvoorbeeld te laten zeggen dat alle lampen aangaan na een commando), dan krijg ik te horen: “sorry, ik begrijp het niet of ik heb het niet begrepen.”Als ik de opdracht in Google Home aanpas dat de aankondiging gedaan moet worden op het appraat dat de opdracht start (bijv. mijn telefoon) dan krijg ik de aankondiging wel door. In het verleden heeft dit gewoon normaal gewerkt.
Hi,I have four sonos one products in my room. These are two pairs of stereo.When I use google assistent one one of boxes is speaking. Is it possible to hear the voice control on all four of the devices? (Now the music keeps playing on the others and speech is not hearable)
Ik heb een Sonos Five alleen wil ik daar heel graag een voice assistent op, weet iemand welk systeem ik er aan kan koppelen? Bijvoorbeeld Amazon Alexa of het Hey Google systeem? Ik hoor graag van iemand!
Als ik vraag via de beam om het anp nieuws af te spelen krijg ik te horen het nieuws van zo en zo laat van radio 538.... Dit is verlopig alles Hier voor kreeg ik altijd gewoon het nieuws te horen maar nu niet meer Via de Google nest werkt het nog wel alleen niet via de Google assistant op sonos niet Ik heb sonos al opnieuw laten verbinden met de Google home app
Ik,heb sinds juni een arc, 2x era 300 en sub (gen2). Het lukt met niet de Google assistent aan de praat te krijgen. Het stopt steeds bij de melding dat GA de apparaten niet kan vinden. Ze zijn nochtans zichtbaar en bestuurbaar in GA. Al geprobeerd al de accounts te verwijderen maar zonder succes. Zowel met Samsung mobile als met iPad geprobeerd. Wat opvalt,is dat steeds de microfoon uitvalt bij het toevoegen van GA. Is dan niet meer aan te krijgen. Ook niet manueel. Als Sonos voice controle terug wordt geïnstalleerd, werkt de microfoon terug.
Beste,ik heb een Sonos One (S2), gebruikt een iphone 14, internet en router van Ziggo.En heb altijd de Google Assistent gebruikt op de Sonos, werkte perfect.Zo ineens, 2 weken geleden is het opgehouden te werken. Ik heb van alles geprobeerd, router, sonos stroomloos gemaakt. maar helpt allemaal niet.Bij het Koppelen van een spraakassistent, kies ik Google Assistent, dan wordt deze opgestart en gaat zoeken naar apparaten, maar deze meld na circa 1 minuut dat er niks gevonden is. Wie heeft de tip/oplossing? met vriendelijke groet,Martin
Geregeld hebben valt het geluid van onze Sonos installatie (Beam + 2x One) ineens weg met de biep die je krijgt wanneer je de Google assistant wil activeren door “Hé Google” te zeggen.Het geluid gaat dan dus zachter en na ongeveer 5 seconden wordt de sterkte van het geluid weer op de sterkte die het daarvoor ook had.Is dit iets dat bekend is? Ik heb het zo 1-2-3 niet ergens kunnen vinden, maar het is echt gewoon irritant aan het worden….Weet iemand wat dit precies is en nog beter: hoe het kan worden opgelost dat het geluid niet meer zomaar weg valt?Ik hoor het graag.
Verhuist ! Alles met Google home dus wil assistant weer installeren op arc maar zodra deze doorlinkt naar Google ass app ziet deze de arc (en beam gen2) niet. Ook overige producten Sonos niet te zien. Kan ze wel toevoegen en aantal apparaten klopt dan maar Google voice assistant niet. zelfde wifi verbinding / alles opnieuw uitgevoerd maar ziet ze nog steeds niet. Google hub werkt gewoon met ass en via app iPhone ook. Sonos voice ass werkt meteen . hoe krijg ik Google assistant weer werkzaam op arc !?
Ik heb 5 sonos speakers waarvan 2 met google assistent. Op welke speaker reageert google als ik een actie vraag? de ene speaker is een ARC, de ander een Roam.
Hallowe gebruiken Google voice controlemaar vroeg mij af wanneer de Sonos voice controle er s in het Nederlands Gr,mark
Ik ben in het bezit van een Arc een sub en twe one's. Ben recent verhuisd en na de verhuizing bleek ook de app vernieuwd. Het is mij gelukt de arc en overige speakers weer aan te sluiten op de tv en via de app van Sonos kan ik Spotify gebruiken.Via de Spotify app of bijvoorbeeld de 538 app is de Sonos niet zichtbaar. Ook noet voor andere bewoners.Ook werken de volume knoppen van mijn tv ab alleen als de tv aan is. Voorheen werkte zowel mijn tv ab als de ziggo ab op de Sonos. Op de een of andere manier lijkt het systeem niet echt gekoppeld met mijn netwerk. Komt dit door de nieuwe app of doe ik iets fout?Dank voor de reacties alvast!
Sinds een paar dagen is Google Assistent niet meer toe te voegen aan Sonos Move. Alles al geprobeerd: resetten Move, ontkoppeld en gekoppeld aan internet, Google Assistent en Sonos app opnieuw geïnstalleerd, netwerken bijgewerkt etc etc. Niets helpt. Sonos Voice koppelt wel. Lijkt te liggen aan Google Assistent app. Wie weet de oplossing?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.