Skip to main content
Beantwoord

Google assistent ziet geen apparaat

Mijn sonos apparaten (Beam gen 2 en Move 2) zijn netjes gekoppeld aan Google Home. Zie screenshot 1.

Vervolgens wil ik Google Assistant instellen en zijn in de Google app geen apparaten zichtbaar. (Screenshot 2)

Voice Control en voice match met “Hey Google” zijn nu dus niet mogelijk via de Sonos speakers.

Reset, andere account, dergelijken zijn allemaal al geprobeerd.

Screenshot 1:

Beste antwoord door Astrid L

Hé ​@Kwestievangeduld , welkom in de Sonos community! 

Een collega van me in het Engelstalige forum had (bij een gelijkaardig probleem) als oplossing voorgesteld om na te kijken of er nog links zijn tussen de Google Assistant App en jouw Sonos systeem. Dit kan namelijk voor problemen zorgen wanneer je het hele systeem terug probeert in te stellen. Zijn volledige comment kan je hier vinden.

Hopelijk helpt dit! 😄

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

11 Reacties

Hier screenshot van de connectie met Google home

106rallye
  • 8331 reacties
  • 18 januari 2025

Op je eerste plaatje zie ik geen Sonos. Wat had ik daar moeten zien?

Op het tweede plaatje zie ik woonkamer en keuken. Dat zijn de Beam en Move 2? Maar die zijn dn toch wel zichtbaar?

Het eerste plaatje betreft Google Assistant onder de categorie “apparaten”, waar de speakers dus niet zichtbaar zijn.

Het plaatje daarna is Google Home waar de apparaten wel zichtbaar zijn als luidspreker en waarbij ook volume e.d. bediend kan worden, maar helaas geen opties om een spraakassistent / voice match te doen, omdat alle 3 de apps (Assistant, Home en Sonos) geen apparaat ziet voor spraaksturing met Google Assistant.

Alles al gereboot, op een andere account, op een ander netwerk maar niks lijkt te werken. Het koppelen tussen Google Home en Sonos gaat uitstekend, maar hij herkent niks als spraakgestuurd apparaat…

106rallye
  • 8331 reacties
  • 19 januari 2025

Hoe kom je bij dit plaatje? Ik probeer bij mij te checken wat je gedaan hebt, maar krijg dit niet te zien:

Dit is te vinden onder Assistant → Account (rechtsboven op je naam) → apparaten

106rallye
  • 8331 reacties
  • 20 januari 2025

Bij mij staan daar inderdaad mijn speakers. Vreemd. Heeft de Assistent-app de juiste bevoegdheden op je netwerk?

Alles wat ik aan toegang kan verlenen, heeft de app ook…

Voornaamste vreemde is dat de Google Home app wel alles ziet.

106rallye
  • 8331 reacties
  • 20 januari 2025

Klopt. Gebruik je bij beide hetzelfde Google account?

Jazeker. Voor Google beiden hetzelfde, voor Sonos wel een Outlook account overigens.

En zojuist ook op Sonos een account gemaakt met dezelfde Gmail, maar helaas geen resultaat.

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 22 reacties
  • Antwoord
  • 5 februari 2025

Hé ​@Kwestievangeduld , welkom in de Sonos community! 

Een collega van me in het Engelstalige forum had (bij een gelijkaardig probleem) als oplossing voorgesteld om na te kijken of er nog links zijn tussen de Google Assistant App en jouw Sonos systeem. Dit kan namelijk voor problemen zorgen wanneer je het hele systeem terug probeert in te stellen. Zijn volledige comment kan je hier vinden.

Hopelijk helpt dit! 😄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen