Kleine toevoeging nog op het gedrag van Google Assistent waar ik net achter kom als ik vraag het volume van de kamer in stappen aan te passen:
- “Hey Google volume 0” : volume van de kamer komt op 0% te staan
- “Hey Google volume 1” : volume van de kamer komt op 10% te staan
- “Hey Google volume 2” : volume van de kamer komt op 20% te staan
- “Hey Google volume 3” : volume van de kamer komt op 3% te staan (i.p.v. 30%)
- “Hey Google volume 4” : volume van de kamer komt op 40% te staan
- “Hey Google volume 5” : volume van de kamer komt op 5% te staan (i.p.v. 50%)
- “Hey Google volume 6” : volume van de kamer komt op 60% te staan
- “Hey Google volume 7” : volume van de kamer komt op 70% te staan
- “Hey Google volume 8” : volume van de kamer komt op 80% te staan
- “Hey Google volume 9” : volume van de kamer komt op 90% te staan
- “Hey Google volume 10” : volume van de kamer komt op 10% te staan (i.p.v. 100%)
Gaat in sommige gevallen dus fout (bij volume 3, 5 & 10).
Hallo!
Ik heb hetzelfde probleem. Ik was er inmiddels aan gewend dat ik bij thuiskomst ‘s nachts eerst handmatig m’n volume van de Sonos One omlaag moest zetten alvorens een commando te geven om het licht aan te doen. Dit was niet ideaal, maar het voorkwam dat m’n buren wakker werden.
Nu kan ik het stemvolume dus inderdaad ook niet meer aanpassen.
Wél ideaal zou zijn als je het volume onafhankelijk van je muziekvolume zelf op een vast volume in zou kunnen stellen. Want ook als je lekker hard muziek aan het luisteren bent tijdens het koken en je wilt het licht aan doen, dan hoeft Google in principe nog steeds niet tegen me te roepen dat ie dat ook daadwerkelijk gedaan heeft.
Als dit ook weer niet opgelost wordt, net als dat de wekker functie ineens niet meer vanuit de app te bedienen is, ga ik overstappen op een ander systeem. Soms is het net alsof er totaal niet nagedacht wordt over hoe Sonos producten gebruikt worden door de eindgebruikers.
Zou inderdaad wel heel handig zijn als het volume van de speaker en de Google Assistent los van elkaar in te stellen zouden zijn… dat is volgens mij wel al vaker gevraagd maar nooit geïmplementeerd (mocht het überhaupt mogelijk zijn).
Ik heb daar zelf gelukkig nooit zo’n last van gehad omdat het volume van de Google Assistent in ieder geval goed mee schaalde met het volume van de speaker, maar nu is het helemaal niets meer. Op volume stand 1 klinkt de Google Assistent nu alsof ie op volume stand 5 staat, veel te hard. Vooral ‘s morgens en ‘s avonds heel onhandig.
Iemand van Sonos nog info of hier iets mee gedaan wordt? Speaker firmware update nodig?
Het gekke is dat niet iedereen hier last van heeft. Ik bijvoorbeeld niet, maar op het Engelstalige forum wordt hier ook over geklaagd bij Alexa. Toch maar eens bellen met Sonos?
Bedankt voor de tip, ik zal ook eens kijken op het Engelstalige forum dan.
Heb ook geprobeerd Sonos te bellen, maar wachttijd was lang helaas… nog niet geholpen, dus andere keer maar weer eens opnieuw proberen...
Op het Engelstalige forum inderdaad vergelijkbare meldingen nu voor zowel Google Assistent als Alexa (en mogelijk ook Sonos Voice Control):
Er lijkt toch wel iets aan de hand te zijn met de laatste firmware update (81.1-58210).