Skip to main content

Als ik vraag via de beam om het anp nieuws af te spelen krijg ik te horen het nieuws van zo en zo laat van radio 538.... Dit is verlopig alles

 

Hier voor kreeg ik altijd gewoon het nieuws te horen maar nu niet meer 

 

Via de Google nest werkt het nog wel alleen niet via de Google assistant op sonos niet

 

Ik heb sonos al opnieuw laten verbinden met de Google home app 

Bij mij zijn via GA op Sonos inmiddels eerst het nieuws van RTV Gelderland en nu ook BNR verdwenen. NOS doet het wel. Zal eens kijken of dat via de Google Nest wel werkt.


Als ik alleen om het nieuws vraagt noemt Google allemaal namen op met de tijden lijkt wel of ie alleen maar meer van het padje raakt 


Ja, hij doet wat hij altijd doet, de zender en de tijd van de uitzending noemen. Maar vervolgens geeft hij de uitzending niet weer.

Net even geprobeerd op de Nest Mini. Daar doet BNR het wel.

 

Ik heb al langer het idee dat Google bij Sonos-opdrachten iets anders doet dan bij opdrachten die rechtstreeks gaan. Zo gaat ook het oproepen van zenders vaker fout dan bij Google zelf. 


Het probleem met het nieuws is wel is vaker gebeurd maar was het ook zo spontaan weer(duurde dan max een dag ofzo) over maar nu jeetje als ik vroeg om het nieuws zonder anp te zeggen of van radio 538 kreeg ik vaak Belgisch nieuws hoe ie dat ooit uitkoos geen flauw idee maar dat gebeurd zelfs niet eens meer

 

Maar jah hoe krijg Ik de bende weer op orde de stappen zoals acount ontkoppelen enzo ben ik allemaal al na gelopen 


Tja. Net als bij muziekservices is dit een dienst die Google levert op de Sonos apparaten. We moeten dus bij Google zijn. Mocht jij gaan zoeken waar dat kan, dan zou je hier een link kunnen plaatsen.

Overigens kan ik RTV Gelderland niet eens meer toevoegen, dus die lijken met Google gestopt. Zou wel fijn geweest zijn als ze dat even hadden laten weten…….


Hele riedel van Google gekregen maar dat heeft niks uitgehaald 

 

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met de Google Nest-klantenservice.

 

Naar aanleiding van je bericht, stuur ik je deze email. Je geeft aan dat je problemen ondervindt met het gebruik van Google assistant met sonos. Graag wil ik je vragen of je de volgende stappen kunt volgen. Deze zouden het probleem op moeten lossen. Controleer na elke stap als je probleem is opgelost: 

 

Check als de GHA up to date is;  

Check als je telefoon of tablet de laatste software update hebben; 

Verwijder je sonos apparaat uit de GHA en wis de cache van de Google Home-app (GHA) en als er een app is voor sonos mag je dat daarop ook doen: 

Android apparaat: ga naar Apps in de instellingen van je telefoon/tablet > Alle apps > Home app > Opslag > cache legen 

iOS apparaat: verwijder de app en download het opnieuw uit de App Store. (Heb je Google-account en wachtwoord bij de hand) 

Sluit de Google Home-app geforceerd (Swipe omhoog vanaf de onderkant, houd even vast en haal dan je vinger van het scherm. Swipe daarna omhoog op de app.) 

Zet de sonos apparaat terug naar fabrieksinstellingen volgens de instructies van sonos. 

Voeg sonos apparaat weer toe aan de GHA 

Synchroniseer je apparaten door tegen de Assistent te zeggen: "Hey Google, synchroniseer al mijn apparaten" 

Hestart al je apparaten:  

Start je router (en de repeaters/access points/versterkers) opnieuw op door ze een paar minuten los te koppelen van het stroom.  

Als de router helemaal weer is opgestart zet  je de repeaters aan (is dit het geval).  

Zet je telefoon/tablet uit en dan weer aan.  

Als het nog steeds niet werkt raad ik u aan om contact op te nemen m et sonos-support.


Bedankt voor je poging. Ik geef het ook bij Sonos weinig kans, maar je zou het eens kunnen proberen.


Reageer