Skip to main content

Google Assistant activeert uit het niets.

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

35 Reacties

• Novice
  • 1 reactie
  • 25 januari 2021

Hier ook heel veel last van. Microfoon staat nu wederom uit, maar dit zou niet nodig hoeven zijn. Sonos kan hier toch best een oplossing voor vinden lijkt mij als ze samenwerken met Google.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4405 reacties
  • 25 januari 2021

Volgens mij een probleem van veel devices wat kan werken met spraakbesturing. 
Ik heb Siri inmiddels ook uitgezet op mijn iPhone. Ook hier vanuit het niets steeds de vraag wat ik wil. Dit is dan nog wel op Apple’s eigen product, laat staan wanneer er ook nog een samenwerking moet zijn. Het lijkt allemaal zo leuk maar het wekt steeds weer ergernis. Is het niet omdat het spontaan opstart dan is het wel om opdrachten die niet of slecht begrepen worden. 

• Novice
  • 1 reactie
  • 28 januari 2021

Verleden week een Beam aangeschaft. Handig, met Google Assistant dacht ik nog. Maar helaas ook hier het irritante wegvallen van het TV geluid  met het biepje, een paar keer per uitzending.  Google Assistant hierdoor niet te gebruiken samen met Sonos. Ik zie de meerwaarde er dus totaal niet van. Jammer.

• Novice
  • 1 reactie
  • 23 maart 2021

Hier hetzelfde probleem, met de echo’s die ik ook heb komt dit probleem niet voor kortom sonos los je zaakjes op!! Triest dat dit voor een dergelijk prijzig systeem na een jaar nog steeds niet opgelost is…

• Novice
  • 1 reactie
  • 20 december 2021

ik heb enkel een smart tv van sony. soms spreekt google assistant ook, ook al staat de tv uit.

dus ik zou me niet te veel zorgen maken over jullie sonnos!

• Novice
  • 1 reactie
  • 30 december 2021

In de Google Home app vind je bij de instellingen van de Google assistent een mogelijkheid om de gevoeligheid van 'Hey Google' in te stellen, daarmee los je dit probleem op. Werkte voor onze Beam in elk geval prima!

Forum|alt.badge.img
  • Junior
  • 5 reacties
  • 21 juli 2024

Er is dus maar 1 verklaring. Google wil graag meeluisteren. 

106rallye
  • 8425 reacties
  • 22 juli 2024

Dan installeer je de assistent toch niet?

Waarom antwoord je overigens op een bericht dat twee jaar oud is?

Forum|alt.badge.img
  • Junior
  • 5 reacties
  • 22 juli 2024
106rallye schreef:

Dan installeer je de assistent toch niet?

Waarom antwoord je overigens op een bericht dat twee jaar oud is?

Ik ben de assistent nodig voor mijn smartdevices. Ging mij erom dat als er niet wordt gevraagd met “Hey Google” en de assistent toch wordt geactiveerd, er maar 1 reden kan zijn. 

Ik keek niet naar hoe oud een bericht was. Is dat een vereiste? Of had je gewoon zin om een discussie te starten.

106rallye
  • 8425 reacties
  • 22 juli 2024

Je reactie wordt tegengesproken door het punt dat er boven staat, namelijk dat je de gevoeligheid voor "Hey, Google” kunt instellen. Als Google inderdaad graag nodeloos meeluistert, hadden ze die functie niet toegevoegd, zou ik denken.

Blijft het feit dat zo'n assistent inderdaad en zorgvuldige afweging vergt tussen "wat is handig” en “wat is mijn privacy mij waard". 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen