@GJE, ik neem aan dat je ook de Sonos app ook in Goolge Home <apperaten> heb geinstalleerd.
Dan rest je nog de muziek service te benoemen van je streamings service, Apple, Spotify, Youtube, enz.
Dan moet het echt gaan werken hoor! Maar zolang in Google Home een gekoppeld apperaat benoemd en je bent daar ook ingelogd, dan gaat het vast goed komen!
Er zijn wat storingen tussen GA en Sonos op het moment (al meldt Sonos ze niet meer). Ik lees meer klachten. Even afwachten en dan nog eens proberen? Sonos bellen?
@GJE, ik neem aan dat je ook de Sonos app ook in Goolge Home <apperaten> heb geinstalleerd.
Dan rest je nog de muziek service te benoemen van je streamings service, Apple, Spotify, Youtube, enz.
Dan moet het echt gaan werken hoor! Maar zolang in Google Home een gekoppeld apperaat benoemd en je bent daar ook ingelogd, dan gaat het vast goed komen!
Ik probeer via de Sonos App de Google Assistant toe te voegen. Maar zodra ik in de Google omgeving kom, en dan Sonos selecteer, dan zegt de app heel even Sonos Linked….. en daarna vrijwel direct. A problem occured.
Het linken met de Sonos apparaten lijkt dus niet te lukken.
GJE
@GJE, ik heb gekeken op Sonos status pagina
Maar alles ziet er goed uit betreft storingingen. Dat betekend dat het hoogswaarschijnlijk lokaal bij jou ligt.
- is de firmware up to date van je Sonos
- Restart je de router (10sec stroomloos) je telefoon en speaker(s)
- Check koppeling connectie via een andere telefoon
Het klinkt vreemd, maar deze zijn de oorzaken waar ik tegen aan loop, als ik deze problemen moet oplossen.
Ik heb zelf gehad dat ik met mijn iphone 11 pro geen connectie kon maken, zelfs niet op een andere router. Toen ik aan mijn zoon vroeg met zijn iPhone 14 probeer jij het nou eens, het wel werkte en hij kon koppelen. Dus herstart je telefoone en speakers ook voor de zekerheid, vuile bitjes bestaan
Ik hoor graag of het gelukt is of niet!
Ik ben er inderdaad ook al 2 weken mee bezig. Dagelijks proberen maar krijg nog elke keer de fout.
Helaas is het wachten op Google en Sonos tot dat zij dit gefixt hebben.
Kan nu niet worden gekoppeld aan Google.
Het is natuurlijk mooi als het werkt maar waar gebruik je het eigenlijk voor? Ik kan me niet voorstellen dat ik tegen een speaker zou gaan praten.
Het is natuurlijk mooi als het werkt maar waar gebruik je het eigenlijk voor? Ik kan me niet voorstellen dat ik tegen een speaker zou gaan praten.
Omdat ze tegenwoordig ook terug praten!
Je wil toch gewoon de functionaliteit benutten van zo'n speaker?, deze heeft (misschien) geen ‘built-in’ ondersteuning, maar met een kleine goolge Nest Mini werkt het heel goed.
De nieuwe generatie speakers van Sonos zullen wel ondersteuning gaan bieden met direct een ‘built-in’ Google Assistant. Daar kunnen mensen dus ook gezellig mee praten, of commando's geven.
@Ronald22 Ik laat via voice mijn rolluiken en screen zakken en doe het licht aan. Ook stem ik Sonos af op de juiste zender via voice. werkt fijn en in het Nederlands met Google Assistant.
@I_Know Je zegt “De nieuwe generatie speakers van Sonos zullen wel ondersteuning gaan bieden met direct een ‘built-in’ Google Assistant. Daar kunnen mensen dus ook gezellig mee praten, of commando's geven.” Gezien de huidige verhouding tussen Google en Sonos vraag ik mij af op Google rechtsreeks op Sonos ooit terugkomt. Bij de nieuwere Sonos apparaten werkt het alleen nog via een Nest Mini omdat Google het Sonos te moeilijk gemaakt heeft. Waarom denk jij dat dit gaat veranderen?
Hier exact hetzelfde probleem. Werkte al jaren, maar met Black Friday een Ray gekocht voor in de werkkamer en vervolgens liep alles in de prak.
@I_Know Je zegt “De nieuwe generatie speakers van Sonos zullen wel ondersteuning gaan bieden met direct een ‘built-in’ Google Assistant. Daar kunnen mensen dus ook gezellig mee praten, of commando's geven.” Gezien de huidige verhouding tussen Google en Sonos vraag ik mij af op Google rechtsreeks op Sonos ooit terugkomt. Bij de nieuwere Sonos apparaten werkt het alleen nog via een Nest Mini omdat Google het Sonos te moeilijk gemaakt heeft. Waarom denk jij dat dit gaat veranderen?
Ik heb dit hier gelezen Klik hier!
Zelf heb ik Sonos One en die werken helemaal prima met Goolgle, geen enkel probleem.
Hmm. Dat stuk is uit 2018 of zo. Die toekomst is er al. Daarna is Sonos immers inderdaad Google Assistent gaan aanbieden op de One (en bijvoorbeeld ook op de Move en de Beam). Dat is nu juist wat er op de nieuwere speakers niet meer zit - en wat nu even niet meer kan worden toegevoegd. De nieuwere speakers kunnen nog wel als preferred speaker aan Google worden toegevoegd - al weet ik niet of dat nu niet ook gestoord is.
Ik heb hetzelfde probleem. Heeft iemand de oplossing?