Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg sonos niet ontkoppeld in Google Home

Omdat ik met een ‘schone’ installatie bezig ben, wil ik sonos graag ontkoppelen in Google Home. Dit lukt echter met geen mogelijkheid.

Als ik in Google Assistent naar ‘Bediening voor in huis’ ga, dan staat daar ‘Sonos’ als gekoppelde service. Als ik hierop tik, kan ik kiezen voor ‘account ontkoppelen’, ik ontvang dan een waarschuwing en vervolgens klik ik op ontkoppelen. Dan moet ik even wachten en vervolgens komt er te staan: ‘Er is iets verkeerd gegaan. Probeer het opnieuw.’

Als ik via Google Home de Sonos wil ontkoppelen, krijg ik dezelfde melding.

Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Beste antwoord door Erooij

Kan het zijn dat je Sonos al gereset had, waardoor Google home hem niet meer kan vinden?

Bekijk origineel

106rallye

Heb je misschien Gemini aanstaan op je telefoon? Bij het instellen van GA leidt dat problemen, bij het verwijderen misschien ook?

Een restje is overigens meestal geen oplossing voor problemen. Waarom doe je dit?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 6 maart 2025

Kan het zijn dat je Sonos al gereset had, waardoor Google home hem niet meer kan vinden?

• Novice
  • 6 maart 2025

Gemini? sorry, ken ik niet…

Ik ben de schone installatie begonnen omdat mijn sonos apparaten niet goed werkten op spraak. Soms wel, soms niet. Daarbij bleek dat in het verleden mijn eerste ‘one’ via een ander account is toegevoegd en later is weer een ander account gebruikt. Een zooitje dus. Dus ik dacht, wat als ik alles nu in een account gooi in een nieuwe Google Home. Of rechtstreeks in Homey Pro. Maar zover ben ik dus nog niet. Ik heb wel alle (4) Sonos apparaten nu op 1 account staan en Google Spraak werkt hierop perfect. Maar nu ik het hele systeem onder wil brengen in mijn Google Home, lukt dat dus niet op een of andere manier. Heb al gekeken of er misschien via die oude accounts nog iets aan stond, maar dit was niet het geval.

Heb deze vraag ook uitstaan bij Google, want het lijkt meer daar te zitten dan bij Sonos.

• Novice
  • 6 maart 2025

Ja Erooij, dat zou heel goed kunnen… kan ik natuurlijk niet meer ongedaan maken...

• Novice
  • 6 maart 2025

Geen idee wat er nu ineens anders is, maar sonos lijkt nu ontkoppeld te zijn ineens… En niet dat ik niet lang genoeg gewacht heb, ben er al een paar uur mee bezig nu…

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen