De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Beste,Sinds een paar weken lijkt het erop dat er opdrachten voor afspelen van radiozender via google home niet correct worden opgepakt via sonos.Bijvoorbeeld wanneer ik aangeef "hey Google, speel Slam fm af" krijg ik netjes de terugkoppeling van Google, echter wanneer hij op mn ikea symfonisk het afspeelt dan krijg ik een zender uit Griekenland Lampsi.Dit doet zich bijvoorbeeld niet voor op mijn google Nest die in een andere ruimte staat.Ergens gaat het van de opdracht van Google Home naar sonos/ TuneIn niet helemaal goed, nu zie ik hier meerdere posts terugkomen alleen nog een oplossing vanuit jullie kant.Ik heb 1216994691 diagnostische code aangemaakt, die is gemaakt nadat ik de opdracht heb gegeven om Slam fm aan te zetten.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing
ik bezit 2 Google Home/Nest speakers die ik gekoppeld heb in mijn Google Home app.Ik wil graag koppelen met mijn nieuwe Beam Gen 2, waarvan ik de Google Assisent reeds gebruik.In mijn Google Home app zie ik bij 'Groeperen' wel de 2 Google speakers maar niet de Beam.Is dit op te lossen?
Als ik s'avonds de tv uitzet en de volgende morgen de radio aan wil zetten, zonder de app, hoe wert dat.
Ik heb Google Assistant gekoppeld aan mijn Arc en Spotify Premium gekoppeld als muziekservice. Als ik echter de opdracht 'speel muziek op Spotify' komt er eerst 'goed hier is de Spotify playlist ...' direct gevolgd door 'Het lijkt erop dat spotify premium niet beschikbaar is. Probeer het later nog eens'. Ik heb gezien dat dit eerder in het forum voorbij gekomen is, dat het toen opgelost is maar er staat niet bij hoe. Kan iemand mij helpen?
Hallo,Ik had Google Assistant gekoppeld aan mijn Sonos Move, werkte prima. Ik wilde later ben checken hoe het met de spraakassistent van Sonos Move zelf werkte, deed het ook. Toen ik later weer terug wilde naar Google Assistant wil.deze dus niet meer koppelen. Het koppelen van Sonos in Google assistant lukt wel. Maar de koppeling vanuit de Sonos app vervolgens weer niet.Vanuit de Sonos app wordt je (via de App Store) verwezen naar de Google assistant app om hem te downloaden, of als je hem al hebt om te openen. Ondertussen is in de Sonos app een scherm te zien met de tekst: Google-account wordt gelinkt dat kan een minuut duren. Probeer het opnieuw als je problemen ondervindt. opties (Opnieuw)(Annuleren) Als je vervolgens minutenlang niets doet verschijnt eindelijk een melding, er deed zich een probleem voor bij het toevoegen van Google assistent. opties (opnieuw) (niet nu) Als je vervolgens op opnieuw klikt wordt (via de App Store) weer doorverwezen naar de Google assistent app. Help
Goedenavond,ik heb al een arc 2x one sl / move / roam.de Google assistent word regelmatig gebruikt.nu wil ik een era voor in de badkamer, kan ik daarmee nu wel of niet op spraak een radiozender laten spelen of spotify starten?er staan zoveel tegenstrijdige berichten online. ik hoor graag van jullie
Is het mogelijk om muziek af te laten spelen via een homekit scene dat niet uit Apple music komt? In de nacht zetten wij vaak de muziek aan voor de hond op een laag volume zodat ze niet gaat blaffen naar langslopende mensen.Nu wil ik een scene maken die automatisch muziek afspeelt via de Juke service, via de home app kan ik alleen Apple Music en ‘achtergrond geluiden’ selecteren. Via de shortcut app en ‘Soro’ kan ik wel een shortcut aanmaken die dit doet maar kan ik weer niet bedienen via de woning app. Ik wil dat de scene in het control center terecht komt.
Beste, Vorige week is er een Ziggo monteur langs geweest en die heeft mijn verdeelstekker vervangen. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar sinds de nieuwe verdeelstekker is mijn Sonos compleet van slag. Het geluid van de TV speelt wel af op de beam maar als ik vraag of hij de tv uit kan zetten zegt hij : sorry, Sonos is niet bereikbaar. Dingen die ik al geprobeert heb:- Sonos opnieuw toevoegen in de Sonos app.-Sonos opnieuw toevoegen in de Google home app.- de router opnieuw opstarten. Het netwerk is trouwens niet veranderd. - Sonos beam verbonden aan mijn router dmv een ethernetkabel.- Google assistent opnieuw koppelen en instellen.-contact gehad met Ziggo om wat te regelen maar ze geven niet thuis en zeggen dat ik het zelf moet oplossen..Ik ben radeloos en in staat om de Sonos het raam uit te gooien.
Google assistent herkent radio stations niet. Meerdere malen verwijderd en terug geïnstalleerd.
Ik heb 2 stuks Sonos Move, niet gekoppeld als stereopaar. 1 stuks op de slaapkamer en 1 stuks in de woonkamer. Beide waren geïnstalleerd met Google assistant. Sinds een paar weken reageert de Google assistant in de woonkamer dat er geen verbinding is met internet. Als ik kijk bij systeem en netwerk is de Move verbonden met een goede verbinding. Ook met de app op mijn Iphone kan ik gewoon music streaming via internet. Heb al van alles geprobeerd. Zoals terug naar fabrieksinstellingen, modem reset. Het vreemde is als ik de Move uitzet door de powerknop in te houden en hem vervolgens weer opstart werkt de Google assistent wel, maar naar korte tijd blijkt de assistent weer te melden geen verbinding te hebben. Wie kan me wellicht helpen?
Ik heb een Sonos one.kan sinds vandaag geen radiozenders meer afspelen,WiFi is ok.als ik bvb zeg speel radio Joe zeg hij ok maar er komt geen geluid uit
Goedemiddag,Als ik aan Google vraag om qmusic af te spelen op mijn sonos speaker pakt hij de frequentie 100.7 (in NL is dat Qmusic) en geeft als antwoord: "is goed ik speel qmusic af op sonos" maar er komt een heel ander (buitenlandstalige) 100.7 radio: life 100.7 radio.Waar zou dit probleem kunnen zitten?Via de google speakers zelf werkt dit namelijk wel goed. Wat ik heb gedaan:UpdatesTijdzone ingesteldGoogle app opnieuw ingesteldSonos app opnieuw ingesteldVerschillende tune in services geprobeerd Dit probleem speelt nu 5 maanden. Alvast bedankt voor de tips!
Na een update van sonos, kan ik sonos niet meer starten met google hub.Krijg dan een melding “sorry, energiebeheer word nog niet ondersteund”Als sonos aanstaat, kan de hub sonos wel stoppen.Heb tot 4 keer toe alles opnieuw ingesteld…Wie heeft hier nog meer last van?
Google-assistent geeft bij de vraag NPO Radio 1 te spelen, op Sonos ons Triunfo 98.6 FM. Enig idee waarom geen NPO Radio 1?
Heb een Sonos one in keuken en een Sonos connect amp in woonkamer, en wil comando via Google inspreken op de Sonos one “ hey Google, zet radio 538 aan”. Google antwoordt dan: sorry, kan woonkamer niet bereiken. Amp is gekoppeld aan woonkamer en aan netwerk zowel met WiFi als ethernetkabel. ( WiFi aan). Via mijn iPad werkt muziek streamen correct naar de connect amp en sonos one. App versie: 15.5Wat kan er loos zijn?
Als ik via google assistent zeg zet radio 10 aan dan pakt hij steeds een andere zender een Spaanse en niet de Nederlandse moet steeds handmatig omzetten hoe kun je dit het beste oplossenergen vast instellen in mijn account?radio sonos ondersteund deze zender niet alvast bedankt
Als ik een gesproken commando geef “Hey Google, speel radio 10 non-stop” reageert hij/zij met “Oké ik speel radio 10 non-stop af via Tune-inn” maar vervolgens gebeurt er niets. Een week geleden werkte dit nog naar behoren.via de app gaat het wél goed.
Hey google speel radio538 werkt niet.Sonos (google)reageert metPrima ikspeel radio 538 af via tunein.Vervolgens de volgende stem: unfortunately this is not availble on stingray radio. (only available in CANADA)????
Onlangs Sonos move aangekocht maar kan mbv spraak geen opdrachten geven bijv. Google speel bepaalde muziekzender af, Google geeft dan aan ( kan gevraagde content niet vinden). Google assistent en tuneIn opnieuw geïnstalleerd geen resultaat, wie kan mij helpen.
Nu kan ik eindelijk s’morgens weer tegen mijn Sonos zeggen naar welke radio zender ik wil luisteren. Krijg ik één of andere Spaanse zender als ik naar Radio 10 vraagt. Dit zijn in mijn ogen kleine probleempjes, kan dat nou niet opgelost worden. Bay the way, mijn Google Nest heeft er geen last van dus het is echt een Sonos probleem.
Ik krijg de Google Assistant niet geïnstalleerd op de Sonos Move. Het begin van de installatie verloopt goed.De verbinding met het netwerk wordt gemaakt en alles werkt. Ik kan muziekdiensten toevoegen en beluisteren maar bij de stem heb ik alleen de keuze om Sonos Voice Control te installeren, dus geen Google Assistant of Alexa. In de Google Home app wordt de Sonos ook herkent en kan ik o.a. het volume veranderen. Weet iemand wat ik verkeerd doe of over het hoofd zie.
Is Sonos Alexa in het Nederlands?anders kan ik beter Google assistent houden.
Op dit moment bezit ik het volgende:1 x Arc2 x sonos one1 x subNu wil ik de 2 x sonos one’s gaan vervangen voor 2 x Sonos era 100.Mijn vraag:Is het dan nog wel mogelijk om gebruik te maken van de Google Assistent via de Arc?Zodat de Arc en de era’s bij een opdracht muziek afspelen “hey google speel sky radio”?Ik weet de era100 hebben geen Google Assistent.
Hee,sinds kort ben ik een trotse bezitter van een sonos set. Ik ben nu op zoek naar de instelling dat ik een “plop”-geluidje hoor nadat ik de Google assistent heb aangesproken via Sonos. Bij mijn vader werkte dit wel via de Sonos-one, maar misschien niet via de beam? Ik ben benieuwd!
Na problemen met Google assistent en Spotify, ondervind ik nu nog steeds volgend probleem. Als ik een afspeellijst via google assistent oproep, speelt hij correct af. Als ik echter commando “volgende” uitspreek, krijg ik de foutmelding : “er wordt momenteel niets afgespeeld”. Vreemd genoeg : als ik dan vraag stel “wie zingt er”, krijg ik wel de juiste uitvoerder en titel ? Is er nog iemand die dit probleem ondervind ?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.