sonos speelt verkeerde radio station via google home

  • 17 June 2023
  • 69 reacties
  • 2089 Bekeken

Beste,

Sinds een paar weken lijkt het erop dat er opdrachten voor afspelen van radiozender via google home niet correct worden opgepakt via sonos.

Bijvoorbeeld wanneer ik aangeef "hey Google, speel Slam fm af"  krijg ik netjes de terugkoppeling van Google, echter wanneer hij op mn ikea symfonisk het afspeelt dan krijg ik een zender uit Griekenland Lampsi.

Dit doet zich bijvoorbeeld niet voor op mijn google Nest die in een andere ruimte staat.

Ergens gaat het van de opdracht van Google Home naar sonos/ TuneIn niet helemaal goed, nu zie ik hier meerdere posts terugkomen alleen nog een oplossing vanuit jullie kant.

Ik heb 1216994691 diagnostische code aangemaakt, die is gemaakt nadat ik de opdracht heb gegeven om Slam fm aan te zetten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

69 Reacties

Badge

Het wordt steeds gekker. Vandaag roep ik via Google radio 1 aan. In de app staat netjes de avatar van radio1, onder de avatar staat netjes radio 1 en zie ik de tekst van welk liedje er afgespeeld wordt. Dit blijkt muziek van radio 5 te zijn. Hoe gek kan je het hebben. Zou het mogelijk zijn dat de app voor verwarring zorgt? Persoonlijk denk ik van niet maar je weet maar nooit.

Reputatie 2
Badge +1

Gisteren had ik dit ondanks dat het eerst perfect weet werkte ook ineens. “Het Google - Nora Webstream” en keurig stond Sky Radio er nog steeds onder. Let wel, ik hiervoor Sky Radio gestremd wat wederom perfect ging. Ik wilde dus van station wisselen. Het kan ook zomaar zijn dat het station problemen ha dop dat moment. 

Reputatie 2
Badge +1

Deze opdracht heb ik zojuist op m’n Sonos One stereo set boven gegeven. Werkt perfect dus. 

Reputatie 2
Badge +1

Even een update: Alles werkt nog steeds voor de volle 100%. Ik heb diverse stations gekozen via de Google Assistant en het werkt nog steeds goed. Gelukkig maar want dit is wat het systeem ook zo mooi maakt. Gewoon op de Google Nest Hub zeggen: “Hey Google - Sky Radio” niks meer en niks minder en hij speelt deze gewoon af via m’n Sonos ARC

Reputatie 7

Maar het probleem is toch ook enkel aanwezig als je via de Sonos speaker een opdracht geeft?

Reputatie 2
Badge +1

Nee het ging zo: Ik heb op de Google Nest Hub (met beeldscherm) als standaard audio device de Sonos ARC opgegeven. Dan gaat elke audio opdracht naar de Sonos. ARC. Ik heb op de Sonos ARC Google assistant niet geconfigureerd, omdat er maar één de baas kan zijn en dat is in mijn geval de Google Nest Hub. Die verwerkt alle opdrachten die in de huiskamer gegeven worden. Zou ik ook nog eens Google Assistant op de Sonos ARC inschakelen is dat dubbelop en dus teveel van het goede. 
 

Toen de problemen er waren heb ik de standaard audio device veranderd in de Google Nest Hub zelf en toen bleek alles goed te gaan. 
 

Nu alles weer goed gaat heb ik de Sonos ARC weer als standaard audio device geconfigureerd en alles werkt weer perfect. 
 

Ook boven op m’n Sonos One stereo set loopt de Google opdracht om via TuneIn Radio 2 (als voorbeeld) af te spelen weer perfect. Let wel, die staat boven en daar heb ik de microfoon voor de Google Assistant aan staan, dus dat loopt niet via de Google Nest Hub die beneden staat. Voorheen ging dat net zo mis als beneden, dus een Spaanse Radio 88 i.p.v. NPO Radio 2
(Boven is de Sonos One stereo set de standaard audio device). 

Reputatie 7

Het probleem van de starter van dit topic en van mij was uitsluitend met Sonos devices. Maar wellicht dat je wel een deeloplossing aandraagt. Ik zal eens experimenteren met onze Nest Mini.

Reputatie 2
Badge +1

Ja ik ben benieuwd of dat wel werkt. Ik denk van niet omdat ik tijdens het niet werken van alles Google Assistant op de Sonos ARC had geïnstalleerd en die deed   exact hetzelfde fout wat de Google Nest Hub deed. Maar proberen kun je het altijd want bij mij werkt het op deze wijze wel goed. 
 

PS

ik heb vanaf het begin van mijn reacties al uitgelegd hoe ik het deed, en dat werkte toen ook niet. 

Reputatie 2
Badge +1

Het probleem van de starter van dit topic en van mij was uitsluitend met Sonos devices. Maar wellicht dat je wel een deeloplossing aandraagt. Ik zal eens experimenteren met onze Nest Mini.

En dan “moet” je in de instellingen bij de Nest Mini aangeven dat jouw Sonos de standaard speler is. Dat doe je bij “instellingen/audio” van de Nest Mini.

Let wel: Ze moeten allebei wel in hetzelfde netwerk zitten, maar dat spreekt voor zich. 

Badge

Bij mij wordt het steeds gekker. Als ik van zender wissel b.v. Van radio 1 naar radio 5, zegt Google dat hij radio 5 gaat afspelen. In de app veranderd de avatar van radio 1 in die van radio 5 echter de banner er onder blijft radio 1 weergeven en blijft dat ook afspelen. Waar zit het probleem?

Reputatie 2
Badge +1

Heb je van de app een update gedaan? Bij mij ( Apple iPhone) is hij drie dagen geleden geüpdatet. Wat jij noemt heb ik zaterdag één keer gehad, maar het bleek dat het station wat ik koos geen data meer levert. Schakelen tussen ‘Sky Radio’ en/of ‘NPO Radio 2’ gaat voortreffelijk. Ook een station uit Duitsland streamen via TuneIn ‘NORA Webstream’ werkt perfect.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb nieuws voor je, vanmiddag ging het weer helemaal verkeerd en kreeg ik Radio88 weer toen ik Radio 2 wilde streamen. Bij de tekst “Hey Google - NPO Radio 2” ging het ineens weer goed.

Het blijft een raadsel waarom het dan dagen goed heeft gewerkt en nu ineens niet….

Badge

Hier hetzelfde.

Waar de sonos one vroeger radio mnm afspeelde, speelt hij nu een Spaanse zender af.

Ook bizar dat dit altijd de zelfde Spaanse zender is.

Ook qmusic speelt hij niet af.

Dan speelt hij een andere onverstaanbare radio zender.

Bij sonos support zeggen ze dat dit aan de wifi verbinding ligt.

Raar voor een speaker die al jaren op eenzelfde plaats staat.

Dan maar aangesloten op het netwerk met een cad6 (netwerk is ook cad6)

Nog steeds hetzelfde probleem…

 

Momenteel worden wij niet echt gelukkig van het gebruik en de service van onze sonos.

Reputatie 7

Blijft vervelend dat Google dit niet voor elkaar krijgt, maar hierboven staan verschillende work arounds die je zou kunnen proberen.

Ik had het probleem ook dat qmusic en andere zenders niet meer via tunein wilde afspelen.
Bij mij werd bij mij iedere keer bij qmusic de zender LIFE 100.7 afgespeeld.
Daardoor viel het kwartje. Qmusic is in de ether ook op 100.7 frequentie te vinden.

Ik heb het vandaag kunnen oplossen door Tunein (new) te koppelen en in de routines alle zenders die niet goedgingen de frequentie achter de zender te zetten.

“Speel Qmusic is nu “Speel Qmusic 100.4”
“Speel Radio 538” is nu “Speel Radio 538 102.1”
etc…

Als je in Windows de “sonos controller voor de PC” installeer zie je deze frequenties ook achter het station staan.
 


In de app op de telefoon zie je deze frequenties niet staan.


 

Ik heb dit probleem bij de Sonos app. Als ik van radiostation wil wisselen en ik kies een ander station, dan staat in de app het nieuwe station aangegeven, maar Sonos speelt in 1e instantie het oude station af. Als ik dan nogmaals het nieuwe station kies, gaat het wel goed. Dii is sinds enkele weken zo, voorheen ging het wel altijd in 1 keer goed.

Beste,

Sinds een paar weken lijkt het erop dat er opdrachten voor afspelen van radiozender via google home niet correct worden opgepakt via sonos.

Bijvoorbeeld wanneer ik aangeef "hey Google, speel Slam fm af"  krijg ik netjes de terugkoppeling van Google, echter wanneer hij op mn ikea symfonisk het afspeelt dan krijg ik een zender uit Griekenland Lampsi.

Dit doet zich bijvoorbeeld niet voor op mijn google Nest die in een andere ruimte staat.

Ergens gaat het van de opdracht van Google Home naar sonos/ TuneIn niet helemaal goed, nu zie ik hier meerdere posts terugkomen alleen nog een oplossing vanuit jullie kant.

Ik heb 1216994691 diagnostische code aangemaakt, die is gemaakt nadat ik de opdracht heb gegeven om Slam fm aan te zetten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing 

Ik had dit probleem ook. Als ik radio 538 wilde afspelen kreeg ik een spaanse zender.

mijn oplossing is ipv ‘hey google, speel radio 538’ te vragen vraag ik ‘hey google, speel radio 538 amsterdam’ dan pakt de sonos bij mij altijd de juiste radio zender.

Ik heb het vermoeden dat het probleem te maken heeft met de locatie waar TuneIn (new) op staat. Gezien wanneer je in de sonos app bij Tunein (new) naar ‘Lokaal’ gaat en hier ook verkeerde buitenlandse stations worden weergegeven. Dit is verder ook niet in te stellen helaas. Dus wanneer je de Google Assistent gebruikt geeft deze de voorkeur aan buitenlandse zenders. Dus vermoed dat de combinatie TuneIn (new) → Sonos niet helemaal lekker verloopt. Eerder was een koppeling met TuneIn (dus zonder ‘new’) wat wel altijd juist werkte.

 

 

 

Reputatie 7

Bij mij ging dit ook al fout toen er nog geen sprake was van TuneIn nieuw. Wel is het zo dat mij persoonlijk de overgang van “Radio 2” kunnen roepen (wat vroeger volgens mij gewoon kon) naar verplicht “NPO Radio 2” ontgaan is.